2018-10-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Men så är det ju med alla substanser. Men jag vet det och tar det inte allt för ofta. Har tagit lite just nu och min söndagsångest är som försvunnen.
Knark är väldigt effektivt för gråa söndagar
Citera
2018-10-21, 20:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Kratom är trevligt se till att inte höja dosen så mycket men gör som du vill, njut!

Nä, jag höjer inte dosen utan tar ungefär lika mycket som vanligt. Har typ bara en liten nypa kvar i min påse. 30 g höll ca 1½ vecka Får beställa mer efter jag fått löningen. Och njuta det ska jag gör nu hehe.
Citera
2018-10-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Nä, jag höjer inte dosen utan tar ungefär lika mycket som vanligt. Har typ bara en liten nypa kvar i min påse. 30 g höll ca 1½ vecka Får beställa mer efter jag fått löningen. Och njuta det ska jag gör nu hehe.

Vilken sort/strain använder ni utav? Provat en gång men blev mest dosig, inte alls pepp som ni beskrev det. Men de ska ju skilja på sig en hel del.
Citera
2018-10-23, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Vilken sort/strain använder ni utav? Provat en gång men blev mest dosig, inte alls pepp som ni beskrev det. Men de ska ju skilja på sig en hel del.
Kan också vara att du tog för mycket, pröva att ta mindre mängd om du provar igen.
Citera
2018-10-23, 06:36
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Jag kör på GMD just nu. Hoppas den duger fick ett gratis sample av en sån underbar människa den heter "YELLOW BORNEO.

Btw kan man typ maila polisen anonymt på något sätt och fråga om det ok om jag dricker kratom haha. Vill få ett säkert svar.

Men på riktigt kratom och cannabis kan åtminstone vara lagligt och gynna skattepengarna. Helst avkriminalisera andra som strular med tyngre droger och bemöt med medlidande, kärlek och erbjuda hjälp. Det är mycket effektivare och mänskligare. Straff gör många endast rebelliska och bli värre med just straff av att en perosn brukat en olaglig drog. Däremot är själva drug traffic, säljandet som ör oskattat som är ett problem. Det håller ja med om! Därför köper jag inte några droger som kan ge en blod på sina händer t.ex kokain

Medlidande är en stark energi som hjälper en som lider väldigt mycket. Att straffa är tvärtom mot medlidande. Att straffa är en form av negativ energi som har den tendens att trycka ner. Att trycka ner en person i missbruk som lider så otroligt är inte snällt Och leder ibland till att personen dör

Kratom är inte olagligt i sig men förtäring, extraktion och användande av aktiv substans är olagligt. "Fröken!"
Citera
2018-10-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksmupp
Kan också vara att du tog för mycket, pröva att ta mindre mängd om du provar igen.

Tror det med. Väldigt vanligt att man förväntar sig för mycket och tar mer i hopp om att uppnå ett riktigt opiat-rus. Nästa gång blir det mindre, tack för ditt svar.
Citera
2018-10-24, 14:18
Medlem
Hur blir det ifall man blandar med Pregabalin eller Benzo?
Citera
2018-10-24, 15:06
Medlem
ApanHelmers avatar
Nykomling inom Kratomvärlden här. Och jag orkar inte riktigt gå igenom hela denna tråden så jag tänkte ställa min fråga här direkt.

Fick höra talas om det första gången i förra veckan. Jag beställde i början av veckan KRATOM WHITE SUMATRA från Scandinavian speciosa punkt se, och fick produkten idag. Men på paketet och deras hemsida är det så mkt fokus på att det endast är för tvåltillverkning och bör absolut inte konsumeras.

Min fråga är då:
1. Kan man verkligen konsumera Kratomet från Scandinavian speciosa punkt se ?
2. Hur bör man bäst konsumera det? Hur mkt? (ha i åtanke att jag är 100% nybörjare)
3. Vad för effekter kan de tänkas att jag får?
4. Något annat jag bör tänka på?

Tackar för alla seriösa svar!
Citera
2018-10-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanHelmer
Nykomling inom Kratomvärlden här. Och jag orkar inte riktigt gå igenom hela denna tråden så jag tänkte ställa min fråga här direkt.

Fick höra talas om det första gången i förra veckan. Jag beställde i början av veckan KRATOM WHITE SUMATRA från Scandinavian speciosa punkt se, och fick produkten idag. Men på paketet och deras hemsida är det så mkt fokus på att det endast är för tvåltillverkning och bör absolut inte konsumeras.

Min fråga är då:
1. Kan man verkligen konsumera Kratomet från Scandinavian speciosa punkt se ?
2. Hur bör man bäst konsumera det? Hur mkt? (ha i åtanke att jag är 100% nybörjare)
3. Vad för effekter kan de tänkas att jag får?
4. Något annat jag bör tänka på?

Tackar för alla seriösa svar!

1. Ja!
2. Gör té på det, det är enklast och är lätt att smaksätta med t.ex honung. Börja lugnt med ca 2g, vissa kanske behöver 5g. Men överskrid inte det. Jag gjorde det misstaget och fick ingen bra effekt alls.
3. Ett milt opiat-rus.
4. Var hemma första gången då det finns risk för att man mår illa. Individuellt.
Citera
2018-10-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Kratom är något som gått under min radar TOTALT, men efter det lilla jag hunnit läsa har det verkligen fått min uppmärksamhet. Vilken sort rekommenderar ni för någon med grov ångest, social fobi och allmänt pissigt självförtroende? Har sedan snart 1 år tillbaka lyckats utveckla ett alkoholberoende, samt att jag de senaste veckorna käkat klonazepam dagligen för att dämpa tjackavtändingen. Amfetamin tar jag för att orka med mitt jobb, och för att jag blir jävligt bra på det, men det håller inte i längden (inte 5-8 bärs dagligen heller). Såklart. Så... någon med liknande besvär som kan berätta om lite erfarenheter och skicka mig i rätt riktning?

Evigt tacksam.

Jag kunde sluta med cannabis,tramadol (höga doser) i flera år och subutex i 6 år med hjälp av kratom.

Brain zapps fanns där pga tramadol missbruket men nästan 80% av AT gick bort.

Mirakel medicin är kratom.

Ta det på tom mage vänta 1-2h sen ät mat för mat kickar på effekten lite grann har jag och flera personer på FB/Reddit märkt.

Ta det med Tevatten/varm dryck om du vill slippa mag knip eller mag problem som förstoppning/smärta så ska du dricka det med varmt vatten istället för toss n wash metoden / kall dryck. Man kan få ont i magen ifall man tar der med kall dryck eller pulver i munnen och svälja det med valfri dryck (toss n wash)

Koffein och kratom går ihop väldigr bra har jag läst på reddit och jag bruka inte använda koffein själv med det ska tydligen öka stimulant effekten av kratomet.

Bara några tips.

Må väl allihopa. Sitter med en riktig fin batch av bali från holland och njuter och vara piller fri
Citera
2018-10-24, 22:27
Medlem
Citat:
Hur blir det ifall man blandar med Pregabalin eller Benzo?
Hittar man rätt dosering så kan det bli väldigt avslappnat och skönt men det är lite lurigt. Lätt att det leder till sömn eller illamående när det blir för mycket av det goda.

Var försiktig med denna blandning och respektera den så kan den bli bra. Tänk också på att det inte är något man bör köra på dagligen.
Citera
2018-10-25, 00:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Grön Malaysia beställde mitt från PS. Var riktigt bra, över min förväntan i alla fall .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in