Citat:
Ursprungligen postat av
Ryliant
Från Facebook
Sören Katta Harling
Detta hände den 11 Juni 2017 med samma killar som misshandlade i kil den 1 maj 2019. Samma killar misshandlade även våran son 1 år tidigare. Men allt lades bara ner trotts att dom hittat både knivar och järnrör efter detta gänget som går på våra svenska barn gång på gång.
https://www.facebook.com/Harling/videos/2246567229005035/?t=181
Brott mot knivlagen är ett skämt. På riktigt.
Minns hur jag en gång bevittnade två poliser som grep en pundare som bar på en sån
här ombord på ett tåg som han åkte på (de grep honom på perrongen när han klev av). Att polisen tillkallades på plats var just för en av resenärerna såg att han bar på en yxa som hängde i ett hölster, innanför hans jacka. Antar att konduktören blev svettig och larmade.
Där satt jag, och ytterligare 50 andra resenärer, och bevittnade kanske det sämsta polisarbetet någonsin.
De satte handfängsel på pundaren och beslagtog yxan. Efter att poliserna kollat belastningsregistret och visiterat honom grundligt efter knark så var det dags att släppa honom. Innan han drog så undrade han om han kunde behålla yxan, varpå polisen svarade: det får du om du betalar böter som ligger på 1000 spänn. Då säger pundaren med glimten i ögat: det är lugnt, åker och köper en ny på Jula.
Sen åkte polisen därifrån och pundaren antar jag väl att han tog city bussen till Jula.
Svensk lag när den är som bäst.