Citat:
Ursprungligen postat av
BroderQuetzalcoatl
Tyckte du kvaliten var avsevärt bättre än de i Sverige? Hur lång tid tog leveransen?
Likvärdig. Fattar inte de som påstår Holland och Tyskland etc har så mycket bättre kvalitet.
Köpt KILOVIS av malda kratomlöv från direkta källor i Indonesien och fler länder. Tror knappast dom medvetet skickar sämre batchar till oss och bättre till Holland och Tyskland, med flera.
Kvalitet beror ju på orsaker som säsong, näringsrik jord, luftfuktighet osv osv..
Däremot sett ett videoklipp som konkurenter sinsemellan i Kratombranschen i Indonesien (oftast klan/by mot varandra) postat på Instagram och # hashtaggat konkurentens namn, där någon blandar malt gräsmatta-gräs (du läser rätt, ja!) med det malda kratomlöven. För att dryga ut det, tjäna mer.
Alla gör såklart inte det som vill ha återkommande kunder
Sverige har således inte sämre kvalitet på sin import
- det är bara priserna som är sämre. Rent störda.
Vem som helst med instagram och bara fattar hur man använder Western Union som betalmedel kan enkelt köpa 3-4 kilo från t.ex Indonesien, Bali, eller Laos t.ex, till samma pris som du betalar för 500 gram i Sveriges online shoppar. Som sagt kvaliten är inte alls sämre men priserna är hutlöst sämre.
De har gått igenom tull varje gång. En gång fastna 5kg typ 1 månad men fick det när deras "analys" var klar. Tror dom testar det för fenta eller något. Är ej säker men en från USA jag brukar hälsa på hos sa att det hänt där. För fler än en person. Asså att deras customs testat kratomet fast dom redan visste det var just krat.
Och ang. leveranstid från Tyska shoppen så kör Kratom-etc somredansagt med DHL så det är så olika. Speciellt för mig i bushen. Kan ligga ibland på terminalen i staden närmast mig i flera dagar innan det kommer hit då dom väntar tills det är ett visst antal (minimum) paket för att köra till nästa terminal. Bor du dock i nån större stad bör du ha det inom 4-5 dagar som mest, då DHL är effektiva som fan där i storschta'n.
Lite offtopic; men whatever, jag vet dock en Thaimassörska som brukar få hitskickat Krat från släktingar för kaffepengar och drygar ut lönen jävligt friskt på detta vis. Så kratom säljs såklart inte enbart online. I USA säljs det ju t.om på bensinmackar (sett själv, påsar med kapslar, haha!)
Jävla vilket inlägg de här blev då. Får skylla på heroinet jag blir så jäkla pepp på om helgerna 😂
Kör bara kratom mån-tors.
Ha det gött!