Citat:
Ursprungligen postat av
feffe15
uppgifter om vårdelever finns på vårdskolans arkiv. dansken bör ha gått sin vårdutbildning i Malmö? där står också vilka praktikplatser eleven fanns på samt tidsperioden. och godkänd eller icke godkänd..
Svar på gammal post, jag vet, men möjligt är ju att han inte varit "listad" som avdelningens personal om han var i "poolen" där man rycker in på den avdelning där de för tillfället är kort om personal. Man kan ju vikariera för någon annan under rätt lång tid utan att egentligen tillhöra avdelningens personal. Stor del av anställda på denna typ av arbetsplats är kvinnor som är gravida och föräldralediga så det finns en rätt hög andel reguljära vikarier. Jag har jobbat på Östra sjukhuset, inte samtidigt och inte heller på samma avdelning eller ens geriatriken men jag vill minnas att jag gick i poolen drygt ett år innan jag fick fast placering på den avdelning som jag jämt jobbade på under det dryga året. Jag kan tänka mig att geriatrikavdelningarna har högre personalomsättning och liknande varför man måhända kanske hoppar in mer på olika avdelningar om man tillhör pool där. Bara som förklaring till varför han kanske inte finns med på lista över avdelningens personal men de anställda uppger att han arbetat där.