2019-05-04, 14:16
  #6541
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Nu har jag badkarsrunkat ihop händelseförloppet:

ANNELI bodde i det Söderströmska föräldrahemmet på Bruket i Kramfors. Hennes pojkvän bodde i Bollstabruk (Bollsta) ca 10 km nordväst om Kramfors. ANNELI:s arbetsplats var på Domus (nuvarande Gallerian Christoffer) i Kramfors.

Tidigt dagen efter samkvämen hemma hos PAJ så skulle ANNELI arbeta med städning på Domus i Kramfors. Det var också anledningen till att ANNELI lämnade PAJ, EVA och BERIT ensamma på Björstagatan. Men är det verkligen en realitetssanning att hon skulle sova över hos sin pojkvän, eller är det en efterhandskonstruktion? Det kan vara både och. Innan ANNELI åkte över till pojkvännen i Bollstabruk så styrde hon kosan hemåt föräldrahemmet för att där bunkra upp sin väska med förnödenheter, som t.ex. rena underkläder. Syskonen Söderströms föräldrar låg redan och sov när ANNELI smög sig in i bostaden. Där och då såg ANNELI sin syster EVA:s dagbok ligga framme bland flyttstöket. Hon kunde inte motstå att bläddra lite i den. I dagboken kunde ANNELI läsa hur framgångsrik EVA:s liv var. ANNELI kunde även läsa att EVA hade varit med PAJ sexuellt. Med ens blev ANNELI rosenrasande svartsjuk på sin storasyster EVA. EVA hade allt, fint jobb, bostad, häst och vänner, alltmedan hon själv knegade som städare på Domus, bodde hemma hos föräldrarna på Bruket, fick rida på en missbrukare i Bollstabruk istället för på en springare och därtill behöva umgås med PIA G dagligdags. Det tror då Fan att Djävulen flög i ANNELI. Hon greppade tag i farsans bräckjärn (kofot) som stod lutad mot hallväggen, och begav sig därefter iväg på morsans fina röda damcykel mot Träffen nere i city. ANNELI behövde nämligen förtära ett och annat ”bräckt” järn ihop med haket-slöddret som vistades där för att lugna ner sina nerver. Men nere i Långbacken, på väg mot syltan, stöter syskonen ihop. ANNELI slänger sin mors fina röda damcykel i diket, greppar tag i bräckjärnet som var fastklämd på pakethållaren, och rusar mot EVA i blint raseri. - ”DIN SATANS HORA”, skriker ANNELI när hon börjar springa efter den flyende systern. EVA försökte undkomma Satan själv genom att springa för sitt liv. När första hugget träffade EVA i ryggen tappade hon sitt kollegieblock på planen innan skogsdungen. Med snubblande steg fortsatte EVA in bland träd och i sly, där hon sedan faller framlänges ner på marken pga första hugget. Direkt efter att EVA roterat i smutsen så sätter sig ANNELI grensle på sin systers bäcken med bräckjärnet ”upp och ner”. ANNELI hade fattat tag i bräckjärnets korta tudelade klo med övre handen, medan den lägre handen riktade in den utplattade delen mot EVA:s bröstkorg. - ” ”, skrek ANNELI; - ”DÖ DIN SATANS HORA”! Alltmedan ANNELI högg bräckjärnet för ”folk och fädernesland” rakt ner i EVA:s försvarslösa kropp så går hunden LABAN emellan systrarna för att försöka avstyra det oprovocerade angreppet. Plötsligt hugger ANNELI bräckjärnet rakt ner i LABAN:s nacke. LABAN rusade tjutandes därifrån medan ANNELI fortsatte att gå lös på systerns då livlösa kropp. - ”DÖ DÖ DÖ”! Efter det att ANNELI huggit klart så klev hon av EVA:s då själlösa kropp. ANNELI lugnade ner sig och insåg då att hon kommer att få skulden för mordet på sin egen syster. I panik började ANNELI att näcka EVA på hennes byxor och trosor. ANNELI vek fint ihop kläderna och lade dem en bit ifrån EVA:s andefattiga lekamen. Meningen var att kamouflera svartsjukemordet till att bli ett fiktivt sexmord utfört av en man. Efter detta skyndade sig ANNELI upp till föräldrahemmet för att ringa till PAJ. PAJ slängde sig upp på sin brevbärarcykel och satte av utefter Limstagatan, förbi hundvittnet Sven, in på Kontorsvägen och fram till det Söderströmska föräldrahemmet där ANNELI väntade. Försiktigt klev PAJ in i bostaden. ANNELI höll på att tvätta av sig EVA:s blod samt bytte om till rena och torra kläder. - ”VAD I HELVETE HAR DU GJORT”, viskade PAJ resolut till ANNELI?! ANNELI bröt ihop medans hon återberättade händelseförloppet. Utanför huset hörde de LABAN skälla en bit bort, för att sedermera tystna. Samtidigt, ett par hundra meter längre bort, så reagerade hundvittnet SVEN:s hund på LABAN:s hysteriska skall. PAJ och ANNELI kom överens om att det bästa för henne vore ifall hon åkte hem till pojkvännen i Bollstabruk. Själv cyklade PAJ till Hotell Kramm på sin brevbärarcykel för att på så vis införskaffa sig ett alibi för kvällen. Eftersom PAJ själv aldrig var in på mordplatsen så behövde han heller inte byta om till rena kläder inför kreti och pleti-besöket på Kramm. Det räckte med att PAJ var dyngsur efter cyklandet från Bruket i hällregn. Dagen därpå klampade han in och kontaminerade brottsplatsen efter ANNELI.

