2019-04-06, 15:51
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulp
Måste väl syfta på Medusa... Engelen framstår som en ängel i jämförelse. Medusa har i särklass Stockholms klibbigaste golv. Som någon skrev tidigare så var stället ett hipsterställe på 90-talet där bland annat Kent spelade. Då hette det "Hyndans Hörna".

Hyndans Hörna... Där hängde jag ofta i början av seklet.

Jag skulle kunna skriva en bok om det stället,om Jackie,hennes business med Thomas Pera,BDSM kvällarna,bygget av nattklubben Karma m.m.

Roliga minnen poppar upp.

Hyndans Hörna förtjänar nästan en egen tråd.
Citera
2019-04-17, 20:56
Medlem
Någon som ska besöka sunkhak under Påskhelgen nu?

Ämnar ta en resa upp till Kungliga Hufvudstaden med dess graciösa förorter och inmundiga lite sunkbarsöl...och även finöl på Söder.
Kommer att ha Alvik som utgångspunkt fredag - måndag.
Citera
2019-05-07, 14:19
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectra
Någon som ska besöka sunkhak under Påskhelgen nu?

Ämnar ta en resa upp till Kungliga Hufvudstaden med dess graciösa förorter och inmundiga lite sunkbarsöl...och även finöl på Söder.
Kommer att ha Alvik som utgångspunkt fredag - måndag.

Lite sent men ta gröna linjen ut från Alvik till Hässelby Gård. Där finns det en hel del sunkiga ställen
Citera
2019-05-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Lite sent men ta gröna linjen ut från Alvik till Hässelby Gård. Där finns det en hel del sunkiga ställen
Man skulle kunna göra det till en affärside: en guidad sunkhaks runda.
Typ börja på Dovas därefter Fridhem, Nivå 22 sedan blålinjen till Sundbyberg
och Falconeer och därifrån på något sätt ta sig till Hässelby Gård och Seever Inn
för att avsluta kvällen.
Citera
2019-05-10, 12:15
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
och Falconeer och därifrån på något sätt ta sig till Hässelby Gård och Seever Inn
för att avsluta kvällen.

Typ sahar?

https://alltomstockholm.se/restaurangbar/krog/vinterns-billigaste-krogrunda/?sw=billig
Citera
2019-05-10, 12:28
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Hyndans Hörna... Där hängde jag ofta i början av seklet.

Jag skulle kunna skriva en bok om det stället,om Jackie,hennes business med Thomas Pera,BDSM kvällarna,bygget av nattklubben Karma m.m.

Roliga minnen poppar upp.

Hyndans Hörna förtjänar nästan en egen tråd.
Pretty please… Starta den tråden och berätta mer…
Citera
2019-05-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Typ sahar?

https://alltomstockholm.se/restaurangbar/krog/vinterns-billigaste-krogrunda/?sw=billig
Typ liknande men för att besöka sunkhak utanför tullarna känner nog många en trygghet i att vara i sällskap med en guide.
Citera
2019-05-11, 01:04
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Pretty please… Starta den tråden och berätta mer…

Det verkar inte som att finns ett intresse för skvaller om Hyndans Hörna. Se bara i den här tråden där bara en enda person nämnt Hyndans Hörna. Om du är är jävligt nyfiken så kan du alltid fråga i PM.

För att hålla oss till ämnet så är jag än idag ett stort fan av sunkhak som jag skrivit tidigare i tråden. Som förortsmänniska så älskar jag små kvartershak med stamgäster med egna förmåner,jag gillar när personalen hälsar på mig med mitt förnamn och serverar mig min favoritöl utan att jag ens behöver öppna truten.

Jag antar att det är likadant i varenda ort i hela landet. Alla har en sunkpub där människor trivs.

Mitt favorithak sedan ett par år ligger mitt i ett bostadsområde med lägenheter i dess absoluta närhet. Killen som driver puben har gjort det sedan 1996 då han köpte den från de som startade puben 1986.

Där finns allt man behöver,Jack Vegasmaskiner,stammisar,folk som dricker på krita,helt okej käk och jag får en kall pilsner så fort jag kliver innanför dörren.

Nej,jag tänker inte berätta var den ligger. Vem fan vill träffa en massa Flashback-hipsters på min hemmaplan...

Vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att dela en öl eller sju med BigFatCone och CarlSerung. Inga andra.
Citera
2019-05-11, 11:49
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det verkar inte som att finns ett intresse för skvaller om Hyndans Hörna. Se bara i den här tråden där bara en enda person nämnt Hyndans Hörna. Om du är är jävligt nyfiken så kan du alltid fråga i PM.

För att hålla oss till ämnet så är jag än idag ett stort fan av sunkhak som jag skrivit tidigare i tråden. Som förortsmänniska så älskar jag små kvartershak med stamgäster med egna förmåner,jag gillar när personalen hälsar på mig med mitt förnamn och serverar mig min favoritöl utan att jag ens behöver öppna truten.

Jag antar att det är likadant i varenda ort i hela landet. Alla har en sunkpub där människor trivs.

Mitt favorithak sedan ett par år ligger mitt i ett bostadsområde med lägenheter i dess absoluta närhet. Killen som driver puben har gjort det sedan 1996 då han köpte den från de som startade puben 1986.

Där finns allt man behöver,Jack Vegasmaskiner,stammisar,folk som dricker på krita,helt okej käk och jag får en kall pilsner så fort jag kliver innanför dörren.

Nej,jag tänker inte berätta var den ligger. Vem fan vill träffa en massa Flashback-hipsters på min hemmaplan...

Vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att dela en öl eller sju med BigFatCone och CarlSerung. Inga andra.

Jag bjuder om du bjussar in mig, ar bara i Sverige tva (2) ganger om aret dock.
Citera
2019-05-18, 01:35
Medlem
Sunkhak, dvs lugna ställen där folk är fulla men pratar med varandra om vad som helst... Är en utdöende sorts ställe.
Varför?? Inte bara babbefieringen el politikers maktmissbruk? Gentrifiering?

Tex blecktornskällaren på södermalm är totalt kass nu. Från sunkhak till värdelös turistbar. Som pelikan.
Citera
2019-05-22, 12:40
Bannlyst
Juventus i Jakobsberg är forfarande mest Sunkig...
Citera
2019-05-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
för att avsluta kvällen.

Låter världsklass! Jag är på direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in