2017-12-26, 11:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Hur väl fungerar Kratom mot Buprenorfin abstinens? Alltså den initialt akuta abstinensen.
Citera
2017-12-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Hur väl fungerar Kratom mot Buprenorfin abstinens? Alltså den initialt akuta abstinensen.

Folk säger ju att det ska funka bra mot den mesta opi-atn! Man kan nog inte räkna med att det blir fridfullt direkt men tror det tar bort topparna av det jobbiga! Har ingen egen erfarenhet dock...
Citera
2017-12-27, 00:36
Medlem
dknerks avatar
Har nu märkt att med min BUP dosering och höga tolerans så måste jag hinka i mig runt 10-15g av de flesta sorter Kratom jag testat. Och blir då dagen efter på morgon och förmiddag väldigt seg i huvudet och tung i kroppen. Men inte alls direkt jobbigt, absolut inte som andra Opi at men det är något jag märker av.

Kan Föresten ge tummar upp för SS som gav en ordentlig bonus såhär kring Jul pga en liten felbeställning som jag själv helt och hålllet stod för, men ändå var det snälla!

God Jul
Citera
2017-12-28, 01:28
Medlem
Har läst tidigare i tråden att kratom inte ska vara någon succé att blanda med alkohol, mer exakt varför är det så? Vad för otrevliga effekter är det man kan uppleva?
Citera
2017-12-30, 11:39
Medlem
Hur är kratom mot bakfylla? Tänker att det borde väl dämpa men lite rädd för illamåendet... snabba svar uppskattas
Citera
2017-12-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorattacker
Tjena.
Tänkte höra lite om någon har prövat SS white horn? Har beställt 100g då jag ska kliva av varorna. Har läst massor på nätet att de använder kratom för just att kliva av heroin. Har gått dagligen på heroin i lite drygt ett halvår denna gång i ganska höga doser så jag förväntar mig inte att kratomet ska ta bort alla symptom. Har ett schema som jag ska följa i en vecka ungefär.
Om någon har prövat denna strain får ni gärna skicka lite tips och berätta hur mycket ni använde per gång osv.
Tack!

Lite sent svar kanske. Har varit där du är. Jag köpte mixpaket av strains.
#1 Bali
#2 Red Vain
#3 Maeng da
#4 White Horn (enligt mig värdelös för detta)

Men det slutade med att jag tog 6g Red Vain el Bali och 2g Maeng Da. Detta maskerade/avslutade i princip absen helt. Men i sin ensamhet var Bali favoriten. Körde varannan dag och varvade med Lyrica som funkar riktigt bra.

Tips för er som vill göra te.

Det behöver koka hårt i ca 30 min, sedan slipper ni sumpen. Jag har även haft i lite askorbinsyra i för att motverka oxidation, men om detta är nödvändigt har jag svårt att tro.
Citera
2017-12-30, 23:21
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Finns det någon information kring ifall Kratom kan ge krampanfall likt Tramadol? Rör aldrig mer Tramadolskiten efter jag sett en kompis krampa på det, ne fy fan i helvete.
Kratom kan framkalla kramp/ep-anfall likt de på tramadol, även i doser under 5g. Fick själv uppleva detta idag av en mix på 3g white Liang Teh Putih och 2g red Thai. Har nog dragit i mig närmre 1kg totalt av diverse strains från samma shop och detta är första gången jag upplever något sånt här på kratom. Har använt båda strainsen förr utan problem, enda strainen jag fått "krampvibbar" av är yellow Borneo. Har tidigare krampat på relativt låga doser (400mg) tramadol.
Värt att nämna är att jag drack kratomet inte långt efter jag inmundigat lite citron, vilket jag aldrig tidigare gjort. Vad jag hört ska citron ev. potentiera kratom. Inget annat i kroppen vid tillfället förutom rökt CB kvällen innan.

Ber om ursäkt för eventuellt rörigt inlägg, fortfarande mild hjärnskakning från tidigare.
Ta det lugnt!
Senast redigerad av FuGeeLala 2017-12-30 kl. 23:24.
Citera
2017-12-30, 23:58
Medlem
Provade Kratom för första gången i kväll. Green hulu kapuas hette den.
Tog det försiktigt med 2.5 gram, efter en timme tog jag lika mycket till.
Svårt att säga hur det kändes, hade tagit Phenibut innan och så drack jag ett par öl.
Tyckte jag fick en skön känsla ett tag, men jag vet inte. Får nog ta mer.
Jag mådde illa efter jag ätit, var konstig känsla, men det gick över.
Citera
2017-12-31, 00:05
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Provade Kratom för första gången i kväll. Green hulu kapuas hette den.
Tog det försiktigt med 2.5 gram, efter en timme tog jag lika mycket till.
Svårt att säga hur det kändes, hade tagit Phenibut innan och så drack jag ett par öl.
Tyckte jag fick en skön känsla ett tag, men jag vet inte. Får nog ta mer.
Jag mådde illa efter jag ätit, var konstig känsla, men det gick över.
De gånger jag mått illa på kratom har vin varit inblandat. Kan personligen ta väldigt höga doser utan att ens känna det minsta lilla illamående. Tips från mig från egna erfarenheter är att undvika alkohol när du tagit kratom och vice versa.
Citera
2017-12-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
De gånger jag mått illa på kratom har vin varit inblandat. Kan personligen ta väldigt höga doser utan att ens känna det minsta lilla illamående. Tips från mig från egna erfarenheter är att undvika alkohol när du tagit kratom och vice versa.
Okej, jag tackar för det svaret. Ja, jag blev nog snurrig av kombinationen.
Nog bättre jag är helt nykter när jag testar nästa gång.
Citera
2017-12-31, 18:06
Medlem
Någon som vet om Kratom maskerar eller om det skjuter upp abstinensen när man använder det till att gå av heroin. Börjar få känslan av att det bara skjuts upp...

Citat:
Har ni druckit sån här matcha thé eller matcha latte=
Exakt så luktar kratom.

Jag tycker att det luktar .
Citera
2017-12-31, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordeal89
Litegrann off-topic: Köp INTE kratom (eller nåt annat) från en vendor på FS som heter Sma**Phar**. Dom är RÖDA och blåst folk hit & dit, blandat andra mig.

Har köpte av denne flera gånger. De bästa Kratomet jag hittat hittills och dessutom bra pris.

Skulle vara synd om det är som du säger. Men det går alltid lösa med dispyt knappen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in