Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Och hur definieras "arter"?
Enligt Ernst Mayrs definition, det logiska, att en art inte kan producera avkomma med en annan art.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
När du förstår hur flytande och godtyckligt ordet "art" är så inser du att det enda som är sant är att arter förändras över tid och att allting evolutionsteorin förklarar stämmer med den verkligheten.
Det är evolutionister som gjort det flytande och godtyckligt för att kunna artbestämma t.ex. fossiler. Man hittar på en artbestämning för att kunna stödja evolutionsteorin. Det är därför också man dagligen hittar på nya arter bara för att dom ändrat utseende, och trots att dom kan få fertil avkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
"Skapelseteorin" är ingen teori, till att börja med.
Den är en teori god som någon annan teori.
En teori är det så fort man baserar en slutsats på vetenskapliga fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det är missvisande.
Vad kallas det då om man har en slutledning baserat på vetenskaplig forskning och fakta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Fortsättningsvis är den inte bevisad om du inte menar att du kan bevisa att Gud skapat ett enda dugg och det tror jag vad jag vill om.
Skapelseteorin är inte avhängig av att Gud skapat livet. Det kräver bara att en intelligens har skapat livet, i motsats till att livet blandats till av naturkrafter i en ärtsoppa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Inga bevis kommer övertyga någon som inte nått sin övertygelse genom bevisning.
Hur vet du att jag inte har fått min övertygelse genom bevisning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Nej men DNA och fossiler indikerar det.
Även om DNA liknar varandra så är det inte bevis på att det finns en gemensam anfader.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Fast en tiger kan få avkomma med ett lejon och en häst med en åsna. För de är nära besläktade genom en gemensam anfader.
Ja då är det samma art. Vargen och hunden får t.o.m. fertil avkomma, ändå vill evolutionister dela upp det i två olika arter.