2019-05-27, 11:06
  #1861
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det verkar inte som att finns ett intresse för skvaller om Hyndans Hörna. Se bara i den här tråden där bara en enda person nämnt Hyndans Hörna. Om du är är jävligt nyfiken så kan du alltid fråga i PM.

För att hålla oss till ämnet så är jag än idag ett stort fan av sunkhak som jag skrivit tidigare i tråden. Som förortsmänniska så älskar jag små kvartershak med stamgäster med egna förmåner,jag gillar när personalen hälsar på mig med mitt förnamn och serverar mig min favoritöl utan att jag ens behöver öppna truten.

Jag antar att det är likadant i varenda ort i hela landet. Alla har en sunkpub där människor trivs.

Mitt favorithak sedan ett par år ligger mitt i ett bostadsområde med lägenheter i dess absoluta närhet. Killen som driver puben har gjort det sedan 1996 då han köpte den från de som startade puben 1986.

Där finns allt man behöver,Jack Vegasmaskiner,stammisar,folk som dricker på krita,helt okej käk och jag får en kall pilsner så fort jag kliver innanför dörren.

Nej,jag tänker inte berätta var den ligger. Vem fan vill träffa en massa Flashback-hipsters på min hemmaplan...

Vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att dela en öl eller sju med BigFatCone och CarlSerung. Inga andra.

Ja, vem skulle inte vilja ha ett hipsterfritt vardagsställe "where everbody knows your name / and they´re always glad you came"...
Tyvärr har jag fortfarande inte hittat mina drömmars Cheers. Jakten går vidare...
Citera
2019-05-27, 11:16
  #1862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Juventus i Jakobsberg är forfarande mest Sunkig...
Ha! Trodde att dom hade stängt, då måste jag gå dit när jag har vägarna förbi!
Citera
2019-05-27, 16:22
  #1863
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Ha! Trodde att dom hade stängt, då måste jag gå dit när jag har vägarna förbi!

Det är väldigt öppet.
Från tidig morgon.
Citera
2019-05-27, 16:57
  #1864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det är väldigt öppet.
Från tidig morgon.
Ja, Juventus måsta ligga i täten av sunkkrogar i Stockholm. Jag tog med en kompis dit nån gång i slutet på nittiotalet och han frågade mig om det verkligen var en krog/pizzeria
När vi satt oss ner reste sig Kenta Gustafsson och gick fram till min kompis och frågade om han hade "nåt dope"
Citera
2019-05-27, 22:52
  #1865
Medlem
Älskar att Piloten i Skarpnäck fått så många hedrande omnämnanden
Inte bott i Stockholm på några år men besöker ofta, och bland förorterna längs tunnebane- och pendeltågslinjerna finns det många otroligt risiga krogar så att det nästan är vackert, på Söder ett stadigt gäng omtalade och dräggiga krogar, för många för att nämnas, men inne i stan är ju valfri Lion Bar ett solklart val om man vill sätta sig i en nerpissad soffa eller dricka en Gränges/Spendrups kattpiss ur ett tidigare flertalet gånger nerspytt glas eller hamna i ett ofrivilligt slagsmål med en förbannad laddtorsk.

Honorable mentions:
* Alla dovas
* Nivå 22
* Hirschenkeller

och bland de som lyckligtvis inte existerar längre:
* Nattklubben som tidigare låg i Estelles lokaler (mer katastrofdåligt än dräggigt, men emellertid även det sistnämnda)
* Toxic (snorbillig krog/klubb för 18åringar där varje utekväll ledde till spyor på borden och att någon jävel i sällskapet raggade upp och släpade hem en bastant valross, en smittspridare eller till och med en transa för den olyckliga)
* Johannes Bar (enough said...)
Citera
2019-05-27, 22:58
  #1866
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyZvenne
Älskar att Piloten i Skarpnäck fått så många hedrande omnämnanden
Inte bott i Stockholm på några år men besöker ofta, och bland förorterna längs tunnebane- och pendeltågslinjerna finns det många otroligt risiga krogar så att det nästan är vackert, på Söder ett stadigt gäng omtalade och dräggiga krogar, för många för att nämnas, men inne i stan är ju valfri Lion Bar ett solklart val om man vill sätta sig i en nerpissad soffa eller dricka en Gränges/Spendrups kattpiss ur ett tidigare flertalet gånger nerspytt glas eller hamna i ett ofrivilligt slagsmål med en förbannad laddtorsk.

Honorable mentions:
* Alla dovas
* Nivå 22
* Hirschenkeller

och bland de som lyckligtvis inte existerar längre:
* Nattklubben som tidigare låg i Estelles lokaler (mer katastrofdåligt än dräggigt, men emellertid även det sistnämnda)
* Toxic (snorbillig krog/klubb för 18åringar där varje utekväll ledde till spyor på borden och att någon jävel i sällskapet raggade upp och släpade hem en bastant valross, en smittspridare eller till och med en transa för den olyckliga)
* Johannes Bar (enough said...)

