2019-04-12, 15:43
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Tack. Det har gått okej, närvaro varje dag hittills

Bra! Keep going! Du ordnar detta!
Citera
2019-04-14, 14:09
Medlem
snivlems avatar
hur har folk det??

hoppas alla njutit av bubbelvatten, te och dylikt i helgen.

nu ska iallafall jag ut och njuta och solskenet
Citera
2019-04-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
hur har folk det??

hoppas alla njutit av bubbelvatten, te och dylikt i helgen.

nu ska iallafall jag ut och njuta och solskenet

Kom att tänka på den här tråden idag. Hade lovat hjälpa brorsan köra lite grejer till återvinningen och sa till honom att jag kommer tidigt.
I bilen på väg till honom slogs jag plötsligt av hur nöjd jag kände mig som var nykter och på väg att hjälpa nån klockan 10 en söndagsmorgon. Skänkte även en tanke till alla de gånger jag lovat hjälpa folk tidigare, men oftast fått ställa in pga att jag börjat dricka tidigt eller varit bakfull.
Citera
2019-04-14, 17:51
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Kom att tänka på den här tråden idag. Hade lovat hjälpa brorsan köra lite grejer till återvinningen och sa till honom att jag kommer tidigt.
I bilen på väg till honom slogs jag plötsligt av hur nöjd jag kände mig som var nykter och på väg att hjälpa nån klockan 10 en söndagsmorgon. Skänkte även en tanke till alla de gånger jag lovat hjälpa folk tidigare, men oftast fått ställa in pga att jag börjat dricka tidigt eller varit bakfull.

men eller hur... helt underbart att få nåt gjort innan klockan 9 tex på en lör-sön tex
Citera
2019-04-20, 07:13
Medlem
OrtensVaktares avatar
Jag skulle gärna bli nykter men problemet ligger i att man mår som man mår går hos en psykiatrisk mottagning men inte fan kan dom ens skriva ut något lugnande när det behövs som mest..
Citera
2019-04-20, 07:15
Medlem
OrtensVaktares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrtensVaktare
Jag skulle gärna bli nykter men problemet ligger i att man mår som man mår går hos en psykiatrisk mottagning men inte fan kan dom ens skriva ut något lugnande när det behövs som mest..
Så det blir ju att man självmedicinerar men hade vart toppen att vara fri från alkohol och substanser.
Citera
2019-04-20, 15:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrtensVaktare
Du skriver ”man” mår som ”man” mår och att mottagningen inte skriver ut lugnande.

Du skulle gärna bli nykter om det inte vore för dessa yttre omständigheter.

Du verkar helt främmande för att du kan påverka saken själv. Skit i ”man” och mottagningen och berätta istället vad Du har för möjligheter att fixa detta. Flashback kommer knappast örfila upp ”man” och ringa mottagningen och be dom skriva ut ikto.
Citera
2019-04-26, 03:36
Medlem
Orten19s avatar
Är det okej att skriva i denna tråden trots att jag inte har planer på att bli nykter?

Vet innerst inne att jag borde dricka mindre då jag blir full varje dag och har varit så i något år nu. Allt känns så tråkigt när jag är nykter så jag intalar mig själv att fylla är en lösnings på den dagliga tristessen.

Känns som att det måste till något riktigt allvarligt innan jag förstår problemet med alkohol. Visst gör jag bort mig ibland men det försvinner fort när man återigen blir full dag efter dag.

Jag sitter ju hellre hemma full än nykter om jag säger så. Har inga drömmar, inga mål, ingen drivkraft. Så att bli full är det roligaste jag upplever om dagarna..

edit: Köper minst en platta starköl i veckan. En platta räcker 2-3 dagar
Senast redigerad av Orten19 2019-04-26 kl. 03:47.
Citera
2019-04-26, 04:42
Bannlyst
Några tips på hur man landar mildast efter ha druckit dagligen i flera månader? Vi pratar inga extrema mängder men tillräckligt för att bli småfull/ibland full och somna pga det.
Senast redigerad av NegerSkinka 2019-04-26 kl. 04:48.
Citera
2019-05-04, 11:16
Medlem
Mates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Några tips på hur man landar mildast efter ha druckit dagligen i flera månader? Vi pratar inga extrema mängder men tillräckligt för att bli småfull/ibland full och somna pga det.

Då var man inlagd igen efter Depp supande. Vet inte hur jag storhelgerna. När jag kom in på
bas blåste jag 3.0 och vart helt klar i koppen. MiN mamma skulle intre hag ha tagien lättöl en se gång. så jag fick bara lerginan. Lite senare närvjag nere på 1,76 fick jag 2x25 oxascand. Efter ytterligare någon timme liga mycket till. Även stes iv när jag skulle sova samt 4 gånger 10 stes när det slutligen var dags att sova. Sa att jag fåt hästser. Kanske för att jag har epilepsi också.

Nu står i alla på nedtrappning. 75 mg oxa fyra gånger omdagen och förhoppningsvis lite nitra att sova må.

Hoppas att du lite hjälpt. Sjukvården är till för att hjälpa, inte att själpa.

PS såg jag att namedropöadde, ej menig. Ville sida att hjälp gåt att få ett första läge, sen är öppenvården Som gäller.
Citera
2019-05-06, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Bensodiazepiner
Nedtrappning av alkoholen
Campral eller Naltrexon
Betablockerare
B-vitamin tillskott (främst B-12) då alkohol sänker värdena av B-vitaminer.
Hög dos D-vitamin (100-200 ug)
600 mg magnesium
Daglig motion
Sträckkolla bra filmer/serier

Några tips.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2019-05-06 kl. 08:41.
Citera
2019-05-06, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Bensodiazepiner
Nedtrappning av alkoholen
Campral eller Naltrexon
Betablockerare
B-vitamin tillskott (främst B-12) då alkohol sänker värdena av B-vitaminer.
Hög dos D-vitamin (100-200 ug)
600 mg magnesium
Daglig motion
Sträckkolla bra filmer/serier

Några tips.

Tack for svaret, har du själv genomgått detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in