Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggermeister
Blockerar buprenorfin denna substans att verka på opioid-receptorerna?
Jag använder väldigt sällan opiater/opioider, men har ibland testat att varva Kratom med Subutex som experiment. Brukar aldrig känna av något av Subutexen ifall jag har tolerans av Kratom, så korstolerans har de definitivt så som min hjärna fungerar. Däremot tror jag inte Subutexen blockerat Kratomet, så en sådan effekt har den inte på mig.
Är det någon här som har erfarenhet av att ta Kratom tillsammans med alternativ varva med andra opiater/opioider? Har kunnat ta höga doser av diverse Oxy-varianter utan att bli nämnvärt påverkad, då med Kratomtolerans men med absolut noll tolerans mot Oxy. Inte mig emot egentligen, men känns som att Kratomet gör så att min hjärna inte kan bli påverkad av annat i smärtlindrande väg.
En sak jag gjort (men inte rekommenderar någon egentligen) är att använda pyttesmå doser Subutex för att trappa ner Kratomet. Det räcker med 0,5 mg Sub för att Kratom-AT:n ska försvinna. Ta 0,5 mg per dag i kanske 3-4 dagar och helt plötsligt klarar du dig FYSISKT utan Kratom.
Me <3 Kratom