2019-05-24, 16:35
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Någon som testat andra sorter förutom Green Horn från Scandinavianspeciosa? Berätta gärna om effekterna av dom olika sorterna.

Vill gärna testa någon som är speciellt bra om man ångest depression och allmänt ont i kroppen och vill bara känna lugnet

Red Bali är fin.
Avslappnad och sederande effekt.
Riktigt fint när man ska varva ner mot kvällen.
Rekommenderar att prova på den.
Citera
2019-05-24, 16:41
Medlem
Citat:
Började nog med för stora doser isåfall, för jag måste ta en rejäl mängd pulver nu för att känna mig euforisk chill och avslappnad. Brukar också Green Horn och den är helt underbar att varva ner på efter jobbet

Men det är väl olika från person till person antar jag hur toleransen och doserna är för att ge en god effekt. Tog närmare 10G förra helgen och då satan i gatan var sänkt jag blev! Hade ingen våg så tog bara ett par skedar fulla och det var ett misstag! Kändes som min hjärna skulle explodera eller något, kunde knappt gå eller röra på mig

Hur är red Bali? Mot green horn?
Citera
2019-05-24, 16:47
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Red Bali är fin.
Avslappnad och sederande effekt.
Riktigt fint när man ska varva ner mot kvällen.
Rekommenderar att prova på den.

Det låter exakt som det jag behöver Red Bali får min nästa beställning bli, tackar för informationen
Citera
2019-05-24, 16:49
Medlem
who-s avatar
Citat:
Det låter exakt som det jag behöver Red Bali får min nästa beställning bli, tackar för informationen

Nice. Ja berätta gärna sen vad du tycker om den =)
Citera
2019-05-24, 18:20
Medlem
kattendauds avatar
Ingen svarade, så börjar om och förenklar!

1. Förstör man effekter/ämnen i téet om vattnet är kokhett?
2. Jag/vi har testat Grön/Röd Maeng Da, eftersom jag tolkat det som att det varit de vanligaste använda/populära o därför mest "beforskade" strainsen... och kommit fram till att grön är den som BÅDE varit starkt smärtstillande och euforiskt uppiggande. Medan den röda varit ungefär lika smärtstillande men mycket mer sedativ. Men det jag undrar över är om ni kan lista mig de strains som håller ekvivalenta kvalitéer med Green Maeng Da? Alltså de som främst stillar smärta, men samtidigt är uppiggande (men samtidigt är någorlunda långverkande).

Mvh, D
Citera
2019-05-26, 20:48
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattendaud
Ingen svarade, så börjar om och förenklar!

1. Förstör man effekter/ämnen i téet om vattnet är kokhett?
2. Jag/vi har testat Grön/Röd Maeng Da, eftersom jag tolkat det som att det varit de vanligaste använda/populära o därför mest "beforskade" strainsen... och kommit fram till att grön är den som BÅDE varit starkt smärtstillande och euforiskt uppiggande. Medan den röda varit ungefär lika smärtstillande men mycket mer sedativ. Men det jag undrar över är om ni kan lista mig de strains som håller ekvivalenta kvalitéer med Green Maeng Da? Alltså de som främst stillar smärta, men samtidigt är uppiggande (men samtidigt är någorlunda långverkande).

Mvh, D
1. spontant så känns det som om det väl skulle kunna ligga till så, det är så med t.ex grönt té också.
2. vet inte riktigt med smärtstillande då jag inte lider av någon kronisk smärta, men den bästa euforin har jag upplevt på green horn, green borneo kommer på andra plats och är dessutom på rea på ss. tredje plats (utom maeng da) går till green malay men den är betydligt mildare än de förstnämnda, den var min favorit tills jag testade green horn.
för smärtstillande så sägs röda strains vara effektivast, men jag tycker att de inte har lika påtaglig eufori. bästa röda strainen jag testat är red bali och red horn. du kanske kan blanda en röd och en grön för att få det bästa av två världar? jag gör detta ibland och det blir ibland väldigt bra.
Citera
2019-05-26, 23:08
Medlem
Jaggermeisters avatar
Blockerar buprenorfin denna substans att verka på opioid-receptorerna?
Citera
2019-05-28, 00:39
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Min erfarenhet: ja bup blockar mycket av kratom men en del av kratoms effekt tränger igenom och framförallt boostar buprenorfinet lite! Kratoms mer energetiska effekter märks av till stor del trots bup även om de ej är lika uttallade som när man tar kratom för sig självt.