Om man läser mellan raderna i nedanstående länk så var det äntligen EVA:s tur att få se upp till sin lillasyster ANNELI; alltmedan huggen haglade som spön i backen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...arken-forsvann

Jag såg ju jättemycket upp till henne för det där eftersom jag var tvärtom då...jag var hennes motsats verkligen. Hon var ju min storasyster. Hon var min klippa.
Citera
2019-05-04, 15:47
  #6542
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Nu har jag badkarsrunkat ihop händelseförloppet:

ANNELI bodde i det Söderströmska föräldrahemmet på Bruket i Kramfors. Hennes pojkvän bodde i Bollstabruk (Bollsta) ca 10 km nordväst om Kramfors. ANNELI:s arbetsplats var på Domus (nuvarande Gallerian Christoffer) i Kramfors.

Tidigt dagen efter samkvämen hemma hos PAJ så skulle ANNELI arbeta med städning på Domus i Kramfors. Det var också anledningen till att ANNELI lämnade PAJ, EVA och BERIT ensamma på Björstagatan. Men är det verkligen en realitetssanning att hon skulle sova över hos sin pojkvän, eller är det en efterhandskonstruktion? Det kan vara både och. Innan ANNELI åkte över till pojkvännen i Bollstabruk så styrde hon kosan hemåt föräldrahemmet för att där bunkra upp sin väska med förnödenheter, som t.ex. rena underkläder. Syskonen Söderströms föräldrar låg redan och sov när ANNELI smög sig in i bostaden. Där och då såg ANNELI sin syster EVA:s dagbok ligga framme bland flyttstöket. Hon kunde inte motstå att bläddra lite i den. I dagboken kunde ANNELI läsa hur framgångsrik EVA:s liv var. ANNELI kunde även läsa att EVA hade varit med PAJ sexuellt. Med ens blev ANNELI rosenrasande svartsjuk på sin storasyster EVA. EVA hade allt, fint jobb, bostad, häst och vänner, alltmedan hon själv knegade som städare på Domus, bodde hemma hos föräldrarna på Bruket, fick rida på en missbrukare i Bollstabruk istället för på en springare och därtill behöva umgås med PIA G dagligdags. Det tror då Fan att Djävulen flög i ANNELI. Hon greppade tag i farsans bräckjärn (kofot) som stod lutad mot hallväggen, och begav sig därefter iväg på morsans fina röda damcykel mot Träffen nere i city. ANNELI behövde nämligen förtära ett och annat ”bräckt” järn ihop med haket-slöddret som vistades där för att lugna ner sina nerver. Men nere i Långbacken, på väg mot syltan, stöter syskonen ihop. ANNELI slänger sin mors fina röda damcykel i diket, greppar tag i bräckjärnet som var fastklämd på pakethållaren, och rusar mot EVA i blint raseri. - ”DIN SATANS HORA”, skriker ANNELI när hon börjar springa efter den flyende systern. EVA försökte