Hahaha, jag utfört en rolig grej idag på Lars Berns förnekarblogg.
Jag har idag utfört ett experiment på hans hemsida. Jag antog användaren "Tobbe", som kan ses i länken nedan. Att det är jag kan ni rimligtvis komma fram till då vi har samma avatar.
https://anthropocene.live/2019/05/12/nej-eu-valet-ar-inte-en-folkomrostning-mot-hogerextremism/
"Tobbe" är en person som enbart gör faktarelaterade kommentarer, och beskriver dem utan åsikter. Dvs. det är en "anti-förnekare" till användare. Jag är otroligt trevlig genom hela processen, och det här inlägget från Lars är det första jag kommenterar på. Lars bad mig dessuom att följa en massa regler, och "avslöja vem jag var" för honom i ett personiigt mejl till honom, där han "lovar att inte avslöja min identitet". Suspekt många steg för att ens få skriva alltså.
Inom 12 timmar har han börjat censurera bort mina inlägg. Stort skratt!!
När jag kontrar ett rent rykte i tråden skriver Lars såhär om en rent vetenskaplig fråga:
Citat:
Den som är insatt i strålningsfysikens lagar vet att en växthusgas effekter är logaritmiskt avtagande med stigande koncentration. Koldioxiden närmar sig nu snabbt sin mättnadsnivå varefter den kommer att ha ringa påverkan på strålningsbalansen. Detta är samma fenomen som när man målar en glasruta med vit färg. Efter första strykningen släpper den fortfarande igenom en del ljus, men efter tre/fyra strykningar så har allt ljus blockerats och då spelar det inte längre ngn roll hur mkt färg man stryker på. Det är en myt att en fortsatt stigande koldioxidhalt skulle kunna förgöra planeten. Myten bygger på overifierade antaganden om en förstärkning av vattenångans växthuseffekt, men någon sådan effekt har inte observerats vilket är förklaringen till att alarmistiska datormodeller inte stämmer med faktiska observationer.
Detta är självklart totalt trams, så "Tobbe" ifrågasätter Lars (på Lars egna blogg), och påstår att
Citat:
"Det där låter inte vetenskapligt. Det förefaller osannolikt att vetenskapsmännen bakom IPCC missat detta på något outgrundligt sätt. Har du en källa?".
Inlägget raderas, och Lars redigerar sitt ovanstående inlägg med tillägget "Skriv inte om klimat på min blogg, det handlar inte om klimatet nu!".