2019-05-22, 20:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
hur kan man vara juridisk vårdnadshavare om man inte har juridiskt vårdnadsansvar?

Den frågan är bättre ställd till dig, som bevisligen inte tror på föräldraansvar. Jag anser självklart att föräldrar har en förpliktelse att ta hand om och inte döda sin barn. Varför anser du att kvinnor får mörda sina egna barn?
Citera
2019-05-22, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Den frågan är bättre ställd till dig, som bevisligen inte tror på föräldraansvar. Jag anser självklart att föräldrar har en förpliktelse att ta hand om och inte döda sin barn. Varför anser du att kvinnor får mörda sina egna barn?
Nej, jag frågar dig.
Förstår du att om man är juridisk vårdnadshavare så är det just juridiskt vårdnadsansvar man har?

Hur kan det då bryta mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?

JAG ställer alltså frågan till DIG eftersom det är något som DU påstår.
Citera
2019-05-22, 20:46
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Förstår du att om man är juridisk vårdnadshavare så är det just juridiskt vårdnadsansvar man har?

Du anser ju inte att det borde finnas något vårdnadsansvar då detta bryter mot den kroppsliga autonomin.

Citat:
JAG ställer alltså frågan till DIG eftersom det är något som DU påstår.

Nej, du var den som hävdade att kvinnor får mörda sina barn pga. kroppslig autonomi.
Citera
2019-05-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? HON vill ha barnet. Barnet i en framtid vill förmodligen ha sig själv också...men HAN vill inte.
Då ska alltså båda dessa böja sig för Hans behov?

Vad blev det då med hennes vilja och rätt att välja?
Om hon i alla fall bara måste följa en mans behov och vilja?

Tänkt på den?

Du är rolig du! När det gäller mäns vilja till abort är ett av argumenten att barnet förmodligen vill ”ha sig själv” i framtiden också (läs orättvist mot barnet att göra abort om mannen vill det) men när kvinnor vill göra abort gäller inte detta argument längre? Du har ju något allvarligt fel i huvudet.

Svara på det andra jag skrev om du vill ha en seriös diskussion.
Citera
2019-05-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inlagg
Jag håller faktiskt med dig. Det är logiskt och i linje med min syn på hela abortfrågan.

Mycket vettigt!

Med den inställningen instämmer jag till att män som anser sig ha en rätt i abortfrågan förtjänar en handgranat i munnen. Helt seriöst.
Citera
2019-05-22, 20:51
Avslutad
Citat:
Du anser ju inte att det borde finnas något vårdnadsansvar då detta bryter mot den kroppsliga autonomin. :
Nej, du var den som hävdade att kvinnor får mörda sina barn pga. kroppslig autonomi.
Bry dig nu inte om vad du anser att jag anser.

Svara istället på frågan hur det kan bryta mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?
Citera
2019-05-22, 20:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Bry dig nu inte om vad du anser att jag anser.

Svara istället på frågan hur det kan bryta mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?

Det juridiska vårdnadsansvaret bryter mot den kroppsliga autonomin då föräldern tvingas upplåta kropp och möda åt sin avkomma. Har jag karaktäriserat ditt argument rätt, eller vill du förtydliga?
Citera
2019-05-22, 21:25
Avslutad
Citat:
Det juridiska vårdnadsansvaret bryter mot den kroppsliga autonomin då föräldern tvingas upplåta kropp och möda åt sin avkomma. Har jag karaktäriserat ditt argument rätt, eller vill du förtydliga?
Kan du bu en gång för alla svara på hur det kan bryta mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?

Eller anser du inte detta längre?

" Enligt dig kan man döda uteliggare" "Enligt dig så får man döda föräldralösa". "Enligt dig så bryter det mot den kroppsliga autonomin att den som är vårdnadsansvarig är vårdnadsansvarig".

Undrar just om Alabamapolitikerna fick igenom sitt lagförslag genom sådana högklassiga argument om hur det ligger till enligt de som är emot förslaget.
Citera
2019-05-22, 21:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Kan du bu en gång för alla svara på hur det kan bryta mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?

Jag besvarade just frågan: det bryter mot den kroppsliga autonomin att ha ett vårdnadsansvar då föräldern tvingas upplåta kropp och möda åt sin avkomma, såsom gravida kvinnor.

Har jag karaktäriserat ditt argument rätt när jag säger att kvinnor har en rätt att döda sina bebisar på basis av kroppslig autonomi? Eller vill du ta tillfället i akt att och förtydliga dig?

Citat:
Undrar just om Alabamapolitikerna fick igenom sitt lagförslag genom sådana högklassiga argument.

Om argumenten är så lågklassiga, varför kan du inte bemöta dem?
Citera
2019-05-22, 21:33
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Sluta spela dum.
När det gäller parasiterande så använder jag för övrigt inte detta i bildlig mening där bidragstagare eller beroendeställning av något slag hade räknats in i, jag använder ordet bokstavligen. Någon som på ett direkt fysiskt sätt får sin näring genom en annan varelses fysiska kropp mot dennes vilja.
Mig veterligen förekommer ingenting liknande detta annat än just oönskade graviditeter. Skulle en vuxen individ kräva att direkt uttömma näring via en tub kopplad till en annan vuxen individ mot dennes vilja utgår jag ifrån att du skulle instämma med mig att det inte bör vara juridiskt acceptabelt, oberoende av personernas släktskap.
Din exempel och liknelser är skeva och påminner om LUFs tankar om incest och nekrofili.

Vad är en oönskad graviditet förutom våldtäkt?
Ingenting annat kan kallas oönskat. Frihet medför ansvar.
Du går vilse hela tiden.
Citera
2019-05-22, 21:41
Avslutad
Citat:
Jag besvarade just frågan: det bryter mot den kroppsliga autonomin att ha ett vårdnadsansvar då föräldern tvingas upplåta kropp och möda åt sin avkomma, såsom gravida kvinnor.

Har jag karaktäriserat ditt argument rätt när jag säger att kvinnor har en rätt att döda sina bebisar på basis av kroppslig autonomi? Eller vill du ta tillfället i akt att och förtydliga dig?

Om argumenten är så lågklassiga, varför kan du inte bemöta dem?
Är vi överens om att det inte bryter mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar eller inte?

Kanske du kan försöka svara med ja eller nej istället för med "du tycker"?

Jag upprepar frågan för säkerhets skull: är vi överens om att det inte bryter mot den kroppsliga autonomin att man har ett vårdnadsansvar om man har ett vårdnadsansvar?
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-22 kl. 21:54.
Citera
2019-05-22, 21:46
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Din exempel och liknelser är skeva och påminner om LUFs tankar om incest och nekrofili.

Vad är en oönskad graviditet förutom våldtäkt?
Ingenting annat kan kallas oönskat. Frihet medför ansvar.
Du går vilse hela tiden.
Önskar män också graviditet varje gång de knullar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in