undkomma Satan själv genom att springa för sitt liv. När första hugget träffade EVA i ryggen tappade hon sitt kollegieblock på planen innan skogsdungen. Med snubblande steg fortsatte EVA in bland träd och i sly, där hon sedan faller framlänges ner på marken pga första hugget. Direkt efter att EVA roterat i smutsen så sätter sig ANNELI grensle på sin systers bäcken med bräckjärnet ”upp och ner”. ANNELI hade fattat tag i bräckjärnets korta tudelade klo med övre handen, medan den lägre handen riktade in den utplattade delen mot EVA:s bröstkorg. - ” ”, skrek ANNELI; - ”DÖ DIN SATANS HORA”! Alltmedan ANNELI högg bräckjärnet för ”folk och fädernesland” rakt ner i EVA:s försvarslösa kropp så går hunden LABAN emellan systrarna för att försöka avstyra det oprovocerade angreppet. Plötsligt hugger ANNELI bräckjärnet rakt ner i LABAN:s nacke. LABAN rusade tjutandes därifrån medan ANNELI fortsatte att gå lös på systerns då livlösa kropp. - ”DÖ DÖ DÖ”! Efter det att ANNELI huggit klart så klev hon av EVA:s då själlösa kropp. ANNELI lugnade ner sig och insåg då att hon kommer att få skulden för mordet på sin egen syster. I panik började ANNELI att näcka EVA på hennes byxor och trosor. ANNELI vek fint ihop kläderna och lade dem en bit ifrån EVA:s andefattiga lekamen. Meningen var att kamouflera svartsjukemordet till att bli ett fiktivt sexmord utfört av en man. Efter detta skyndade sig ANNELI upp till föräldrahemmet för att ringa till PAJ. PAJ slängde sig upp på sin brevbärarcykel och satte av utefter Limstagatan, förbi hundvittnet Sven, in på Kontorsvägen och fram till det Söderströmska föräldrahemmet där ANNELI väntade. Försiktigt klev PAJ in i bostaden. ANNELI höll på att tvätta av sig EVA:s blod samt bytte om till rena och torra kläder. - ”VAD I HELVETE HAR DU GJORT”, viskade PAJ resolut till ANNELI?! ANNELI bröt ihop medans hon återberättade händelseförloppet. Utanför huset hörde de LABAN skälla en bit bort, för att sedermera tystna. Samtidigt, ett par hundra meter längre bort, så reagerade hundvittnet SVEN:s hund på LABAN:s hysteriska skall. PAJ och ANNELI kom överens om att det bästa för henne vore ifall hon åkte hem till pojkvännen i Bollstabruk. Själv cyklade PAJ till Hotell Kramm på sin brevbärarcykel för att på så vis införskaffa sig ett alibi för kvällen. Eftersom PAJ själv aldrig var in på mordplatsen så behövde han heller inte byta om till rena kläder inför kreti och pleti-besöket på Kramm. Det räckte med att PAJ var dyngsur efter cyklandet från Bruket i hällregn. Dagen därpå klampade han in och kontaminerade brottsplatsen efter ANNELI.

