Citat:
Måste jag påminna dig om hur det gick senast? Så fort du fastnar i dina resonemang byter du spår och ignorerar att du inte kunnat slutföra dina resonemang. Senaste slutade det med att du bad mig framföra ett specifikt resonemang, sen började du tramsa. Så vi kan ju ta det därifrån;
Citat:
Du hakar upp dig på analogier om uteliggare och som den idiot du är fattar du inte ens att uteliggare användes för att exemplifiera det sjuka i att värdera människor efter godtyckliga parametrar och tillfällig status. Med din moral skulle man lika bra kunna säga att man inte är människa om man inte har ett hem. Oavsett om det bara är tillfälligt.
Det var logik som min som hävdade att slavar var mer än egendom, sånna som du kallade det vrickad logik.
Det var logik som min som hävdade att judar var mer skadedjur, sånna som du kallade det vrickad logik.
Det är logik som min som hävdar att foster är mer än en parasit, sånna som du kallar det vrickad logik.
Det var logik som min som hävdade att slavar var mer än egendom, sånna som du kallade det vrickad logik.
Det var logik som min som hävdade att judar var mer skadedjur, sånna som du kallade det vrickad logik.
Det är logik som min som hävdar att foster är mer än en parasit, sånna som du kallar det vrickad logik.
Citat:
Citat:
Vi har gått ifrån att använda den objektiva standarden för människoliv som kriterie för att tilldela människovärde. Istället använder vi godtyckliga kriterier så som att endast de människoliv som klarar sig utanför en livmoder uppfyller kraven för att tilldelas det värde och den rätt till skydd ett människoliv förtjänar.
Man har gjort detta förr när man har tilldelat liv som objektivt sett är människoliv (slavar) lägre värde än vad som krävs för att tilldelas de rättigheter ett människoliv förtjänar. Det har man gjort genom att skapa godtyckliga kriterier för vad som krävs för att ett människoliv ska få ett människovärde (ras i detta fallet).
Jag visar på historiska paralleller för att visa det moraliskt förkastliga att använda godtyckliga kriterier för att rationalisera att inte alla människoliv har människovärde.
Det faktum att Sverige idag förbjuder slaveri men inte abort betyder inte på något sätt att min logik brister. Är det seriöst din starkaste invändning mot mitt resonemang?
Man har gjort detta förr när man har tilldelat liv som objektivt sett är människoliv (slavar) lägre värde än vad som krävs för att tilldelas de rättigheter ett människoliv förtjänar. Det har man gjort genom att skapa godtyckliga kriterier för vad som krävs för att ett människoliv ska få ett människovärde (ras i detta fallet).
Jag visar på historiska paralleller för att visa det moraliskt förkastliga att använda godtyckliga kriterier för att rationalisera att inte alla människoliv har människovärde.
Det faktum att Sverige idag förbjuder slaveri men inte abort betyder inte på något sätt att min logik brister. Är det seriöst din starkaste invändning mot mitt resonemang?
Citat:
Kan du att förstå folk tycker att du har en rätt egen vrickad logik när du påstår att de är ologiska som inte tycker att mord på sovande uteliggare eller att hålla slavar ska vara tillåtet?
Kan det månne vara så att din hjärna inte fungerar som de flesta andras? Att det som är logiskt för dig är obegriplig rappakalja för andra?
Kan det månne vara så att din hjärna inte fungerar som de flesta andras? Att det som är logiskt för dig är obegriplig rappakalja för andra?
Citat:
Tror du att din banala taktik att endast ställa motfrågor och inte producera egna argument fungerar på mig?
Detta är ingen intervju, vill du delta i debatten så framför egna argument.
Citera om min text, bryt ner den och lämna motargument om du du är kapabel till det. Annars föreslår jag att du istället gör något du behärskar, fanns det ingen du kunde göra en macka till?
Detta är ingen intervju, vill du delta i debatten så framför egna argument.
Citera om min text, bryt ner den och lämna motargument om du du är kapabel till det. Annars föreslår jag att du istället gör något du behärskar, fanns det ingen du kunde göra en macka till?
Så varsågod för sammanfattningen, då kan du få ta vid här. Du är fri att gå och göra en macka om du hellre vill det, men tramsa dig då inte och spela som att du inte byter spår konstant och undviker att föra ett seriöst samtal.
Och en påminnelse;
Citat:
Ni är för fri abort enligt svensk lagstiftning, inte abort av en zygot. Det innebär att ni ska lämna argument som håller för alla scenario som svensk lag tillåter.
Ni babblar om zygoter och våldtäkt men ni förespråkar inte endast dagen efter-piller till våldtäktsoffer.
Ni måste kunna argumentera för varför det är ok för Lena 38 år att abortera sitt 18 veckor gamla foster för att hennes kille har blivit vräkt från HVB-hemmet och ska utvisas till Afghanistan.
Så sluta käbbla om zygoter och stå för vad ni tror på!
Fram med det lite substans nu då!
Ni babblar om zygoter och våldtäkt men ni förespråkar inte endast dagen efter-piller till våldtäktsoffer.
Ni måste kunna argumentera för varför det är ok för Lena 38 år att abortera sitt 18 veckor gamla foster för att hennes kille har blivit vräkt från HVB-hemmet och ska utvisas till Afghanistan.
Så sluta käbbla om zygoter och stå för vad ni tror på!
Fram med det lite substans nu då!
Så nu är det fritt fram!