Älskar att Piloten i Skarpnäck fått så många hedrande omnämnanden
Inte bott i Stockholm på några år men besöker ofta, och bland förorterna längs tunnebane- och pendeltågslinjerna finns det många otroligt risiga krogar så att det nästan är vackert, på Söder ett stadigt gäng omtalade och dräggiga krogar, för många för att nämnas, men inne i stan är ju valfri Lion Bar ett solklart val om man vill sätta sig i en nerpissad soffa eller dricka en Gränges/Spendrups kattpiss ur ett tidigare flertalet gånger nerspytt glas eller hamna i ett ofrivilligt slagsmål med en förbannad laddtorsk.
Honorable mentions:
* Alla dovas
* Nivå 22
* Hirschenkeller
och bland de som lyckligtvis inte existerar längre:
* Nattklubben som tidigare låg i Estelles lokaler (mer katastrofdåligt än dräggigt, men emellertid även det sistnämnda)
* Toxic (snorbillig krog/klubb för 18åringar där varje utekväll ledde till spyor på borden och att någon jävel i sällskapet raggade upp och släpade hem en bastant valross, en smittspridare eller till och med en transa för den olyckliga)
* Johannes Bar (enough said...)