Om man läser mellan raderna i nedanstående länk så var det äntligen EVA:s tur att få se upp till sin lillasyster ANNELI; alltmedan huggen haglade som spön i backen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...arken-forsvann

Jag såg ju jättemycket upp till henne för det där eftersom jag var tvärtom då...jag var hennes motsats verkligen. Hon var ju min storasyster. Hon var min klippa.
Det är verkligen hög tid för dig att kliva upp ur vattnet och skaffa dig en ny hobby. Mord/dråp i verkligheten har ytterst sällan någon likhet med den typ av billig C-underhållningsvåld som du tydligt konsumerar och fantiserar kring mellan de allt tätare passen i badkaret.
Citera
2019-05-06, 12:39
  #6543
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
O
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är verkligen hög tid för dig att kliva upp ur vattnet och skaffa dig en ny hobby. Mord/dråp i verkligheten har ytterst sällan någon likhet med den typ av billig C-underhållningsvåld som du tydligt konsumerar och fantiserar kring mellan de allt tätare passen i badkaret.
Vad är det för fel med att tänka utanför ramarna beträffande EVA:s mörd/are/erska?

2017-03-12, 09:08
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Detta var droppen. Nu är jag helt säker på att Eva begick självmord för att slippa Klubb Kramfors och alla dess svagsinta idioter. Laban tog med frenetiskt viftande svans chansen att följa henne i döden.
Även du lyckades printa ihop en C-underhållningsvariant.

Du skrev med ironi, jag med open mind.

—-

Frågor:
* Är ANNELI grundligt utredd av Polisen?
* Är hon lika ”oskyldig” som PAJ i deras ögon?
Citera
2019-05-06, 14:38
  #6544
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är verkligen hög tid för dig att kliva upp ur vattnet och skaffa dig en ny hobby. Mord/dråp i verkligheten har ytterst sällan någon likhet med den typ av billig C-underhållningsvåld som du tydligt konsumerar och fantiserar kring mellan de allt tätare passen i badkaret.
Håller med dig helt. Så sjukt att läsa så man mår illa och vill spy
Mordet på Eva var illa nog... men den här skiten... underhållningsvåld
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Hästar är så fina, men jag har inte haft med hästar att göra precis, fast det finns visst folk som kan prata med dom..undrar vad ett snack med dom hästarna skulle ha gett?
På det svarar hästarna...
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Det var ingen hästskändare som mördade Eva! Vi såg det alla 3, även min väninnas föl, att det var P-A som kom på cykeln, han slängde den i diket, rätt framför mularna på oss strax innan han gick till attack mot Eva".
Joe Blow är ironisk.
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Detta var droppen. Nu är jag helt säker på att Eva begick självmord för att slippa Klubb Kramfors och alla dess svagsinta idioter. Laban tog med frenetiskt viftande svans chansen att följa henne i döden.
Ja bor Badkarsrunkaren i Kramfors och hen umgicks med Eva så förstår jag henne i så fall
Det verkar finnas gott om svagsinta idioter i Kramfors och minst en mördare går lös
OBS jag är delvis ironisk med!

Försöker du blanda bort korten Badkarsrunkaren? Du tar citat helt ur deras sammanhang och förstår tydligen inte ironin i sammanhanget heller och så citerar du det som passar dig så det ska bli en form av halvsanning. Allt för att hitta citat som friar PAJ
Nej det är inget fel att tänka utanför ramarna men när man hamnar på en helt annan planet och det inte ens finns en ram då blir det helt fel.
Håller man sig till det man vet så finns de indicier i massor som pekar på PAJ och ingen annan.

Badkarsrunkaren verkar snarare försöka utveckla något spel typ sällskapsleken Maffia eller sällskapsleken Cluedo.
Så vem är mördaren? Var det Pastor Grön med en Dolk i Vinterträdgården?

