2019-05-09, 10:49
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Enligt GW:s mord på tisdag kväll skall han släppt fri ngn gång 93-93 ! Han kan ju givetv ha åkt in o ut flera ggr sen dess---------dock nämde GW igt om detta i sitt program !

Oja, han är fri som fågeln sen -93 nångång. Bor i en bostadsrätt på Idaborgsgatan 57.
Tydligen köpte föräldrarna lägenheten när han frigavs, föräldrarna själva bodde i trappan bredvid som alltså var Anders barndomshem. Han har inte rört på sig speciellt mycket.

Citatet jag klämde in är 10 år gammalt och var mer en undran än påstående när en annan alternativ gärningsman diskuterades här.

Undra om han skrevs ut från S:t Lars med några speciella villkor? T.ex att inställa sig hos nån övervakare vid bestämda tider osv.
Sökte han jobbet på Samhall själv eller skötte kriminalvården det?

https://www.kriminalvarden.se/lattlast/for-dig-som-domts-till-frivard/nar-du-kommer-ut-ur-fangelset/
Senast redigerad av S.Jorgen 2019-05-09 kl. 10:54.
Citera
2019-05-09, 13:34
Medlem
MirreSs avatar
Citat:
Tycker nog att TV3:s Dagar Som Skakade Sverige med Hasse Aro ger bättre inblick i Sjukhusmorden än GW:s Mord
https://m.youtube.com/watch?v=uWVF1cK_vns

Jag håller med dig S.Jorgen.

Måste bara säga att han nog bara varit inom psykiatrin och inte i kriminalvården. Han blev ju dömd till rättspsykiatrisk vård. De ska ju rehabiliteras och ut i samhället och då är nog Samhall ett hyfsat ok ställe. Värre var det med Matja Sovdat som efter att han bestialiskt hade lustmördat 3 personer FICK HJÄLP ATT UTBILDA SIG TILL FRITIDSLEDARE. Pedofiler får inte jobba med barn men lustmördare är visst helt ok. De ”goda” svenskarna som bara ser till förövarnas intresse.

På ett sätt känns det olustigt att lämna ut uppgifter om A H. Men att ha en så skruvad bild av vad som är ok och inte gör att jag känner ett mycket stort obehag.

Jag tror inte att en sådan personlighetsstörning bara försvinner. Jag skulle känna mig rejält oroad om han var min granne eller arbetskamrat. Vad kan irritera honom nästa gång? En dåligt städad tvättstuga? En lite för högljudd fest? Eller om någon säger något som kan upplevas som kränkande?

Vi ska inte glömma att A H ÄR SVERIGES VÄRSTA SERIEMÖRDARE OCH HAN BOR MITT IBLAND OSS
Senast redigerad av MirreS 2019-05-09 kl. 13:43.
Citera
2019-05-12, 10:56
Medlem
Gores avatar
Dom finns inte längre i trådstart, kan någon uppdatera detta ?
Kan någon vänlig själ länka till en nedladdningsplats?
Citera
2019-05-13, 18:56
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MirreS
Jag håller med dig S.Jorgen.

Måste bara säga att han nog bara varit inom psykiatrin och inte i kriminalvården. Han blev ju dömd till rättspsykiatrisk vård. De ska ju rehabiliteras och ut i samhället och då är nog Samhall ett hyfsat ok ställe. Värre var det med Matja Sovdat som efter att han bestialiskt hade lustmördat 3 personer FICK HJÄLP ATT UTBILDA SIG TILL FRITIDSLEDARE. Pedofiler får inte jobba med barn men lustmördare är visst helt ok. De ”goda” svenskarna som bara ser till förövarnas intresse.

På ett sätt känns det olustigt att lämna ut uppgifter om A H. Men att ha en så skruvad bild av vad som är ok och inte gör att jag känner ett mycket stort obehag.

Jag tror inte att en sådan personlighetsstörning bara försvinner. Jag skulle känna mig rejält oroad om han var min granne eller arbetskamrat. Vad kan irritera honom nästa gång? En dåligt städad tvättstuga? En lite för högljudd fest? Eller om någon säger något som kan upplevas som kränkande?

Vi ska inte glömma att A H ÄR SVERIGES VÄRSTA SERIEMÖRDARE OCH HAN BOR MITT IBLAND OSS
Anders är en förståndshandikappad mes och den sista man behöver vara orolig för ska ringa på dörren och hota med stryk när du spelar för hög musik, i det avseendet så är han nog mindre konfliktsbenägen än ordinarie granne.
Citera
2019-05-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Anders är en förståndshandikappad mes och den sista man behöver vara orolig för ska ringa på dörren och hota med stryk när du spelar för hög musik, i det avseendet så är han nog mindre konfliktsbenägen än ordinarie granne.
Kanske han vill bjuda på lite saft eller te...
Citera
2019-05-15, 19:15
Medlem
MirreSs avatar
Citat:

Jag citerar Anders Forsman som var professor i rättspsykiatri. Även om det var några år sedan så tror jag att hans åsikter fortfarande är relevanta

”Massmördare är människor som tryckts ner av andra, men som nu tar ut sin hämnd. Ofta är det personer i början av en psykisk sjukdom, enstöringar och avvikande personer”

”Gärningsmannen har ofta ett stört förhållande till sina medmänniskor. Han kan ha blivit nedtryckt redan i barndomen. Efter varje händelse brukar de som känt mördaren säga att "han var ju så snäll och lugn".”