Frid
Citera
2019-05-28, 09:11
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister

Jag använder väldigt sällan opiater/opioider, men har ibland testat att varva Kratom med Subutex som experiment. Brukar aldrig känna av något av Subutexen ifall jag har tolerans av Kratom, så korstolerans har de definitivt så som min hjärna fungerar. Däremot tror jag inte Subutexen blockerat Kratomet, så en sådan effekt har den inte på mig.

Är det någon här som har erfarenhet av att ta Kratom tillsammans med alternativ varva med andra opiater/opioider? Har kunnat ta höga doser av diverse Oxy-varianter utan att bli nämnvärt påverkad, då med Kratomtolerans men med absolut noll tolerans mot Oxy. Inte mig emot egentligen, men känns som att Kratomet gör så att min hjärna inte kan bli påverkad av annat i smärtlindrande väg.

En sak jag gjort (men inte rekommenderar någon egentligen) är att använda pyttesmå doser Subutex för att trappa ner Kratomet. Det räcker med 0,5 mg Sub för att Kratom-AT:n ska försvinna. Ta 0,5 mg per dag i kanske 3-4 dagar och helt plötsligt klarar du dig FYSISKT utan Kratom.

Me <3 Kratom
Citera
2019-05-29, 12:51
Medlem
Hur ofta kan ni ta kratom utan att bli beroende och känna psykisk eller fysisk avtändningen? 2 gånger i veckan eller mer?
Citera
2019-05-29, 16:16
Medlem
FYFAN för SS! VARNING

För 1.5 veckor sedan beställde jag 100 gram green horn från SS efter att ha fått ett sample veckan innan.

Mitt sample var riktigt potent med bra drag i, även 100 gram påser var potent!
3-5 gram kändes ordentligt!

Nyss beställde jag 500 gram av samma sort och denna gången fick jag 500 gram av rent skit. 10 gram och jag känner knappt ett skit!

Dom antingen blandar ut skiten på större beställningar eller spetar till deras sampel / 100 gram påsar. oavsett så är detta rent jävla bedrägeri och riktigt jävla dålig still. Green horn av SS är det något jävligt mysko med som nog bara dom. Dags att lämna denna skitsida och ut på Europeisk utflykt och leta en bra sida och köpa där för detta är inte acceptabelt!

Skriver detta för att varna samtliga och se upp med kvalitet skillnader när vi pratar om SS.

Det är inte olagligt att köpa Mitragynia Speciosa från utlandet. Så länge det inte är extrakt eller i kasplar och går under ( Not for humans ) SS får inte fortsätta bedra folk på det här viset.

Alla som lider av kronisk smärta eller drogprobelm ska fan inte behöva bli bedragna på detta sätt!

Bless.
Citera
2019-05-29, 18:52
Medlem
Existensens avatar
Tog nyss 2 tsk maeng da (skulle tippa på 6-7g) för ca 10minuter sen i en bomb. Fan hoppas jag inte blir illamående, råkar nog ta lite för mycket hela tiden nästan varje gång jag doserar lol. Har nog även fyllt på lite för ofta.

Tror ni antipsykos (zyprexa/olanzapin) dämpar effekten? Skulle förmoda det iom att den dämpar exakt allt inklusive livet till största delen. Jävla gift, slutar med den så fort jag kan.

Ej fått så mycket effekt av kratom en så länge, mest väldigt ont i magen som kunnat vara i flera dagar.. Men ah, skulle tro att det är pga andra mediciner.

Alla strains jag beställde ifrån sc är av smått olika gröna nyanser. Betyder det att det är grön strain?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in