Badkarsrunkarens inlägg är inte ens en C roman. Det är slasklitteratur som hamnar där den ska vara. I papperskorgen! Jävligt tröttsamt att läsa skiten
Ett bestialiskt mord är ingen lek så behåll dina fantasier för dig själv
Det värsta är att hen verkar njuta av dom
__________________
Senast redigerad av Timeout 2019-05-06 kl. 15:36.
Citera
2019-05-09, 16:20
  #6545
Jag tror mordet skedde redan i lägenheten, antingen var det BÅ eller mr P som dödade henne, Eva var helt enkelt ivägen för BÅ och mr Ps kärlek, kanske var det så att BÅ krävde att Eva skulle försvinna bort från deras liv och det var en av anledningarna till Evas flytt.

BÅ var helt enkelt orolig inför flytten morgonen efter, hon var rädd att mr P kanske skulle följa med Eva och bli kvar i Sundsvall och hjälpa henne, och att hon då var rädd för att mr P skulle bli ihop med Eva på riktigt och därmed lämna henne kvar i Kramfors.

Men som vi alla vet kunde inte BÅ stanna i Kramfors efter mordet, hon kunde inte se sina gamla vänner i ögonen utan lämnade och packade ihop efter 3 veckor med mr P. Mr P tog även på sig pojkvänsrollen av Eva och det gjorde nog BÅ väldigt svartsjuk och var spiken i kistan för deras förhållande.

BÅ var den som hade störst motiv att bli av med Eva, kroppen kanske rent av dumpades nära hennes föräldrahem, det var logiskt att hon skulle ligga där då man kunde hitta på att hon blev avsläppt där.

BÅ behövde hjälp att dumpa Evas kropp, så frågan är vem hjälpte henne, troligen någon lokal pundare som fick 10.000kr eller mer eller så var det Mr P och BÅ som dödade Eva ihop. Mr P tog på sig pojkvänsrollen, det var en del av deras story ihop men BÅ gillade inte hur mr P tog det på så stort allvar och stack från stan kort därefter, det var enklast att försvinna.
Citera
2019-05-09, 22:20
  #6546
Medlem
Majsargotts avatar
Det här med beställningsmord för 10 000 kr är intressant. Någon mer info om detta har inte kommit fram förutom de få artiklar som finns att läsa, och de ger ju inte mycket. Tänkte på det du skrev nu BERRASWE.

Edit: Min fråga när det gällde blocket som hittades en bit ifrån Eva, var det ett anteckningsblock? Inte dagboken?
__________________
Senast redigerad av Majsargott 2019-05-09 kl. 22:25.
Citera
2019-05-10, 14:51
  #6547
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Det här med beställningsmord för 10 000 kr är intressant. Någon mer info om detta har inte kommit fram förutom de få artiklar som finns att läsa, och de ger ju inte mycket. Tänkte på det du skrev nu BERRASWE.

Edit: Min fråga när det gällde blocket som hittades en bit ifrån Eva, var det ett anteckningsblock? Inte dagboken?
https://dacostarkivet.wordpress.com/...till-kramfors/
Vid 14-snåret hittas ett anteckningsblock med Evas namn på av brodern till en granne

https://www.allehanda.se/artikel/eva...tittarnas-tips
Efter ett tag berättar en granne att han hittat det anteckningsblock Eva haft med sig. Ett anteckningsblock som inte innehöll några användbara ledtrådar.

Det var inte dagboken som hittades
Citera
2019-05-10, 18:10
  #6548
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tråkigt att din avundsjuka angående vetskapen om vad som hände styr alla dina inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Däremot förstår Timeout alla ”trovärdigahalvsanningar som boanchga och Marpet1 spytt ur sig i tråden.

(FEL)

Däremot förstår Timeout alla ”trovärdigatrådsanningar som boanchga och Marpet1 spytt ur sig i tråden.

(RÄTT)

—-

Är Timeout trovärdig?

(FEL)

Är Ron.Frangu trovärdig?

(RÄTT)

—-

Sorry för that
Det är inte bara jag som saknar vetskap om vad som hände

EXEMPEL:

2019-04-19, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Du kan endast veta till 100% att ANNELI är oskyldig till mordet på EVA såtillvida det är du (boanchga) som är hennes syster.