Tysta och mesiga människor kan vara minst lika farliga som sociala och utåtagerande personer. Skillnaden är att de gör sina brott på ett mera undanskymt sätt.

Citat:
Kanske han vill bjuda på lite saft eller te...

Vissa bestiger förbaskat höga berg med livet som insats. Japanerna leker rysk roulette när de äter blåsfisk. Så varför inte testa lite saft, te eller varför inte en öl för spänningens skull
Citera
2019-05-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MirreS
Jag citerar Anders Forsman som var professor i rättspsykiatri. Även om det var några år sedan så tror jag att hans åsikter fortfarande är relevanta

”Massmördare är människor som tryckts ner av andra, men som nu tar ut sin hämnd. Ofta är det personer i början av en psykisk sjukdom, enstöringar och avvikande personer”

”Gärningsmannen har ofta ett stört förhållande till sina medmänniskor. Han kan ha blivit nedtryckt redan i barndomen. Efter varje händelse brukar de som känt mördaren säga att "han var ju så snäll och lugn".”

Tysta och mesiga människor kan vara minst lika farliga som sociala och utåtagerande personer. Skillnaden är att de gör sina brott på ett mera undanskymt sätt.

Vissa bestiger förbaskat höga berg med livet som insats. Japanerna leker rysk roulette när de äter blåsfisk. Så varför inte testa lite saft, te eller varför inte en öl för spänningens skull
Med massmord menas mord på åtskilliga på en och samma gång. Det var inte den sortens mord trådens subjekt dömdes för. Han är istället en seriemördare. Och det där med "tryckts ner av andra" behöver ju inte ha någon objektiv sanningshalt, men upplevas så av ett stört psyke.

Tysta och mesiga människor är vanligtvis tysta och mesiga, inget annat. Tänkbart är väl att om det slår slint i skallen på dem, fantasier byggs på och inte kommer till andras kännedom eller bagatelliseras möjligen av omgivningen (?), eftersom det ju rör sig om en timid, tyst och mesig typ som aldrig gjort en fluga förnär. En mer extrovert person kanske hittar andra sätt att kanalisera sin vrede eller upprättelsebehov - en ventil - eller avslöjar sig innan det sker.
Citera
2019-05-16, 11:36
Medlem
MirreSs avatar
Citat:
Med massmord menas mord på åtskilliga på en och samma gång. Det var inte den sortens mord trådens subjekt dömdes för. Han är istället en seriemördare. Och det där med "tryckts ner av andra" behöver ju inte ha någon objektiv sanningshalt, men upplevas så av ett stört psyke.

Visst är AH en seriemördare och då kan man ju undra vilket som är värst?
Är det en massmördare som i affekt mördar 10 personer vid ett tillfälle? Eller en seriemördarare som mördar 10 personen med några dagars mellanrum?

Jag tycker att det klart läskigare med en person som hinner reflektera över sina handlingar och ändå fortsätter att mörda.

Citat:
Tysta och mesiga människor är vanligtvis tysta och mesiga, inget annat.

Självklart är inte alla som är tysta mesiga farliga för sin omgivning. Däremot kan de vara lika farliga som mer extroverta personer.

De tysta och mesiga mördarna väljer förmodligen att ge sig på de som inte har lika lätt att försvara sig precis som AH. Det finns många tillfällen och då en mördare som AH skulle kunna begå nya brott.
Citera
2019-05-21, 09:37
Medlem
Det är jag, Anders, har följt denna tråden såpass länge att jag nu är bredd på att svara på era frågor.
Citera
2019-05-21, 12:54
Medlem
MirreSs avatar
Så intressant…
Jag skulle gärna vilja veta mera men hur vet jag att du är du och inte någon hittepåtyp som vill få uppmärksamhet?
Citera
2019-05-21, 12:56
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andershansson
Det är jag, Anders, har följt denna tråden såpass länge att jag nu är bredd på att svara på era frågor.
Har du ett arbete i dagsläget där du passionerat kan arbeta med svaga människor som behöver egentolkat stöd?
Citera
2019-05-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andershansson

Kan du på något sätt bevisa att du faktiskt är A. Hansson och inte ett troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in