2020-02-27, 16:29
Medlem
Julle128s avatar
Aldrig testat kratom, jag är fd heronist och tar metadon, kan jag ta kratom eller kommer mitt metadon blockera effekten? Har hittat en sort som heter "Red Maeng Da" från en reklam här, är det värt att bestlälla? Det är 20gram, hur mkt är en dos?
Citera
2020-02-27, 16:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Helt klart! Under mina första experiment med substansen tog jag alldeles för mycket.
Med SS reapriser var det jävligt billigt och tänkte väl "why not , laglig skit".
Saknar våg tyvärr och tror inte jag ens äger ett teskedsmått. Vad är en lagom dos i ögonmått förklarat? En inte alltför rågad tesked?

Ta en tesked inte allt för rågad, det är väl ungefär tre gram tror jag. Sedan vänta ca 30 - 60 min och fyll på igen.
Citera
2020-02-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Aldrig testat kratom, jag är fd heronist och tar metadon, kan jag ta kratom eller kommer mitt metadon blockera effekten? Har hittat en sort som heter "Red Maeng Da" från en reklam här, är det värt att bestlälla? Det är 20gram, hur mkt är en dos?

Köp green maeng da och sluta med metadon så är livet tillbaka kompis💪🏻 Kratom är slutstationen för en missbrukare enligt mig. Kommer vara tufft att ta sig av metadon men kroppen kommer må 100 gånger bättre av kratom samt du kommer leva längre då metadon sliter på organ och psyke.

Bless.
Citera
2020-02-28, 00:55
Bannlyst
De sorter jag beställt inrikes har varit rätt whack! Jag har opiat missbruk i bakgrunden och ville helt ställa om mig till kratom, men har bara stött på bra sorter några få gånger! Tänkte beställa ifrån kratom etcetera som fått väldigt bra betyg men dom skickar ju från Holland, orkar inte att de ska fastna i tullen. Finns det någon bra inrikes övh?
Citera
2020-02-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
De sorter jag beställt inrikes har varit rätt whack! Jag har opiat missbruk i bakgrunden och ville helt ställa om mig till kratom, men har bara stött på bra sorter några få gånger! Tänkte beställa ifrån kratom etcetera som fått väldigt bra betyg men dom skickar ju från Holland, orkar inte att de ska fastna i tullen. Finns det någon bra inrikes övh?

Köpt från dom 2-3 gånger. Skrivit om dom tidigare här i tråden. De skickade från Tyskland. Spårningsnumret slutade på DE iallafall.
Tror det slutar på NL annars. Och jag minns att dom skickade med DHL och paketet var märkt "matcha tea"

Inga problem
Jag kan gå i god för en snabb säker leverans
Citera
2020-02-28, 12:50
Medlem
Hur rädd behöver jag vara för den lever toxiska effekten kratom kan orsaka? Hur stor sannolikhet är det att man får det?
Blir det värre om man tar kreatin samtidigt?
Senast redigerad av Krotzi 2020-02-28 kl. 13:09.
Citera
2020-02-28, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Köpt från dom 2-3 gånger. Skrivit om dom tidigare här i tråden. De skickade från Tyskland. Spårningsnumret slutade på DE iallafall.
Tror det slutar på NL annars. Och jag minns att dom skickade med DHL och paketet var märkt "matcha tea"

Inga problem

Tyckte du kvaliten var avsevärt bättre än de i Sverige? Hur lång tid tog leveransen?
Citera
2020-02-28, 12:57
Bannlyst
Citat:

Inga problem

Tyckte du kvaliten var avsevärt bättre än de i Sverige? Hur lång tid tog leveransen?
Citera
2020-02-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl

Likvärdig. Fattar inte de som påstår Holland och Tyskland etc har så mycket bättre kvalitet.
Köpt KILOVIS av malda kratomlöv från direkta källor i Indonesien och fler länder. Tror knappast dom medvetet skickar sämre batchar till oss och bättre till Holland och Tyskland, med flera.

Kvalitet beror ju på orsaker som säsong, näringsrik jord, luftfuktighet osv osv..

Däremot sett ett videoklipp som konkurenter sinsemellan i Kratombranschen i Indonesien (oftast klan/by mot varandra) postat på Instagram och # hashtaggat konkurentens namn, där någon blandar malt gräsmatta-gräs (du läser rätt, ja!) med det malda kratomlöven. För att dryga ut det, tjäna mer.

Alla gör såklart inte det som vill ha återkommande kunder

Sverige har således inte sämre kvalitet på sin import
- det är bara priserna som är sämre. Rent störda.

Vem som helst med instagram och bara fattar hur man använder Western Union som betalmedel kan enkelt köpa 3-4 kilo från t.ex Indonesien, Bali, eller Laos t.ex, till samma pris som du betalar för 500 gram i Sveriges online shoppar. Som sagt kvaliten är inte alls sämre men priserna är hutlöst sämre.

De har gått igenom tull varje gång. En gång fastna 5kg typ 1 månad men fick det när deras "analys" var klar. Tror dom testar det för fenta eller något. Är ej säker men en från USA jag brukar hälsa på hos sa att det hänt där. För fler än en person. Asså att deras customs testat kratomet fast dom redan visste det var just krat.

