2019-05-28, 13:43
  #1873
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyZvenne
Hmm...
Den i Fridhemsplan på Sankteriksgatan (tidigare Johannes Bar innan de flyttade till Odenplan) samt den på Sveavägen har besökts av vad jag kan minnas. Framförallt den på Sveavägen jag syftade på!
Hirschenkeller på Sveavägen är väl inte dräggig? Har varit där rätt många gånger och det har alltid varit rätt civiliserat folk där. Jag kanske bara har haft tur då.
Citera
2019-05-28, 13:58
  #1874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Hirschenkeller på Sveavägen är väl inte dräggig? Har varit där rätt många gånger och det har alltid varit rätt civiliserat folk där. Jag kanske bara har haft tur då.


Säger samma fast tvärtom. Varje gång jag varit där så har det varit proppfullt med drägg och skyhög berusningsnivå, både sköna och skumma lirare, men kanske prickat fel dagar jag dock var det någon sommar sedan sist
Citera
2019-05-28, 14:17
  #1875
Medlem
Hur ligger gamla ärevördiga söderkrogen KVARNEN till?
Nu när Janne Halldoff gått ur tiden och herr Lundell tar sin brakfylla på Österlen.
Då en trevlig krog med högt i tak, sällan bråk och i övrigt störande incidenter.
I dag?
Citera
2019-05-28, 19:21
  #1876
Medlem
The Anchor är den dräggigaste jag varit på.
Citera
2019-05-28, 21:37
  #1877
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jCw2
The Anchor är den dräggigaste jag varit på.

Yepp besökte sthlm 2015 när jag var där o en vinglande snubbe kräkte ner hela fronten av lokalen typ.

Men är det verkligen nått bråk där el är inte metaldiggarna ganska rara egentligen? Har hört att Bandidos har kopplingar till stället så jag vet inte...... kanske bara en myt?
Citera
2019-05-28, 21:42
  #1878
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyZvenne
Älskar att Piloten i Skarpnäck fått så många hedrande omnämnanden
Inte bott i Stockholm på några år men besöker ofta, och bland förorterna längs tunnebane- och pendeltågslinjerna finns det många otroligt risiga krogar så att det nästan är vackert, på Söder ett stadigt gäng omtalade och dräggiga krogar, för många för att nämnas, men inne i stan är ju valfri Lion Bar ett solklart val om man vill sätta sig i en nerpissad soffa eller dricka en Gränges/Spendrups kattpiss ur ett tidigare flertalet gånger nerspytt glas eller hamna i ett ofrivilligt slagsmål med en förbannad laddtorsk.

Honorable mentions:
* Alla dovas
* Nivå 22
* Hirschenkeller

och bland de som lyckligtvis inte existerar längre:
* Nattklubben som tidigare låg i Estelles lokaler (mer katastrofdåligt än dräggigt, men emellertid även det sistnämnda)
* Toxic (snorbillig krog/klubb för 18åringar där varje utekväll ledde till spyor på borden och att någon jävel i sällskapet raggade upp och släpade hem en bastant valross, en smittspridare eller till och med en transa för den olyckliga)
* Johannes Bar (enough said...)
Lionbar är ju direkt ohyfsade både vakterna o servitriserna. Skriver inte så bara för att jag var berusad el dyl. Tvärs om var jag generös o trevlig. Verkar som dom ej hajat att dom jobbar på stans sunkhak och ist tror att det är frågan om Cafe Opera el Spybar . Liksom vad fan spelar det för roll vad man har för jävla brallor på ett sånt ställe särskilt när man redan hunnit pröjsa dom en hel del etc. ?
Citera
2019-05-28, 21:53
  #1879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Yepp besökte sthlm 2015 när jag var där o en vinglande snubbe kräkte ner hela fronten av lokalen typ.

Men är det verkligen nått bråk där el är inte metaldiggarna ganska rara egentligen? Har hört att Bandidos har kopplingar till stället så jag vet inte...... kanske bara en myt?
Aldrig sett bråk därinne, brukar vara lugnt på såna ställen.
Citera
2019-05-28, 22:35
  #1880
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ba-ahllah-petit
Hur ligger gamla ärevördiga söderkrogen KVARNEN till?
Nu när Janne Halldoff gått ur tiden och herr Lundell tar sin brakfylla på Österlen.
Då en trevlig krog med högt i tak, sällan bråk och i övrigt störande incidenter.
I dag?

Kvarnen förtjänar verkligen inte att nämnas i denna tråd. Bra personal, schyst mat och rent. Ölen är dessutom alldeles för dyrt för att kunna kvalificeras som ett sunkhak. Tror en vanlig stor stark gick på 60-70 kr senast jag var.
Citera
2019-05-29, 09:47
  #1881
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Lionbar är ju direkt ohyfsade både vakterna o servitriserna. Skriver inte så bara för att jag var berusad el dyl. Tvärs om var jag generös o trevlig. Verkar som dom ej hajat att dom jobbar på stans sunkhak och ist tror att det är frågan om Cafe Opera el Spybar . Liksom vad fan spelar det för roll vad man har för jävla brallor på ett sånt ställe särskilt när man redan hunnit pröjsa dom en hel del etc. ?
Brukar dock vara klädkoder på nästan alla krogar. Men jag håller med om att vakterna är helt jävla dumma i huvudet där.
Citera
2019-05-29, 09:51
  #1882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
Kvarnen förtjänar verkligen inte att nämnas i denna tråd. Bra personal, schyst mat och rent. Ölen är dessutom alldeles för dyrt för att kunna kvalificeras som ett sunkhak. Tror en vanlig stor stark gick på 60-70 kr senast jag var.

Trevligt, låter bra!
Säkert 15 år sedan jag var där senast.
Citera
2019-05-29, 11:04
  #1883
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Nivå 22 har väl stängt ? va där för typ 10 år sen . 20 spänn ölen/ shots billigt o allmänt dräggigt
Tror att nivå22 är fortfarande öppet. Har inte sett eller hört något annat.
Citera
2019-05-29, 11:29
  #1884
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Bar 08 pa Fridhemsgatan maste val kvala in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in