[quote=Ugglan-i-skuggan|67648624]
Men din tönt, VEM???? var det som tog upp det synnerligen kassa jämförelsen fjärilar med människor? Var det jag kanske?
Att "human life begins" är det ingen som säger något om, men fatta nu att "begins" är inte samma sak som "developed human being"
De bär på framtida potentiella människor, Och ska man nu lulla runt som ett fån, och ta hänsyn till all denna potentiella framtid, så som du m.fl ständigt gör här inne så?.....
Abortförbud kommer tvinga kvinnor till olagliga aborter, vilket kommer ta död på x antal varje år.
" Förbud är inte tvång" !! Du är rolig du.
Jag förstår utmärkt skillnaden mellan en spermie och ett befuktat ägg.
Förstår du skillnaden mellan en zygot och ett 22 veckors foster? Nä just det. Oförmågan härvidlag är helt din/ er.
Citat:
Patetiskt försöka att rädda din poäng, du slingrar dig till absurdum för att slippa medge att du har fel.
Dödar du en 15 år gammal människa dödar du en människa, dödar du en 88 år gammal människa dödar du en människa, dödar du en 18 veckor gammal människa dödar du en männsika.
Dödar du en fjärilslarv dödar du en fjäril.
Dödar du en månad gammal fjäril dödar du en fjäril.
Lär dig att skilja på ålder uttryckt i tid (veckor, månader, år) och utveckling uttryckt i stadie (foster, barn, ungdom, larv, puppa)
Du gör verkligen det bara värre när du försöker vrida och vända på allt.
Dödar du en 15 år gammal människa dödar du en människa, dödar du en 88 år gammal människa dödar du en människa, dödar du en 18 veckor gammal människa dödar du en männsika.
Dödar du en fjärilslarv dödar du en fjäril.
Dödar du en månad gammal fjäril dödar du en fjäril.
Lär dig att skilja på ålder uttryckt i tid (veckor, månader, år) och utveckling uttryckt i stadie (foster, barn, ungdom, larv, puppa)
Du gör verkligen det bara värre när du försöker vrida och vända på allt.
Men din tönt, VEM???? var det som tog upp det synnerligen kassa jämförelsen fjärilar med människor? Var det jag kanske?
Citat:
Det där är vetanskapligt helt fel! Om du kan läsa engelska kan du ta del av nedan. Du är så fel ute att det börjar bli pinsamt!
“Human life begins at fertilization, the process during which a male gamete or sperm unites with a female gamete or oocyte (ovum) to form a single cell called a zygote. This highly specialized, totipotent cell marked the beginning of each of us as a unique individual.” “A zygote is the beginning of a new human Keith L. Moore, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 7th edition. Philadelphia, PA: Saunders, 2003. pp. 16, 2.
“Fertilization is the process by which male and female haploid gametes (sperm and egg) unite to produce a genetically distinct individual.”
“Human life begins at fertilization, the process during which a male gamete or sperm unites with a female gamete or oocyte (ovum) to form a single cell called a zygote. This highly specialized, totipotent cell marked the beginning of each of us as a unique individual.” “A zygote is the beginning of a new human Keith L. Moore, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 7th edition. Philadelphia, PA: Saunders, 2003. pp. 16, 2.
“Fertilization is the process by which male and female haploid gametes (sperm and egg) unite to produce a genetically distinct individual.”
Att "human life begins" är det ingen som säger något om, men fatta nu att "begins" är inte samma sak som "developed human being"
Citat:
Mina spermier är genetiskt identiska med mig och är vetenskapligt inte en egen organism så som ett befruktat ägg är.
De bär på framtida potentiella människor, Och ska man nu lulla runt som ett fån, och ta hänsyn till all denna potentiella framtid, så som du m.fl ständigt gör här inne så?.....
Citat:
Nu när du har blottat din totala inkompetens för biologi man förväntar sig att en 14-åring ska kunna förstår jag varför du har svårigheter att ta till dig resonemang från oss vuxna.
Ingen tvingar kvinnor att föra någonting. Förbud är inte tvång.
Ingen tvingar kvinnor att föra någonting. Förbud är inte tvång.
Abortförbud kommer tvinga kvinnor till olagliga aborter, vilket kommer ta död på x antal varje år.
" Förbud är inte tvång" !! Du är rolig du.
Citat:
Som sagt, du förstår inte den biologiska skillnaden mellan en spermie och ett befruktat ägg. Så jag förstår att du tycker du framför vettiga resonemang. Men för oss är det bara nonsens. Läs de vetenskapliga referenserna ovan så kanske du också kommer med i matchen så småningom.
Jag förstår utmärkt skillnaden mellan en spermie och ett befuktat ägg.
Förstår du skillnaden mellan en zygot och ett 22 veckors foster? Nä just det. Oförmågan härvidlag är helt din/ er.