2019-05-27, 16:12
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Jag vet inte om ni har samma problem som jag men ibland när jag är i affären kan jag bara få för mig att köpa ett sexpack folkbärs bara så där , tanken var innan bara mat men kommer ut med ett sexpack liksom.

Hur fan säger man emot? alkoholen har fan förstört 5 år av mitt liv.

Joru där har man varit ett par gånger, det är så enkelt att folkölen slinker ner när man är och handlar.
Citera
2019-05-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Oj, ja du är definitivt alkoholiserad. Men du har insett att du har problem och vill ha hjälp, eller hur? Så hur tänker du att du vill göra? Avgiftning på sjukhus/beroendeenhet (då sätts mycket mediciner in)? Nedtrappning? Men tro mig, du kan INTE klippa alkoholen rakt av, det är i stort sett helt omöjligt, och direkt farligt. Ta den hjälp du kan få, och sök den hjälpen om du behöver den.

Är själv alkoholist men har i stort sett klippt alkoholen helt nu.

Bra information detta.

Egentligen inte så jättejobbig abstinens men den är där och mycket ångest efter några dagar, tror inte den är direkt farlig är inte så att jag skakar sönder. Men du har helt rätt. Behöver ordna upp det här innan alkoholen tar över allt.
Citera
2019-05-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Egentligen inte så jättejobbig abstinens men den är där och mycket ångest efter några dagar, tror inte den är direkt farlig är inte så att jag skakar sönder. Men du har helt rätt. Behöver ordna upp det här innan alkoholen tar över allt.

Jag har så svårt att sluta, jag behöver denna drog för att kunna sov, slappna av, bara att kunna känna något. vad är andra steget efter att man förstått att man har ett problem. Finns det några mediciner man kan ta eller handlar allt egentligen bara om egen vilja?
Citera
2019-05-31, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrredcactus
Alltså det här med alkohol är ju bara skit :/ Hamnar flera gånger i veckan i ett förhandlande med mig själv, en form av självbedrägeri.
Vill vara nykter men sätter inga gränser när jag får frågan eller blir erbjuden alkohol.
Ska göra ett nytt försök nu och begränsa min tillvaro och vilken miljö jag vistas i, har sagt till polare att jag ska ta en vit månad och då menar jag en vit månad.
Finns liksom ingen gråzon med "en bärs" på krogen en onsdag. blir ju alltid fler.
Hoppas det går bättre den här gången och folk inte frågar mig eller tjatar på mig om denna heliga alkohol som verkar vara en del av den svenska kulturen.
Någon som vet lite mer om yoga och meditation kan hjälpa mig att fortsätta vara nykter?
Håller helt med, man ljuger för sig själv. Man bedrar sig själv. Alkohol är oerhört lömsk. I min mening den farligaste drogen som existerar.
Kan inte så mycket om yoga och meditation, men du kan låna böcker om dessa ämnen på biblioteket eller köpa. Men gör ditt bästa!
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Sjukaste jävla drogen som öht existerar. Sök hjälp om du behöver och ta hand om dig!
Citera
2019-05-31, 21:22
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Håller helt med, man ljuger för sig själv. Man bedrar sig själv. Alkohol är oerhört lömsk. I min mening den farligaste drogen som existerar.
Kan inte så mycket om yoga och meditation, men du kan låna böcker om dessa ämnen på biblioteket eller köpa. Men gör ditt bästa!

Sjukaste jävla drogen som öht existerar. Sök hjälp om du behöver och ta hand om dig!
Om man söker hjälp så kommer dem bara fucka upp allt för resten av ditt liv. Dem kommer krångla med ditt körkort, vårdnaden om dina barn och allt annat skit i ditt liv.
Man blir stämplad som missbrukare for life..

Här är en bra guide för att göra de självhttp://hams.cc/taper/
Citera
2019-05-31, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
Om man söker hjälp så kommer dem bara fucka upp allt för resten av ditt liv. Dem kommer krångla med ditt körkort, vårdnaden om dina barn och allt annat skit i ditt liv.
Man blir stämplad som missbrukare for life..