Det finns fyra Hirschenkeller vilket av dom syftar du på?

/Provokatör
Citera
2019-05-27, 23:00
  #1867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det finns fyra Hirschenkeller vilket av dom syftar du på?

/Provokatör

Hmm...
Den i Fridhemsplan på Sankteriksgatan (tidigare Johannes Bar innan de flyttade till Odenplan) samt den på Sveavägen har besökts av vad jag kan minnas. Framförallt den på Sveavägen jag syftade på!
__________________
Senast redigerad av HobbyZvenne 2019-05-27 kl. 23:05.
Citera
2019-05-28, 00:25
  #1868
Medlem
TattooedFuckers avatar
Nivå 22 har väl stängt ? va där för typ 10 år sen . 20 spänn ölen/ shots billigt o allmänt dräggigt
Citera
2019-05-28, 00:37
  #1869
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Hank's Heaven är bland det absolut värsta jag varit på, hahaha. Fan, bartendrarna fick ju köra hem alkisarna som somnat inne på stället, alltså i alkisarnas egna bilar(tror inte att någon av alkisarna faktiskt hade körkort, iofs), och sedan ta tunnelbanan tillbaka för att blanda fler vidriga drinkar. Inte nog med det, nej lodarna hade ju för fan en egen telefon där inne, hahaha! Det är fanimej bra service Kul att alla alkisar alltid hade arbetskläder, trots att dem inte jobbat en dag i sina liv. Moralisk täckmantel

Annars så är Hovsjö Krog riktig jävla vidrigt också. Jag har varit mycket ute i Hovsjö och hamnat på det där stället ett antal gånger. Smockorna hänger konstant i luften och det är en riktigt ruggig - men härlig! - stämning där. Jag hoppas att stället inte ryckt upp sig för jag tänker gå dit nästa gång jag får tillfälle till det. Slår vad om att stället skulle kunna vinna pris i äckelhet.

Kommer ni ihåg Fyren, även kallat Führern, i Skarpnäck? Det var ju också ett jävla ställe, haha.

Och vad fan hette nu det stället och var låg det? Det hette Sams, jag tror det låg på gröna linjen? I folkmun kommer det alltid att kommas ihåg som Osams eftersom att det alltid, utan något som helst undantag, blev slagsmål där. Perfekt ställe att gå till om man var på lite dåligt humör, haha

Sedan så finns/fanns ju haket i Tumba, Lilla Tuna eller vad det nu hette? Jag har för mig att det var en pizzeria med rättigheter. Pizzan var vidrig och stammisarna likaså! Man riktigt kände hur bacillerna trängde in i en bara man fick förbi stället, haha

Ah, jag saknar den gamla goda tiden! Får nog bli ett sunkhakssafari med grabbarna snart!

Sams Krog låg nära (gamla) tunnelbanan i Bagis.
Drevs av kineser och serverade kina/"husman"/pizza.
Citera
2019-05-28, 01:19
  #1870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Nivå 22 har väl stängt ? va där för typ 10 år sen . 20 spänn ölen/ shots billigt o allmänt dräggigt

Så vitt jag vet så ska de hålla igång fortfarande. Drägget på Takterrassen glömmer man sent
Citera
2019-05-28, 01:43
  #1871
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyZvenne
Så vitt jag vet så ska de hålla igång fortfarande. Drägget på Takterrassen glömmer man sent

Haha . Första gången ja var dit så var de för man jobbade i närområdet och jag var svinhungrig dom har goda pommes och billig öl . 50 spänn för pommes o bira sen har jag varit där 2 ggr .... kunde ha varit 3 men jag var för full för o komma in när jag gick från bilen till dörren på 20m trots ja var spiknykter o skulle köra dit några fyllskallar o tänkte ta en cola medans ja vänta på att ja skulle hämta frugan en kvart senare där ....

Satte mig i bilen o vakterna ringde dit snuten .... Dom såg rätt griniga när jag körde därifrån helt nykter ....
Citera
2019-05-28, 09:56
  #1872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Haha . Första gången ja var dit så var de för man jobbade i närområdet och jag var svinhungrig dom har goda pommes och billig öl . 50 spänn för pommes o bira sen har jag varit där 2 ggr .... kunde ha varit 3 men jag var för full för o komma in när jag gick från bilen till dörren på 20m trots ja var spiknykter o skulle köra dit några fyllskallar o tänkte ta en cola medans ja vänta på att ja skulle hämta frugan en kvart senare där ....

Satte mig i bilen o vakterna ringde dit snuten .... Dom såg rätt griniga när jag körde därifrån helt nykter ....


Stockholms krogvakter är fantastiska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in