2019-05-18, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Betydligt mindre dåligt än att aktivt mörda barnet genom förgiftning eller halshuggning, som abortörer gör. Håller du med?
Jaha, så att barn dör bekymrar dig inte nämnvärt?
Citera
2019-05-18, 22:24
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, så att barn dör bekymrar dig inte nämnvärt?

Jo, det bekymrar mig mycket. Vad som bekymrar mig ännu mer är barn som mördas av sina föräldrar.
Citera
2019-05-18, 22:24
Medlem
EbolaTillAllas avatar
I Alabama är det väl ingen större skillnad på att tillåta abort generellt och att endast tillåta abort vid incest?
Citera
2019-05-18, 22:27
Avslutad
Citat:
Jo, det bekymrar mig mycket. Vad som bekymrar mig ännu mer är barn som mördas av sina föräldrar.
Får jag fråga hur ditt engagemang för att barn ska slippa självdö ser ut?
Citera
2019-05-18, 22:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Får jag fråga hur ditt engagemang för att barn ska slippa självdö ser ut?

Starta en tråd om barn som självdör så kan vi ta det där. Okej?

Under tiden kan jag fråga dig om ditt engagemang för barn som mördas av sina föräldrar, vilket är trådens ämne.
Citera
2019-05-18, 22:30
Medlem
Citat:
Argumenten har sinat, ser jag. Nu återstår bara hetska utspel i arsenalen.

Det finns ingen som helst anledning att argumentera med en fullständig idiot. All dina värderingar baseras på en ”helig bok”, du är oförmögen till att tänka själv.
Citera
2019-05-18, 22:33
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Det finns ingen som helst anledning att argumentera med en fullständig idiot. All dina värderingar baseras på en ”helig bok”, du är oförmögen till att tänka själv.

När har jag gjort ett religiöst argument i denna tråd?

Du är alltså inte bara en förespråkare för mord på ofödda barn, men en lögnare.
Citera
2019-05-18, 22:34
Avslutad
Citat:
Starta en tråd om barn som självdör så kan vi ta det där. Okej?

Under tiden kan jag fråga dig om ditt engagemang för barn som mördas av sina föräldrar, vilket är trådens ämne.
Jag råkar tillhöra dem som till skillnad från dig ser skillnad på både zygoter, barn och uteliggare och råkar veta att mord på barn och uteliggare är förbjudet.

I övrigt konstaterar jag att sjuka barn inte tycks vara värda ditt medlidande.
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-18 kl. 22:38.
Citera
2019-05-18, 22:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jag råkar tillhöra dem som till skillnad från dig ser skillnad på både zygoter, barn och uteliggare och råkar veta att mord på barn och uteliggare är förbjudet.

Vilken skillnad som gör det tillåtligt att mörda zygoter ser du? Om vi nu kan konstatera att människoliv inte definieras på basis av de skillnader som utgör distinktionen mellan uteliggare och zygoter, enligt vilken logik är abort moraliskt riktigt?
Citera
2019-05-18, 22:40
Avslutad
Citat:
Vilken skillnad som gör det tillåtligt att mörda zygoter ser du? Om vi nu kan konstatera att människoliv inte definieras på basis av de skillnader som utgör distinktionen mellan uteliggare och zygoter, enligt vilken logik är abort moraliskt riktigt?
Man mördar inte zygoter.

De dör på exakt samma vis som de andra barnen dör när de stöts ut ur kroppen. Du vet, de där andra barnen som du struntar i. Utan att få dödsannons eller begravning.
Citera
2019-05-18, 22:43
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Man mördar inte zygoter.

De dör på exakt samma vis som de andra barnen dör när de stöts ut ur kroppen. Du vet, de där andra barnen som du struntar i. Utan att få dödsannons eller begravning.

Förstår du skillnaden mellan en föräldrar som aktivt mördar ett barn som annars hade överlevt och levt ett fullgott liv, och ett barn som självdör?
Citera
2019-05-18, 22:45
Avslutad
Citat:
Förstår du skillnaden mellan en föräldrar som aktivt mördar ett barn som annars hade överlevt och levt ett fullgott liv, och ett barn som självdör?
Varför anser du inte att bådas liv är väl lika mycket värda? Varför vill du göra skillnad över huvud taget?

Tillägg:
Det var t o m värre än jag trodde, mer än 50% av alla barn tillåts dö enligt denna tråd:
(FB) Abortdiskussion: Vanligaste dödsorsaken bland människor ignoreras!!!
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-18 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in