2019-05-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Ja du säger det men ändå kan du inte producera en enda saklig invändning som inte blir sönderplockad. Istället blir det något i stil med ”du är helt enkelt för korkad”.

Alabama avrättar ju människor långt efter födseln trots att de har ett medvetande. Så väldigt mån om att respektera det av Gud givna livet är de ju inte.

Att precisera vad ett medvetande innebär och att ha det som rättesnöre funkar inte så bra enligt mig. Att Alabama ligger i topp vad gäller tonårsgraviditeter och i spädbarnsdödlighet talar ju också för att livet i sig inte alls betyder så mycket för dem.
Citera
2019-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Alabama avrättar ju människor långt efter födseln trots att de har ett medvetande. Så väldigt mån om att respektera det av Gud givna livet är de ju inte.

Att precisera vad ett medvetande innebär och att ha det som rättesnöre funkar inte så bra enligt mig. Att Alabama ligger i topp vad gäller tonårsgraviditeter och i spädbarnsdödlighet talar ju också för att livet i sig inte alls betyder så mycket för dem.

Jag argumenterar varken för att precisera medvetandet och ha det som rättesnöre eller för att Alabama är rätt ute, så har inga invändningar.
Citera
2019-05-20, 20:07
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Kvinnor gör abort på 25% av graviditeterna. Kvinnor har ett mycket destruktivt sexuellt beteende. De tar INTE ansvar.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter

"I Sverige utförs årligen mellan 35 000 och 38 000 aborter. År 2017 utfördes knappt 37 000 inducerade aborter. Det motsvarar 20 aborter per 1 000 kvinnor i åldern 15–44 år."

Hur får du det till 25%?
Citera
2019-05-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
https://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter

"I Sverige utförs årligen mellan 35 000 och 38 000 aborter. År 2017 utfördes knappt 37 000 inducerade aborter. Det motsvarar 20 aborter per 1 000 kvinnor i åldern 15–44 år."

Hur får du det till 25%?
Tar du år 2017
så föddes det 117 000 barn
och aborterades alltså 37 000

Om du räknar bort övriga faktorer, ex missfall och dylikt så får du en ca siffra på graviditeter på 154 000 för 2017.
sen kan du räkna ut procenten själv.
Citera
2019-05-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Jag sa att det är framförallt män som dör i krig och du sa att det är mest kvinnor och barn. Som bevis för detta länkar du att massor av civila dött i krig i turkland. Till att börja med är det inte ett krig i västvärlden i nutid och dessutom finns det absolut inga bevis för att det är mest kvinnor och barn som dött. Släng inte runt med en massa saker utan att kunna backa upp det.

Jaså och det bestämmer du? När börjar ett barns liv enligt dig? Efter vecka 1? Vecka 4? Vecka 12? Varför?
Inga personangrepp tack.

nej jag länkade UNICEF åt dig som just beskrev det jag skrev SAMT! en artikel som tog upp just Irak.
Om du inte kan tackla presenterad fakta för dig så well., då kan vi lägga ner denna diskussion.
Citera
2019-05-20, 20:18
Avslutad
Citat:
Ja du säger det men ändå kan du inte producera en enda saklig invändning som inte blir sönderplockad. Istället blir det något i stil med ”du är helt enkelt för korkad”.
Jag har förklarat för dig upprepade gånger varför det är förbjudet att döda uteliggare trots att det inte är förbjudet att göra abort.

Det är bara i din sjuka hjärna som det är ologiskt att alla som inte är abortmotståndare dödar uteliggare.

Vi kan ju konstatera att du har en egen vrickad logik.
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-20 kl. 20:26.
Citera
2019-05-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det där stämmer ju inte. Det är fult att försöka göra abortfrågan till en fråga mellan män och kvinnor, där alla män (enligt dig) skulle vara emot abort av en massa kvinnofientliga skäl, och alla kvinnor skulle vara för. Om du tittar på Pro Life-aktionerna (du kan bara göra en enkel Google-sökning), så kommer du att se att det är en majoritet kvinnor som är aktiva i den rörelsen. Detta är också min erfarenhet från IRL, att det är kvinnor som har starka känslor i frågan - på båda sidor. Medan män oftast verkar tycka att detta med abortlagstiftningen, är något som kvinnorna får göra upp sinsemellan.

...sedan ska man också komma ihåg, att män ofta använder sig av den fria aborten på rakt motsatt sätt. De vill inte bli pappor, och därför övertalar/pressar/lurar/hotar de kvinnan att genomgå aborten, fast de själva inte vill. Att föräldrar tvingar sin dotter att göra abort är också mycket vanligt. Det är helt enkelt inte sant att detta alltid är kvinnans val, det kan mycket väl vara någon annan som har tvingat (pressat, lurat o.s.v.) henne.