För mig krävs det mer än att bara dåvarande pojkvännen i Bollstabruk ger ANNELI ett alibi för tidpunkten. Han kanske rentav sov kl 23? Det tar inte mycket mer än 15 min att med bil köra från Bruket till Bollsta. Säg att mordet inträffade runt kl 22’45, då är man i Bollsta strax efter kl 23 för att ringa till PAJ och berätta för honom vad som har hänt EVA.

Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
Ja, jag var med Anneli då!

2019-04-28, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Badkarsrunkaren.... svara inte vad jag är nöjd med eller inte, håll dig till fakta. För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster. Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg. Acceptera att Paj är banemannen och rikta energin dit så kommer mycket att komma fram!
För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster.

Som jag förstår det så umgicks du med BERIT, SE, GN och ANNELI i Bollstabruk vid tidpunkten för EVA:s mord mellan kl 22-23:30 den 25 september 1987?

Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...

Självklart kan du inte berätta det här, för du ger ju indirekt BERIT, SE, GN och ANNELI ett 100% alibi för tidpunkten för mordet.

2019-04-05, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Den här tråden börjar mer och mer likna Mordet på Orientexpressen.
Joe Blow, här har du dina fyra mördare, fem med PAJ och sex med PIA!

2019-04-16, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
PIA!
Men se där, till slut kom de jag väntat på ett tag nu. Antar de kändes bra att skriva just de namnet, FÖR DIG.
2019-04-16, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Med sex mördare blir det två hugg vardera om man räknar in LABAN:s knivhugg. Det låter väl inte så ogripbart?

Min sannolikhetsberäkning ser nu ut så här:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% BERIT.
27% PIA.
30% GN.
50% ANNELI.
40% PAJ.
30% SE.

(Stefan Löfven: https://youtu.be/cdrazC_Z3tE)

Hellre avund sanningssägare än sjuklig vanelögnare.

2019-05-06, 14:38
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Så sjukt att läsa så man mår illa och vill spy

Jävligt tröttsamt att läsa skiten

Det värsta är att hen verkar njuta av dom
__________________
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-05-10 kl. 18:43.
Citera
2019-05-10, 19:57
  #6549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Det här med beställningsmord för 10 000 kr är intressant. Någon mer info om detta har inte kommit fram förutom de få artiklar som finns att läsa, och de ger ju inte mycket. Tänkte på det du skrev nu BERRASWE.

Edit: Min fråga när det gällde blocket som hittades en bit ifrån Eva, var det ett anteckningsblock? Inte dagboken?

Enligt polisen var det anonyma tipset att mordet var ett beställningsjobb trovärdigt och detaljerat, och innehöll bland annat en specifik beskrivning av mordvapnet. Ja, vad då "specifik beskrivning" kan man undra (?) - det har ju varit känt länge att det är en lång dubbeleggad kniv, vilket inte är det minsta nytt!
Det är svårt att veta vad Veronica Andersson riktigt syftar på när hon pratar om "specifik beskrivning". Tipset skulle kunna vara intressant om polisen "hemlighållet" någon detalj vad gäller kniven - i den meningen är det rimligt att tro att det skulle kunna vara någon "egenskap" hos kniven som visade sig vid analysen av skadorna, något som upptäcktes vid obduktionen. Det jag närmast tänker på är om kniven skulle ha en delvis sågtandad blad klinga (vissa dubbeleggade knivar ser ut så) - om så vore, och tipsaren detaljerat beskrev en sån sak, kan det vara intressant.
Visst det kan vara långsökt med beställningsteorin, men vem vet ...?