Här är en bra guide för att göra de självhttp://hams.cc/taper/
Det beror på. Jag har tagit tag i mig själv. Har inget körtkort eller bil. Vårdnaden kring barnen får ju soc (?) avgöra, men om man har barn så bör man under inga som helst omständigheter dricka.
Citera
2019-06-01, 01:10
Medlem
Monkeyspanks avatar
Det är fan inte värt besväret att vara totalnykter.

Min dotter satte krav på mig att vara 100% nykter för att få träffa mina barnbarn. Okej, inga problem. Jag höll mig nykter två mån. träffade barnbarnen och insåg vilka bortskämda, inskränkta curlingungar de blivit.
Numera säger jag åt min dotter att jag behöver en liten Ballantines och ett par holkar för att orka med hennes ungar.
Citera
2019-06-01, 03:00
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Det beror på. Jag har tagit tag i mig själv. Har inget körtkort eller bil. Vårdnaden kring barnen får ju soc (?) avgöra, men om man har barn så bör man under inga som helst omständigheter dricka.
För min del blev allt iaf bara värre och eskalerade fort när vården blev inkopplade. Deras krånglade och allt omkring gav mig bara allt fler anledningar att supa. Funkar kanske för vissa, men om man krökar för att bedöva ångest bör man tänka både 1 och 2 gånger innan man försöker sluta via nåt som myndigheter är inblandade i..
Citera
2019-06-08, 00:38
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Är rätt dött i tråden, så jag tar steget och skriver av mig lite.
Har vart nykter ett längre tag, men började försöka dricka lite smått igen. Fyfan vad de gick åt helvete, nu sitter jag med starksprit och tjack som gamla dagar. De är ju fan att de inte ska gå att vara iaf lite ordentlig, aja nu väntar väl snart nästa jävla kramp anfall och all jävla uppståndelse efter..

Precis när jag återfått förtroendet till mina vänner så går det käpprätt åt helvete. Men vafan lite motgångar är ju fan bara sunt
Citera
2019-06-08, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Druckit sen tisdag. Fjärde fyllan för mig. Kommer att bryta i morgon då jag skall jobba natten till söndag. Så ser sommaren ut för mig ofta. Förstår inte snacket om kramp och så vidare. Hur mycket dricker ni då?

Nyckeln är att äta ordentligt både frukost och middag. Det känns ofta jobbigt, jag vet, men kör ner maten bara så mår ni bättre.
Citera
2019-06-08, 02:43
Medlem
Hestmotfolkgrupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Druckit sen tisdag. Fjärde fyllan för mig. Kommer att bryta i morgon då jag skall jobba natten till söndag. Så ser sommaren ut för mig ofta. Förstår inte snacket om kramp och så vidare. Hur mycket dricker ni då?

Nyckeln är att äta ordentligt både frukost och middag. Det känns ofta jobbigt, jag vet, men kör ner maten bara så mår ni bättre.
Jag drack likadant som dig förut och tyckte jag hade full kontroll på allt. Sen slår allting om och det går fan fort.
När ordentlig abstinens kommer in i bilden så går det fort som satan åt helvete när man dricker som dig.

Mat kanske hjälper mot nån enstaka bakfylla men när du du fått uppleva din första riktiga abstinens så kommer du tänka tillbaka på hur dumt de lät att de bara är att äta frukost.
Senast redigerad av Hestmotfolkgrupp 2019-06-08 kl. 02:49.
Citera
2019-06-08, 07:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Det är fan inte värt besväret att vara totalnykter.

Min dotter satte krav på mig att vara 100% nykter för att få träffa mina barnbarn. Okej, inga problem. Jag höll mig nykter två mån. träffade barnbarnen och insåg vilka bortskämda, inskränkta curlingungar de blivit.
Numera säger jag åt min dotter att jag behöver en liten Ballantines och ett par holkar för att orka med hennes ungar.

Jag hoppas du förstår att du är en konstant ångestfaktor i din dotters liv och att du dessutom missar dina barnbarns uppväxt. Allt för att få uppleva när ruset bubblar så skönt i skallen så du slipper tänka på jobbiga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in