2019-05-06, 11:03
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag vet inte om någon annan noterat detta, men det är uppenbarligen business as usual på DN i dagarna, fast något värre än vanligt. Den projudiska propagandan i tidningen har gått full retard senaste tiden, varför jag undrar om det finns någon särskild anledning till det.

Ett utmärkt exempel på det oyto definierar som "krympandets radikalisering" i medierna.

Vad har de för alternativ? Ge upp och göra vad?

Men mer troligt är att det är upptakten till ännu ett Mellanösternkrig där vi skall formas till välja rätt sida.

WMD. Weapon of Mass Deceptions
Citera
2019-05-06, 11:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte om någon annan noterat detta, men det är uppenbarligen business as usual på DN i dagarna, fast något värre än vanligt. Den projudiska propagandan i tidningen har gått full retard senaste tiden, varför jag undrar om det finns någon särskild anledning till det. I går publicerades ett långt, förvisso rätt intressant samtal mellan Philippe Sands, IGEN, och John le Carré (!) om "nazisten" Otto Wächter, och i dag fortsätter Nathan Schackrare med sina skriverier om palestinska raketattacker på judiska bosättningar. DN är verkligen en kommunikationskanal för judisk lobbyism. Tröttnar aldrig vanliga svenska läsare på detta, eller är det inne i den urbana medelklassen att vurma för det judiska? Tänk om någon annan av "de stora" skulle snöa in helt på svenskhet på motsvarande sätt. Det skulle nog kunna ge resultat.

Otto Wächter, på temat "Dagens Hitler":

https://www.dn.se/kultur-noje/rattrutten-blev-nyckeln-till-frihet-for-hoga-nazister/

DN gick full retard inför valet i höstas också och nu stundar ett EU-val. Nazism var på gång menade Wolodarski och kulturchef Björn Wiman(?). I verkligheten: ca. 2000 röster för NMR. För mig tyder allt på att DN är full retard och att det är vad som i första hand påverkar deras sätt att se på saker och ting, inte "projudisk propaganda".

I bland annat denna tråd har det förekommit förutspåelser om att DN/Expressen (eftersom det är Bonnier) skulle hålla med Trump ambassadflytt i Israel och om erkännande av Golan-höjderna åt Israel. Detta hände aldrig, i stället hände motsatsen. Vad lärde sig de som förutspådde sådana saker när de visade sig ha fel? Ingenting. Min observation efter ca. tre år är att det "röda pillret" gör folk till galningar och/eller idioter.

Vad DN ser som sin målgrupp vurmar nog för det judiska en del. Att vurma för det islamiska har blivit lite för jobbigt numera. Emellanåt publicerar DN insändare från läsare. Dessa insändare är det lätt att tro att ledarredaktionen skrivit själva för så illa är dessa. Men så är det antagligen inte vilket innebär att delar av denna "urbana medelklass" faktiskt är full retard politiskt.

Och apropå snöa in på svenskhet på samma sätt är det lite knepigare. Svenskar är inte 0.1-0.2% av befolkningen i Sverige och det svenska folkets historia liknar på inget vis judarnas. Så hur snöar man in på det svenska exakt? Det är inte bara att kopiera någon annan grupp i Sverige och göra samma sak vilket är vad jag försöker förmedla med min kritik av "identitetspolitik". Jag kan tycka att det tyder på en oehörd lättja, en total ovilja att göra hemläxan, att tro att för svenskar kan man bara kopiera kurdisk eller judisk "identitetspolitik" som förs eller påstås föras Sverige.
Citera
2019-05-06, 11:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ett utmärkt exempel på det oyto definierar som "krympandets radikalisering" i medierna.

Vad har de för alternativ? Ge upp och göra vad?

Men mer troligt är att det är upptakten till ännu ett Mellanösternkrig där vi skall formas till välja rätt sida.

