2019-05-20, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Om du tycker min logik är dålig så visar du det genom att påpeka exakt var min logik brister genom att presentera ett resonemang där min logik inte håller. Du klarar inte ens att tolka vad andra skriver. Varför tror du alla blir tokiga på dig och behöver upprepa allt flera gånger. Även abortförespråkare i tråden måste upprep allt till absurdum. Du borde nog acceptera att du inte är rustad för samtal som dessa, finns det inte någon du kan göra en macka till?

När Alabama hade slavar sist spelar ingen roll eftersom jag gjorde just en historisk parallell. De har haft slavar vilket var min poäng. Nu är de på bättringsvägen och har förbjudit slavar, abort är en fortsättning på denna väg.

Du får gärna förklara hur din fråga om Sverige haft slavar är relevant för min analogi. Förövrigt är svaret ja
Ok, förklara nu igen varför det är ologiskt att Sverige inte tillåter slaveri eller mord på sovande uteliggare.
Citera
2019-05-20, 22:59
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kvinnor drabbas inte juridiskt, den som genomförde / assisterade däremot bryter mot lagen.

Men de inom staten kommer ju oftast inte utföra abort. Och de kan ju inte straffa en läkare som utför aborten i en annan stat där de har andra lagar.

Det enda som händer är ju att man flyttar aborterna.
Citera
2019-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Tänk om alla hätska abortmotståndare istället kunde rikta sin energi på de nu levande och i många fall oönskade barn i världen.

Det är ju precis vad de gör
Citera
2019-05-20, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du slängde ur dig goja som du menade att jag skrivit och jag vad dig citera denna. Du gjorde inte det. Erkänn isåfall att du angriper dina debattörer genom att hitta på saker om dem för att få dem att framstå som sämre. Vidrigt beteende.

Du verkar tro att allt handlar om att jag personligen vill slippa underhåll.
Det handlar om att jag vill ha ett rättvist samhälle för alla parter. Så är det inte nu. Jag personligen har bara sex med min fru och har inget att oroa mig över men detta är ändå en orättvisa i samhället enligt mig.
Men snälla. Du skrev det fyra gånger. Med caps till och med.
Citat:
Vad är det som inte går in i ditt huvud? Jag förtydligar under med caps-lock vad jag tycker och hoppas att det går in:

1. OM KVINNOR SKA HA RÄTT ATT GÖRA ABORT SKA INTE UNDERHÅLLSBIDRAG FINNAS.

2. OM KVINNOR INTE HAR MÖJLIGHET ATT GÖRA ABORT SKA UNDERHÅLLSBIDRAG FINNAS.

Nu håller vi tummarna!
Men du kanske bara inte förstod vad du skrev.
Citera
2019-05-20, 23:03
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tar du år 2017
så föddes det 117 000 barn
och aborterades alltså 37 000

Om du räknar bort övriga faktorer, ex missfall och dylikt så får du en ca siffra på graviditeter på 154 000 för 2017.
sen kan du räkna ut procenten själv.

Det var som fan. Trodde inte den siffran var så hög.
Citera
2019-05-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och det är förfarande mannen som väljer att ha sex med henne.
Vill du helt vara på säkra sidan får du leva i celibat. Vilket vid närmare eftertanke nog för allas skull, och inte minst kvinnors, är bra om du överväger. För att ta ansvar för sina handlingar verkar inte vara ett utmärkande drag.

Sluta med personqngreppen är du snäll. Jag har en fru sedan många år tillbaka.
Men då tar vi bort aborträtten för kvinnor. Kvinnor väljer att ha sex med mannen och får isåfall skydda sig. Med ditt resonemang förstår jag inte problemet.

Jag är alltså för fri abort men det förstår du väl inte då du år för dum för att läsa några sidor bakåt innan du går in i en diskussion och hoppar på en skribent. Skulle gärna leva i celibat med villkoret att just din rösträtt rör evigt försvann.
Citera
2019-05-20, 23:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså, och vilken är skillnaden?

Skillnaden är att den ena är vuxen och åtnjuter stor sympati hos allmänheten för sin död, medan en bebis dödas i skymundan och inte har någon att stå upp för sig. Men lika blodigt och groteskt är det.
Citera
2019-05-20, 23:11
Medlem
Citat:
Men snälla. Du skrev det fyra gånger. Med caps till och med.

Men du kanske bara inte förstod vad du skrev.

ditt påstående var att jag anser att det är värt att betala underhållsbidrag än att kvinnor får göra abort. Det har jag aldrig skrivit i det du citerade. Jag skrev att dessa 2 alternativ är de enda RÄTTVISA.

Jag la ingen poäng i vilket av dem som var mest rättvist.

Jag har även poängterat typ 200 gånger att jag personligen anser att det ska vara fri abort och inget underhållsbidrag. Rättvist för alla.

Börjar bli ordentligt trött på att du lägger ord i min mun jag aldrig sagt. Läs och tänk efter ordentligt innan du svarar. Detta är som att diskutera med ett barn.
Citera
2019-05-20, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Skillnaden är att den ena är vuxen och åtnjuter stor sympati hos allmänheten för sin död, medan en bebis dödas i skymundan och inte har någon att stå upp för sig. Men lika blodigt och groteskt är det.
Ja, så för din personliga del så skulle vi lika gärna kunna börja döda judar och muslimer på öppen gata, det är vilket som.
Citera
2019-05-20, 23:17
Medlem
seaworthys avatar
Fullständigt meningslöst att försöka lagstifta bort abort. Är det förbjudet kommer kvinnor göra det ändå. Genom att åka till annan delstat, anlita läkare i smyg som genomför ingreppet eller (inte ovanligt) försöker göra det själv.

Jag tycker inte man ska ta lättsinnligt på aborter efter vecka 10 men någon måtta får det väl vara på dumheterna.

Det kommer sluta med att det bara finns grottmongon kvar i dom här delstaterna då alla över IQ 100 flyttar till mer civiliserade delstater.
Citera
2019-05-20, 23:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ja, så för din personliga del så skulle vi lika gärna kunna börja döda judar och muslimer på öppen gata, det är vilket som.

Om muslimer och judar i hemlighet rensades bort och avrättades i gömda sjukhusrum och spolades ned med slagget i avloppet tror jag varken du eller jag hade märkt någon större skillnad (kanske mindre brottslighet och lugnare stadskärnor). Enda anledningen till att vi överhuvudtaget hade märkt av något hade varit att vänner och anhöriga slagit larm. I fallet med bebisar är det de anhöriga och läkare som står för mördandet.

Du har fortfarande inte gjort något argument för abort.
Citera
2019-05-20, 23:21
Avslutad
Citat:
ditt påstående var att jag anser att det är värt att betala underhållsbidrag än att kvinnor får göra abort. Det har jag aldrig skrivit i det du citerade. Jag skrev att dessa 2 alternativ är de enda RÄTTVISA.

Jag la ingen poäng i vilket av dem som var mest rättvist.

Jag har även poängterat typ 200 gånger att jag personligen anser att det ska vara fri abort och inget underhållsbidrag. Rättvist för alla.

Börjar bli ordentligt trött på att du lägger ord i min mun jag aldrig sagt. Läs och tänk efter ordentligt innan du svarar. Detta är som att diskutera med ett barn.
Jaha, men nu är ditt förslag om att män ska slippa betala underhållsbidrag enligt ditt förslag 1 sedan länge nedröstat. Förordar du då alternativ 2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in