Citat:
Ursprungligen postat av
Svettmumriken
Jaha, då hamnade man i ytterligare ett jävla missbruk. Jag har ett utpräglat blandmissbruk bakom mig. Daglig brukare sedan 13 års ålder, huvuddroger amfetamin, cannabis, opiater, i den ordningen. Kröken och benz har inte intresserat mig nämnvärt...
Har nu vid runt 30 års ålder börjar dricka 10-20 7,2

r dagligen istället för någon av ovanstående. Jag vill inte ha det, jag njuter inte. Men jag är rädd för hur min sönderpundande hjärna ska fixa ett liv utan dopamin-rushar.
Tjack och cannabis ger mig större livskvalitet, kan sköta jobb, familjeliv med mera. Vill inte sluta med dessa egentligen, men tvingas ge upp jazztobaken i utbyte mot Elvanse förhoppningsvis (är nydiagnostiserad, adhd, drag av autism)
Opiaterna är mer lika alkoholen, förutom den distinkta skillnaden att jag blir utåtagerande av alkohol. Måste byta dörrar i lägenheten 1g/månad tex.
Hur slutar man dricka? Känslan av att vakna varje morgon och skaka och gråta tills bolaget öppnar är det värsta jag varit med om.
Tjena! Först och främst: det här fixar du, jag tror på dig.
Jag har också ADHD, går på Medikinet 10mg och det har hjälpt mig otroligt med att vara på banan, koncentrerad och inte lika impulsiv.
Jag var väl "alkis" i 1.5 år men har druckit ända sen jag var 13, fast från då till för 2 år sen så var det väl mestadels bara 1-2 gånger i månaden.
Sen var det tjack i 1 år nästan också.
Mitt "nu räcker det" var när ett par körde hem mig efter att ha däckat utanför polisstationen då jag inte kunde gå.
Notera att jag oftast söp så hårt så jag inte ens visste vad jag hette.
Jag sårade först och främst mitt livs kärlek så hårt så hon dumpade mig rakt av. Jag satt där i min lägenhet helt ensam och undrade vad jag skulle göra. Alla vänner hade lämnat mig. Hade förlorat jobbet. Flickvännen stuckit.
Så jag frågade mig själv, vill jag verkligen leva såhär? Så där tog alkoholen slut. Men för att bota det bortfallet jag fått från alkoholen kom tjacket in mer i bilden. Jag knarkade ända fram till i september. Då hade jag fuckat min hjärna så mycket så jag blev knappt lycklig av tjack längre.
Jag bestämde mig då för att bli ren.
Jag hade bokstavligt talat ett helvete första och andra veckan. Suget efter alkohol och tjack, ångest och ilskan tog död på mig nästintill. Men jag fixade det. Från vecka 3 och fram till för 2 månader sen så var det mycket humörsvängningar, ibland ville jag ta ett återfall och bara skita i allt.
Men samtidigt så funderade jag på om detta verkligen var det jag ville lämna bakom mig när jag väl lämnar jordelivet. Ska jag dö vid 40 och bara bli ihågkommen som en misslyckad knarkare där ingen kommer på min begravning?
Eller vill jag bättra mig och leva ett nyktert liv där jag faktist kan bli ihågkommen för något, kanske få ett barn eller bara vara en förebild för någon. För det finns alltid någon som behöver en likadan historia.
Så jag säger det till dig, att var stark. Ta dig ur skiten. Du är mer än drogerna. Oavsett hur mycket du än påstår att du förstört din hjärna så stämmer inte det. Vänd om ditt liv, hjälp någon i samma sits som kanske hamnat fel eller att bara bli ihågkommen som någon som faktist var en vettig människa i slutändan och inte dog på 40års dagen som en misslyckad människa. För det är du inte.
YOU CAN DO IT.
Skriv gärna i PM om du bara behöver snacka ut eller så. Jag finns gärna. Eller svara på mitt inlägg bara.
Lycka till.