WMD. Weapon of Mass Deceptions
Kanske det. Allt med DN är i alla fall så genomjudiskt att man börjar undra. Det tog tid innan jag själv insåg detta, men det är faktiskt rätt absurt hur mycket i den tidningen som involverar judar, Israel och "nazismen". Det hela verkar självförsvar.
Citera
2019-05-06, 11:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
DN gick full retard inför valet i höstas också och nu stundar ett EU-val. Nazism var på gång menade Wolodarski och kulturchef Björn Wiman(?). I verkligheten: ca. 2000 röster för NMR. För mig tyder allt på att DN är full retard och att det är vad som i första hand påverkar deras sätt att se på saker och ting, inte "projudisk propaganda".

I bland annat denna tråd har det förekommit förutspåelser om att DN/Expressen (eftersom det är Bonnier) skulle hålla med Trump ambassadflytt i Israel och om erkännande av Golan-höjderna åt Israel. Detta hände aldrig, i stället hände motsatsen. Vad lärde sig de som förutspådde sådana saker när de visade sig ha fel? Ingenting. Min observation efter ca. tre år är att det "röda pillret" gör folk till galningar och/eller idioter.
Nu tillhör ju inte jag personligen den skara som anar en världsomspännande judisk konspiration bakom kulisserna, men det är svårt att missa att DN är en tidning som oavbrutet berör judiska frågor på ett till synes omotiverat sätt. Eftersom jag inte tror på de värsta konspirationsteorierna måste min slutsats bli att judar i Sverige känner sig hotade och att DN är ett judiskt intresseorgan.
Citat:
Vad DN ser som sin målgrupp vurmar nog för det judiska en del. Att vurma för det islamiska har blivit lite för jobbigt numera. Emellanåt publicerar DN insändare från läsare. Dessa insändare är det lätt att tro att ledarredaktionen skrivit själva för så illa är dessa. Men så är det antagligen inte vilket innebär att delar av denna "urbana medelklass" faktiskt är full retard politiskt.
Man behöver ju inte välja mellan islam och judendom. Det är snarare väldigt egendomligt att kampen mellan araber och judar i en annan del av världen rör upp sådana känslor här i Sverige. Att arabisk antisemitism och islamistisk fanatism här hemma gör det, väcker känslor, går ju att förklara på ett annat sätt. Oerhört märkligt att vanligt folk blir så oerhört etnopluralistiska av sig när Israel och/eller Palestina kommer på tal. Har inte detta med polariseringen i svenska media att göra?
Citat:
Och apropå snöa in på svenskhet på samma sätt är det lite knepigare. Svenskar är inte 0.1-0.2% av befolkningen i Sverige och det svenska folkets historia liknar på inget vis judarnas. Så hur snöar man in på det svenska exakt? Det är inte bara att kopiera någon annan grupp i Sverige och göra samma sak vilket är vad jag försöker förmedla med min kritik av "identitetspolitik". Jag kan tycka att det tyder på en oehörd lättja, en total ovilja att göra hemläxan, att tro att för svenskar kan man bara kopiera kurdisk eller judisk "identitetspolitik" som förs eller påstås föras Sverige.
Å nej, inte den diskussionen igen.

Se det i stället som ett tankeexperiment: vad skulle hända om en stor svensk tidning visade upp samma maniska fixering vid svenskhet som DN vid judiska särintressen? Visst, det går knappast att föreställa sig, men poängen är att DN är så judiskt att det inte ens är roligt. Har läsarna överseende med detta?
Citera
2019-05-06, 11:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Kanske det. Allt med DN är i alla fall så genomjudiskt att man börjar undra. Det tog tid innan jag själv insåg detta, men det är faktiskt rätt absurt hur mycket i den tidningen som involverar judar, Israel och "nazismen". Det hela verkar självförsvar.