Och ang. leveranstid från Tyska shoppen så kör Kratom-etc somredansagt med DHL så det är så olika. Speciellt för mig i bushen. Kan ligga ibland på terminalen i staden närmast mig i flera dagar innan det kommer hit då dom väntar tills det är ett visst antal (minimum) paket för att köra till nästa terminal. Bor du dock i nån större stad bör du ha det inom 4-5 dagar som mest, då DHL är effektiva som fan där i storschta'n.

Lite offtopic; men whatever, jag vet dock en Thaimassörska som brukar få hitskickat Krat från släktingar för kaffepengar och drygar ut lönen jävligt friskt på detta vis. Så kratom säljs såklart inte enbart online. I USA säljs det ju t.om på bensinmackar (sett själv, påsar med kapslar, haha!)

Jävla vilket inlägg de här blev då. Får skylla på heroinet jag blir så jäkla pepp på om helgerna 😂
Kör bara kratom mån-tors.

Ha det gött!
Senast redigerad av mangalam 2020-02-29 kl. 00:28.
Citera
2020-02-29, 08:32
Medlem
Citat:
Likvärdig. Fattar inte de som påstår Holland och Tyskland etc har så mycket bättre kvalitet.
Köpt KILOVIS av malda kratomlöv från direkta källor i Indonesien och fler länder. Tror knappast dom medvetet skickar sämre batchar till oss och bättre till Holland och Tyskland, med flera.

Kvalitet beror ju på orsaker som säsong, näringsrik jord, luftfuktighet osv osv..

Däremot sett ett videoklipp som konkurenter sinsemellan i Kratombranschen i Indonesien (oftast klan/by mot varandra) postat på Instagram och # hashtaggat konkurentens namn, där någon blandar malt gräsmatta-gräs (du läser rätt, ja!) med det malda kratomlöven. För att dryga ut det, tjäna mer.

Alla gör såklart inte det som vill ha återkommande kunder

Sverige har således inte sämre kvalitet på sin import
- det är bara priserna som är sämre. Rent störda.

Vem som helst med instagram och bara fattar hur man använder Western Union som betalmedel kan enkelt köpa 3-4 kilo från t.ex Indonesien, Bali, eller Laos t.ex, till samma pris som du betalar för 500 gram i Sveriges online shoppar. Som sagt kvaliten är inte alls sämre men priserna är hutlöst sämre.

De har gått igenom tull varje gång. En gång fastna 5kg typ 1 månad men fick det när deras "analys" var klar. Tror dom testar det för fenta eller något. Är ej säker men en från USA jag brukar hälsa på hos sa att det hänt där. För fler än en person. Asså att deras customs testat kratomet fast dom redan visste det var just krat.

Och ang. leveranstid från Tyska shoppen så kör Kratom-etc somredansagt med DHL så det är så olika. Speciellt för mig i bushen. Kan ligga ibland på terminalen i staden närmast mig i flera dagar innan det kommer hit då dom väntar tills det är ett visst antal (minimum) paket för att köra till nästa terminal. Bor du dock i nån större stad bör du ha det inom 4-5 dagar som mest, då DHL är effektiva som fan där i storschta'n.

Lite offtopic; men whatever, jag vet dock en Thaimassörska som brukar få hitskickat Krat från släktingar för kaffepengar och drygar ut lönen jävligt friskt på detta vis. Så kratom säljs såklart inte enbart online. I USA säljs det ju t.om på bensinmackar (sett själv, påsar med kapslar, haha!)

Jävla vilket inlägg de här blev då. Får skylla på heroinet jag blir så jäkla pepp på om helgerna 😂
Kör bara kratom mån-tors.

Ha det gött!
Låter intressant, har skaffat ett nytt instagramkonto. Ska "botanisera" (pun intended ) där.
Hittills mest hittat konton och inlägg från hippies och haschtomtar som hittat över till kratom från sin jazztobak. Men några odlare/grossister ska jag väl kunna hitta.
Citera
2020-02-29, 18:09
Bannlyst
Jag har ett heroin (missbruk?!) i bakgrunden.... älskar opiater men behöver ta en längre paus ett tag. Dock behöver jag NÅT åtminstone för jobbiga stunder, långa arbetsdagar whatever, ni förstår.
Jag vet själv att kratom kan va potent, har fått riktigt bra effekt några gånger, och ibland rent värdelöst. Just av scandinavian speciosa har jag aldrig fått något bra, rent av bortkastade pengar. Därför kratom etcetera med riktigt bra reviews verkar bra, tänkte köra enhenced/extract samt vietnamesisk och någon röd... Men om man har tunga opiater i bakgrunden... och söker nån sort som verkligen kan ge NÅN booster i bakgrunden, vad rekommenderas? Och om ja beställer inrieks sålänge, ingen lust att känna absolut 0 igen, någon som garanterat vet någon bra batch atm?!
Citera
2020-02-29, 20:01
Medlem
Julle128s avatar
Fick inget bra svar innan på min fråga.
Jag är fd heronist och tar dagligen min dos Metadon.
Kommer mitt meta blockera kratom?
Aldrig testat kratom innan så jag undrar vilken sort och vilken dos jag bör ta.
Såg på sidan Flashback gör reklam för en sort för 99kr / 20gram, är den värd att beställa, minns inte riktigt vad sorten heter men tror det fans grön o röd eller något i den stilen.
Sedan undrar jag hur pass likt detta är riktiga opiater dom tex heroin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in