Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-07, 23:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jag ställde en fråga och du skrev >100% vilken dels är matematiskt omöjligt samt väldigt otrovärdigt att människan skulle stå för all miljöpåverkan och mer därtill.

Förklara det.

Först citerar du mig där jag har skrivit >100%
Citera
2019-07-07, 23:13
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag ställde en fråga och du skrev >100% vilket dels är matematiskt omöjligt samt väldigt otrovärdigt att människan skulle stå för all miljöpåverkan och mer därtill.

Förklara det.
Förklara det själv. Varför är det otrovärdigt? Allt det innebär är att de naturliga bidragen är negativa.
Kolla länken med mattelektionen för åk 9. Du är inte en idiot för att du haft fel. Du är en idiot för att du inte tillåter dig att erkänna att du haft fel och därför inte kan lära dig något öht. Det är väl i det närmaste definitionen för idioti...
Senast redigerad av MrArtur 2019-07-07 kl. 23:18.
Citera
2019-07-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vaddå provar igen - det där är inte en fråga vi diskuterat förut.

Vad vi diskuterat är din oförmåga att förstå att språk och begrepp används på olika sätt.

Förstår du inte ens det?

Jo tack, jag förstår men du minns uppenbarligen inte vad du skrev för ett par timmar sedan.

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2019-07-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Förklara det själv. Varför är det otrovärdigt? Allt det innebär är att de naturliga bidragen är negativa.
Kolla länken med mattelektionen för åk 9. Du är inte en idiot för att du haft fel. Du är en idiot för att du inte tillåter dig att erkänna att du haft fel och därför inte kan lära dig något öht. Det är väl i det närmaste definitionen för idioti...

Halmgubbar... Snacka om definitionen av en idiot som inte ens kan grundskolematte.

Ge mig en trovärdig artikel på hur mycken människan v.s. djur/naturliga cyklar påverkar miljön.
Citera
2019-07-07, 23:28
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Fel. Total ökning är 1 grad. Det antropogena bidraget är 1.1 grad eftersom det naturliga bidraget är -0.1 grader.
Vårt bidrag i procent = 1.1/1=1.1. Multiplicera med 100 för att få procent => 110 procent. Detta om den totala uppvärmingen är summan av naturliga och mänskliga bidrag. Termen för det naturliga bidraget är negativ, vilket innebär att det antropogena bidraget med nödvändighet blir större än den totala uppvärmningen om denna term är positiv. Det antropogena bidraget blir nämligen den totala uppvärmningen + det naturliga bidraget.

Total uppvärmning = antropogent bidrag - naturligt bidrag=>
=>
antropogent bidrag = total uppvärmning + naturligt bidrag > total uppvärming.

Ergo: antropogent bidrag > total uppvärmning.

Artikeln använder sig av tveksamma förändringsfaktorer i syfte att vilseleda sina läsare.
Citera
2019-07-07, 23:31
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Artikeln använder sig av tveksamma förändringsfaktorer i syfte att vilseleda sina läsare.
Nej det står klart och tydligt vad som menas.
Citera
2019-07-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy

Hur är de tveksamma?
Citera
2019-07-07, 23:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jo tack, jag förstår men du minns uppenbarligen inte vad du skrev för ett par timmar sedan.

Tyvärr för din del var det inte så. Den som i själva verket skrev >100% var du, och inte jag.

Citat:
Intressant att de skriver >100%. Alla som läst grundskolematte vet att procent betyder hundradel, d.v.s. max är 100%.

Allt ifrån följande inlägg:

Vilket är nummer 28777 i tråden.

Det här leder till tre möjligheter.

1. Du ljuger medvetet
2. Du har dåligt minne.
3. Din språkförmåga är så dålig att du inte förstår skillnaden på ord som du och jag, eller mitt och ditt.

Kanske är det så att du i allmänhet har problem att förstå att det existerar andra människor med andra tankar och preferenser? Det finns ju vissa psykiska syndrom och annat som gör att de som lider av dem har stora problem med sådant.

Vad vill du välja?

Om du vill får du gärna berätta om dina problem, och så kan vi kanske hjälpa, eller åtminstone få en bättre förståelse.
Citera
2019-07-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Tyvärr för din del var det inte så. Den som i själva verket skrev >100% var du, och inte jag.

Allt ifrån följande inlägg:

Vilket är nummer 28777 i tråden.

Det här leder till tre möjligheter.

1. Du ljuger medvetet
2. Du har dåligt minne.
3. Din språkförmåga är så dålig att du inte förstår skillnaden på ord som du och jag, eller mitt och ditt.

Kanske är det så att du i allmänhet har problem att förstå att det existerar andra människor med andra tankar och preferenser? Det finns ju vissa psykiska syndrom och annat som gör att de som lider av dem har stora problem med sådant.

Vad vill du välja?

Om du vill får du gärna berätta om dina problem, och så kan vi kanske hjälpa, eller åtminstone få en bättre förståelse.

Du skrev 110% samt 146%. Noll förståelse vad begreppet procent innebär, det var där denna metadiskussionen började.
Citera
2019-07-07, 23:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du skrev 100% samt 146%. Noll förståelse vad procent, det var där denna metadiskussionen började.

Om du tittar efter var det med 146% inte mina ord. Det var ett citat ur artikeln.

Men vi vet nu att du har problem med alla de saker jag skrev upp.

1. Du förnekar fakta.
2. Du ljuger.
3. Du har dåligt minne.
4. Din språkförmåga är på en sådan nivå att du inte kan skilja på enkla ord som jag och du.

Vi kan konstatera vidare att det var du som skrev >100%, uppenbarligen kan du därför använda dig av samma begrepp som det du slår ned på, när du tycker att det passar.

Samtidigt säger du att sådana människor är idioter...

Det här blir bara värre och värre för dig.
Citera
2019-07-08, 00:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
1. Det var ditt inlägg som Du citerade från.
2. Nej, du har inga belägg för det
3. Nej, väldigt bra minne. Minne både vad procent betyder samt vad du skrev för några timmar sedan.
4. Halmgubbar passar fint när sakliga argument tryter.

Nu ljuger du igen. Vad får dig att göra så?

jag har ju ett visat att det var du som skrev >100% Antagandena är logiska slutsatser av det du skrivit, det är inga halmgubbar.

Du vet inte heller vad halmgubbe är, vilket tyvärr är vanligt bland de som använder ordet mest.

Om någon satt upp en halmgubbe är det du när du tillskriver mig ord jag aldrig skrivit.

Är det inte dags att inse att du är en mycket sjuk individ?

När du har gjort det kan du be om ursäkt och tala om att jag hade rätt. Det kommer du att gilla
Citera
2019-07-08, 00:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Så många invektiv i samma inlägg. Du lär inte må så bra.

Jag länkade ju till ditt bullshitinlägg där både 110% och 146% citerades.

Det var inte så många invektiv med tanke på vad du presterat.

Din länkning visade inte det du påstod. Däremot visade jag att det var du som använde uttrycket >100%

Vill du fortfarande förneka det?

Men så vi sammanfattar ditt inlägg med att du nu inte bidrog med något utan bara blev arg, och att du inte heller känner till den gyllene regeln.

Du kan nog ha många diagnoser som tycker det är helt ok att kalla många människor idioter, och blir upprörd när man bedömer ditt psykiska tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in