Det har inte alltid varit så, inte ens under Wolodarski, utan det är framför allt efter Trump -- upplever jag -- som triangeln anti-trump/anti-Putin/öppen judisk agenda har seglat upp som helt dominerande i "tidningen". Putinhatet kom tidigare, det har varit ett stående tema i DN sedan 2014 ungefär, och verkar härstamma från grupper associerade med de oligarker som Putin kastade ur Ryssland -- oligarker som, av en slump förstås, råkar vara judar.
Citera
2019-05-06, 12:16
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Inte för att det är någonting nytt men just för att det är Robert Kagan som skriver om hur liberalism underminerar communities och nationalstater runt om i världen och att detta är medvetet.
Robert Kagan är en av grundarna i PNAC, medlem i CFR mm. Han var självfallet med och månglade lögner om Saddam Hussein för att rättfärdiga judiskt proxykrig mot Irak. Han är gift med Victoria Nuland som var assistant secretary of state till Hillary Clinton och ansvarig för mörkläggningar av Benghazi.

Skenhelighet och hyckleri är som alltid i topp när det kommer till sexkant. För övrigt samma Kagan som lämnade republikanerna och blev demokrat i protest mot Donald Trumps fascism. Odds för släktband till Lazar Kaganovich bedöms i skrivande som låga.
Citera
2019-05-06, 13:05
Medlem
88g14flashplants avatar
Fd överstelöjtnant Mikael Hagenbo beskriver i en Youtube video Sveriges sönderfall i korruption och vad som ligger bakom förfallet. Videon har sammantaget snart haft 40.000 visningar där den lagts upp.

"Sverige är det mest förljugna land som finns, det finns inget land där lögnerna frodas så som i Sverige" säger Mikael och framhåller att Sverige inom ett par decennier har vårt land förvandlats till ett nytt Libanon.

https://www.youtube.com/watch?v=_J9BLdCn5sk
Citera
2019-05-06, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Man får ljuga, skarva och överdriva när man är på den goda sidan!"

Skitsnack.

DN/Woll€ har betalt för att ljuga. Att det ska vara så svårt att begripa.

Följ pengarna.

Citera
2019-05-06, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Skitsnack.

Följ pengarna.

Kanske, men att många även utanför DN kommer undan med att bluffa och skarva utan att ifrågasättas någonstans i traditionell media, det visar att det handlar om en selektiv acceptans för lögner och båg från "rätt håll".
Citera
2019-05-06, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kanske, men att många även utanför DN kommer undan med att bluffa och skarva utan att ifrågasättas någonstans i traditionell media, det visar att det handlar om en selektiv acceptans för lögner och båg från "rätt håll".

Klart det är selektivt så länge det är narrativet man har betalt för att driva till gagn.

Woll€ och dom andra statsfinansierade nihilisterna gör exakt som dom blir instruerade. Främst från potemkinfabrikörerna i den svenska myndighetsvänstern.

Det är inte svårare än så.

Utan myndighetsvänstern existerar varken PK eller statsfeminismen. En mindre statsapparat bör vara av prioritet i krigets strategi.

Varför är det så få debattörer som vågar kalla saker vid dess rätta namn?
Citera
2019-05-06, 15:08
Medlem
Citat:
Skitsnack.

Följ pengarna.

Ja, jag följer dem till prenumeranterna som får DN på morgonen. Sen då?
Citera
2019-05-06, 15:11
Medlem
Citat:
Klart det är selektivt så länge det är narrativet man har betalt för att driva till gagn.

Woll€ och dom andra statsfinansierade nihilisterna gör exakt som dom blir instruerade. Främst från potemkinfabrikörerna i den svenska myndighetsvänstern.

Det är inte svårare än så.

Utan myndighetsvänstern existerar varken PK eller statsfeminismen. En mindre statsapparat bör vara av prioritet i krigets strategi.

Varför är det så få debattörer som vågar kalla saker vid dess rätta namn?

DN är statsfinansiserad? Det måste vara hemligt i sådana fall. Jag är säker på att du har bevisen (ironi). Till och med partiledare Busch-Thor har tagit ordet "myndighetsvänster" i mun. Det är inte så revolutionerande och farligt som du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in