2010-02-20, 20:11
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Fortfarande inget nytaget foto på AH?
Och inga nyheter om var han arbetar eller var han hänger
på sin fritid.
Citera
2010-02-20, 20:33
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsprit
Är det någon som vet var han satt på rättspsyk? Kan man få reda på vem som gjorde bedömningen att han kunde släppas fri? Var det denna mannen som kallats Dr. Mord?
Många frågor, men vilken fascinerande story detta är!
Om det är dansken du syftar på så satt han väl på Säter, och frisläppt blev han aldrig - han rymde. Vad jag vet är han fortfarande på rymmen. Uppehåller sig i Canada.
Citera
2010-02-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Om det är dansken du syftar på så satt han väl på Säter, och frisläppt blev han aldrig - han rymde. Vad jag vet är han fortfarande på rymmen. Uppehåller sig i Canada.

Det var AH jag syftade på.
Citera
2010-02-20, 21:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsprit
Det var AH jag syftade på.
Det fanns ett dårhus i Malmö där folk dömda till rättspsykiatrisk vård satt - St. Lars Sjukhus.
St. Lars lades ner 1992. Han kan också ha sutti på St. Sigfrid i Växjö.

Han släpptes ut från rättspsyk 94 eller 95 och gör idag enklare monteringsarbeten. Förmodligen inom Samhalls regi.
Citera
2010-02-20, 23:18
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det fanns ett dårhus i Malmö där folk dömda till rättspsykiatrisk vård satt - St. Lars Sjukhus.
St. Lars lades ner 1992. Han kan också ha sutti på St. Sigfrid i Växjö.

Han släpptes ut från rättspsyk 94 eller 95 och gör idag enklare monteringsarbeten. Förmodligen inom Samhalls regi.
Jag förutsätter att du förhastade dig Cocaine, S:t Lars ligger i Lund och inte i Malmö.
På området bedrivs fortfarande vårdverksamhet, bl.a en psykakut tror jag.
Om A.H satt här när man hade rättspsyk vet vi ju inte men det skulle ju passa in ren tidsmässigt. Jag tror inte att man helt plötsligt öppnade dörrarna 95 och släppte ut honom vind för våg men om man stängde rättspsyket 92 så kan han ju ha spenderat de sista åren i eget boende med konroll på öppenvården?
Men jag vet inte, kanske Växjö passar bättre.. Hur som helst så lär ju inte någon av länsrätterna ha dessa papper kvar i sina egna egna arkiv utan man måste antagligen vända sig till respektive läns stads el. landsarkiv och då blir det ju plötsligt mycket bökigare

Jag vet förövrigt att fler än jag är intresserad av "Dansken", är det någon som vet mer om honom så starta gärna en tråd!
Citera
2010-02-20, 23:24
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag förutsätter att du förhastade dig Cocaine, S:t Lars ligger i Lund och inte i Malmö.
På området bedrivs fortfarande vårdverksamhet, bl.a en psykakut tror jag.
Om A.H satt här när man hade rättspsyk vet vi ju inte men det skulle ju passa in ren tidsmässigt. Jag tror inte att man helt plötsligt öppnade dörrarna 95 och släppte ut honom vind för våg men om man stängde rättspsyket 92 så kan han ju ha spenderat de sista åren i eget boende med konroll på öppenvården?
Men jag vet inte, kanske Växjö passar bättre.. Hur som helst så lär ju inte någon av länsrätterna ha dessa papper kvar i sina egna egna arkiv utan man måste antagligen vända sig till respektive läns stads el. landsarkiv och då blir det ju plötsligt mycket bökigare

Jag vet förövrigt att fler än jag är intresserad av "Dansken", är det någon som vet mer om honom så starta gärna en tråd!
I Lund var det ja, vi har ju tidigare diskuterat vart han ev. kan ha spenderat sin tid inom vården.

Man la ner dårhuset 92 och sådeles flyttades han väl till Växjö (?) om han nu satt på St. Lars. Serung tror ju mer på att han suttit på St. Sigfrid från början till slut.
Citera
2010-02-22, 20:31
Medlem
Har startat en tråd om dansken som dyker upp i denna tråden, https://www.flashback.org/t1131959 och hoppas på lite aktivitet från er som vet något om honom.
Citera
2010-02-23, 21:35
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Efter att ha läst tråden och domen men utan att göra anspråk på att minnas alla
inlägg och detaljer har jag en fundering kring AH´s föräldrar. Följande har då framförts:

1) AH växte upp hos sina adoptivföräldrar. 2) Varken AH eller hans adoptivföräldrar vet vem som är hans biologiska föräldrar. 3) AH växte upp hos sin morfar och mormor ( d.v.s. sina adoptivföräldrar )

Detta skulle ju innebära att AH´s adoptivföräldrar, d.v.s. hans morfar och mormor inte visste att det var deras egen dotters son som de adopterade.
Citera
2010-02-23, 21:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Efter att ha läst tråden och domen men utan att göra anspråk på att minnas alla
inlägg och detaljer har jag en fundering kring AH´s föräldrar. Följande har då framförts:

1) AH växte upp hos sina adoptivföräldrar. 2) Varken AH eller hans adoptivföräldrar vet vem som är hans biologiska föräldrar. 3) AH växte upp hos sin morfar och mormor ( d.v.s. sina adoptivföräldrar )

Detta skulle ju innebära att AH´s adoptivföräldrar, d.v.s. hans morfar och mormor inte visste att det var deras egen dotters son som de adopterade.
Varför skulle dom inte veta det,menar du??
Citera
2010-02-23, 21:43
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Som jag minns det har jag läst det antigen i tråden eller domen.
Citera
2010-02-23, 22:43
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Bilaga nr 28. (8) i domen. Sidan 179 i Adobe Reader.
Citera
2010-02-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Han finns absolut inte med. Det var många turer fram och tillbaka angående denna man men till slut ändrade sig t.o.m NosaCastro

Var har jag ändrat mig din jävla jöns? Källa? som du brukar köra med själv.
Du har inte en aning om hur komplext detta brott är. Inte en aning.
Du och dina polare har skapat er en bild som ni anser vara sanningen. Ni är så jävla out...

Storyn kommer förmodligen aldrig fram. Det har gått för lång tid.

Men lägg inte ord i min mun Måns. Jag har bra mycket mer koll på bitarna än du någonsin kommer att få. Tyvärr hindrar tystnadsplikten mig från att sopa banan med dig i det här fallet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in