Förutom ett anteckningsblock hittade man även ett papper med någon typ av tekniska uppgifter på - oklart om man kunde knyta papperet till någon, tror aldrig polisen gjort någon kommentar - men det kunde inte ha legat alltför länge i regnet, för i så fall borde det ha varit oläsligt kan man tycka. Man hittade även en färgflaga och en kam. Det konstaterades att kammen legat minst någon eller några dagar på platsen. Det verkar som att någon typ av handgemäng uppstod på vägen, vilket skulle kunna förklara en del av de fynd man hittade på platsen. Eftersom hundvittnet inte hörde några skrik eller människoröster (märkligt), trots att han kom så pass nära som 200 m kan man anta att något utdraget handgemäng hann det knappast bli frågan om.

Hundvittnet var med på en rad rekonstruktioner med polisen, och gick ut i media med att han skulle kunna känna igen GM. Trots detta gjorde aldrig polisen någon vittneskonfrontation med den för tillfället då misstänkte cykelmannen eller någon annan person, vilket vittnet tyckte var konstigt.
Antingen var polisen rädd att vittnet skulle peka ut någon annan än cykelmannen, eller så ansåg man att vittnet inte var tillräckligt tillförlitligt. Hur det egentligen förhöll sig lär nog bli en djup förborgad hemlighet.
Citera
2019-05-10, 22:28
  #6550
Medlem
Men, jag trodde du förstod? Jag saknar ingen kunskap gällande Eva.
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Det är inte bara jag som saknar vetskap om vad som hände

EXEMPEL:

2019-04-19, 11:53

Ja, jag var med Anneli då!

2019-04-28, 11:56

För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster.

Som jag förstår det så umgicks du med BERIT, SE, GN och ANNELI i Bollstabruk vid tidpunkten för EVA:s mord mellan kl 22-23:30 den 25 september 1987?

Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...

Självklart kan du inte berätta det här, för du ger ju indirekt BERIT, SE, GN och ANNELI ett 100% alibi för tidpunkten för mordet.

2019-04-05, 18:07

Joe Blow, här har du dina fyra mördare, fem med PAJ och sex med PIA!

2019-04-16, 18:38

2019-04-16, 18:54

Med sex mördare blir det två hugg vardera om man räknar in LABAN:s knivhugg. Det låter väl inte så ogripbart?

Min sannolikhetsberäkning ser nu ut så här:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% BERIT.
27% PIA.
30% GN.
50% ANNELI.
40% PAJ.
30% SE.

(Stefan Löfven: https://youtu.be/cdrazC_Z3tE)

Hellre avund sanningssägare än sjuklig vanelögnare.

2019-05-06, 14:38

Citera
2019-05-10, 23:07
  #6551
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Fem dagar efter mordet på Eva Söderström skriver Aftonbladet att PAJ:s flickvän heter ANNELI.

https://app.tt.se/bildobjekt/image/sdlsx6b6b87

ARKIV 19870930
Vid 22:55 lämnade Eva sin syster Annelis pojkvän i hans lägenhet Bjärstavägen i Kramfors.

Fick Aftonbladet de uppgifterna från Polisen?
Citera
2019-05-11, 17:40
  #6552
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Fem dagar efter mordet på Eva Söderström skriver Aftonbladet att PAJ:s flickvän heter ANNELI.

https://app.tt.se/bildobjekt/image/sdlsx6b6b87

ARKIV 19870930
Vid 22:55 lämnade Eva sin syster Annelis pojkvän i hans lägenhet Bjärstavägen i Kramfors.

Fick Aftonbladet de uppgifterna från Polisen?

Fast tog inte mr P på sig rollen som Evas pojkvän efter mordet ?
Höll han på med båda ?
Kanske även BÅ var med på en kant, hon var ju den som flyttade in efter mordet.
Kanske var det många i gänget som ogillade Eva för att hon fick vem hon ville, var hon en som lekte med traktens män ?
Hon hade ju en playboy i Sundsvall sades det.
Allt verkar leda till mr P hur man än vrider och vänder på det.
Kanske flera önskade att Eva försvann.
Skulle hon verkligen flytta dagen efter eller är det bara också en del av en påhittad historia ??
__________________
Senast redigerad av BerraSWE 2019-05-11 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in