Detta är en av anledningarna till att jag tycker att det inte ska vara helt fri abort, utan att alla kvinnor som vill göra ingreppet måste få vara ensamma med någon professionell utredare och prata igenom detta. T.ex. en läkare, barnmorska eller kurator. Denna skulle kunna ge kvinnan en öppning för att berätta om hon blir pressad till aborten av någon annan, och kunna erbjuda henne hjälp i så fall. Hon kanske omedelbart behöver få komma till ett mor-och-barn-hem där hon kan få skydd och stöd av personal, tills barnet är fött och en tid därefter. Tills en lägenhet kan ordnas för henne. T.ex.. Det kan också vara så att hon inte är medveten om vilket stöd en ensamstående mamma kan få från samhället i Sverige, och detta kan då utredaren upplysa om.

Jag skrev männen på detta forum samt albamas senat....som är drygt 30 st....som just exempel på män som är emot kvinnlig aborträtt.
hur många % är detta av världens alla män tror du?

De flesta män i västvärlden i vart fall, är själklart för fri aborträtt, de äger vett.
Citera
2019-05-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina

Det betyder uppenbart ingenting. Det handlar, som alltid, om kontroll av kvinnor.
Citera
2019-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har förklarat för dig upprepade gånger varför det är förbjudet att döda uteliggare trots att det inte är förbjudet att göra abort.

Det är bara i din sjuka hjärna som det är ologiskt att alla som inte är abortmotståndare dödar uteliggare.

Vi kan ju konstatera att du har en egen vrickad logik.

Du hakar upp dig på analogier om uteliggare och som den idiot du är fattar du inte ens att uteliggare användes för att exemplifiera det sjuka i att värdera människor efter godtyckliga parametrar och tillfällig status. Med din moral skulle man lika bra kunna säga att man inte är människa om man inte har ett hem. Oavsett om det bara är tillfälligt.

Det var logik som min som hävdade att slavar var mer än egendom, sånna som du kallade det vrickad logik.

Det var logik som min som hävdade att judar var mer skadedjur, sånna som du kallade det vrickad logik.

Det är logik som min som hävdar att foster är mer än en parasit, sånna som du kallar det vrickad logik.
Citera
2019-05-20, 20:56
Avslutad
Citat:
Du hakar upp dig på analogier om uteliggare och som den idiot du är fattar du inte ens att uteliggare användes för att exemplifiera det sjuka i att värdera människor efter godtyckliga parametrar och tillfällig status. Med din moral skulle man lika bra kunna säga att man inte är människa om man inte har ett hem. Oavsett om det bara är tillfälligt.

Det var logik som min som hävdade att slavar var mer än egendom, sånna som du kallade det vrickad logik.

Det var logik som min som hävdade att judar var mer skadedjur, sånna som du kallade det vrickad logik.

Det är logik som min som hävdar att foster är mer än en parasit, sånna som du kallar det vrickad logik.
Jaha, enligt vilken logik skulle såna som inte är abortmotståndare säga att man inte är människa om man inte har ett hem och att judar är skadedjur?

Kan du beskriva din slutledningsförmåga?
Citera
2019-05-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, enligt vilken logik skulle såna som inte är abortmotståndare säga att man inte är människa om man inte har ett hem och att judar är skadedjur?

Kan du beskriva din slutledningsförmåga?

Ni hittar på godtyckliga kriterier för vad som avser en människa och vilka som inte uppfyller dessa kriterier och på så sätt rationaliserar ni dödandet av dessa.

Svarta uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som de vita vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som egendom.

Judar uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som arier vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som skadedjur.

Ofödda uppfyller inte kriterierna för att uppnå samma värde som födda vilket gör att ni ser dem som människor utan som parasiter.

Vi har sett vad som händer när sånna som du får avgöra vilka som är människor och vilka som inte är det. Det slutar aldrig bra!
Citera
2019-05-20, 21:29
Avslutad
Citat:
Ni hittar på godtyckliga kriterier för vad som avser en människa och vilka som inte uppfyller dessa kriterier och på så sätt rationaliserar ni dödandet av dessa.

Svarta uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som de vita vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som egendom.

Judar uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som arier vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som skadedjur.

Ofödda uppfyller inte kriterierna för att uppnå samma värde som födda vilket gör att ni ser dem som människor utan som parasiter.

Vi har sett vad som händer när sånna som du får avgöra vilka som är människor och vilka som inte är det. Det slutar aldrig bra!
Jaaa, för det har vi ju sett hur fri abort hänger ihop med att hålla slavar och döda judar!!!

Men enligt din logik så borde det ju göra det så du får väl fortsätta tjata, räkna dock inte med att någon hörsammar din logik. Ingen kommer att börja döda judar hur gärna du än vill att det ska hänga ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in