2019-03-30, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Det där ska jag verkligen ta och kolla upp. Nästa går jag ser SE i ridkläder ska jag kolla vilket datum det är, mycket bra idé BerraSWE!

Ja det kanske går att höra med folk som känner honom om han klär ut sig vissa datum.
Senast redigerad av BerraSWE 2019-03-30 kl. 22:42.
Citera
2019-03-30, 23:15
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Klär han ut sig den 25e varje månad, d.v.s då Eva mördades ?
Hon hittades ju den 26e som jag fattar det?
Men för mördaren skulle den 25e tex kunna vara ett heligt datum, men även den 26e då hon hittades.
Är man psykotisk tror jag också man har lättare att gömma sig bakom sjukdomen och förtränga saker och ting, men att dessa saker kommer fram varje dag datumet närmar sig.
Nej, det stämmer inte.
Citat:
Det där ska jag verkligen ta och kolla upp. Nästa går jag ser SE i ridkläder ska jag kolla vilket datum det är, mycket bra idé BerraSWE!
Det var mellan den 9-12 januari jag såg SE skritta förbi pizzeria Jakten bärandes sin högtidsblåsa.

2019-03-25, 19:52
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Senast jag såg honom i högtidsdräkten var nog för ca 2 mån sedan. Jag satt på pizzeria Jakten och mumsade på en inbakad calzone special då han skrittade förbi restaurangens skyltfönster i all sin prakt.
Pizzan var iallafall god, trots opassligheten utanför skyltfönstret.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-03-30 kl. 23:34.
Citera
2019-03-30, 23:50
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte.

Det var mellan den 9-12 januari jag såg SE skritta förbi pizzeria Jakten bärandes sin högtidsblåsa.

Han kanske firade och bar dom på Evas födelsedag/ födelsedatum?

Eller så är det slumpen/ skoven som avgör när ridkläderna åker på.
Citera
2019-03-31, 11:09
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte.

2019-03-25, 19:52

Pizzan var iallafall god, trots opassligheten utanför skyltfönstret.
Enligt min jobbkalender arbetade jag i Kramfors mellan den 9-12 januari i år. Dessvärre så betalade jag mina luncher med kontanta medel, vilket gör att jag inte kan precisera vilket datum jag gästade pizzeria Jakten. Iallafall så spatserade SE norrut på Stationsgatans motsatta trottoar. Kanhända var SE på väg hemåt Strandgatan, endast ett ögonkast bort från min utsiktsplats bakom syltans skyltfönster.
Citera
2019-03-31, 13:36
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Citat:
Han kanske firade och bar dom på Evas födelsedag/ födelsedatum?
Det var tråkigt att höra.
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det kanske går att höra med folk som känner honom om han klär ut sig vissa datum.
Kan det verkligen vara så att SE alstrar fram EVA när bjäfset åker på?
Citat:
Utmärkt, det kostar ingenting att syna SE.
Citera
2019-04-01, 02:22
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Utmärkt, det kostar ingenting att syna SE.

Enligt uppgift var väldigt många av Eva's vänner, bekanta och klasskamrater på förhör efter mordet.
SE är givetvis också hörd av polisen vilket betyder att om han skulle vara Eva's baneman så har han ett vattentätt alibi (förmodligen morsan).
Citera
2019-04-01, 10:54
Känns verkligen som det här mordet kan ha begåtts av en svårt psykiskt sjuk person i Evas närhet, därför känns SE som en väldigt intressant profil. Kanske har han lyckats förbigå polisens radar hela tiden och backats upp av mammans alibi så polisen aldrig kunde fortsätta utredningen.
Det verkar också rimligt att mördaren på något sätt hade känslor för Eva med tanke på våldet som utövades, en normalt frisk man hade inte kunnat göra detta.
Se visste att han inte kunde få Eva men ingen annan skulle få henne heller, att hon skulle flytta var droppen som fick bägaren att rinna över.
Kanske brukade SE även droger på den här tiden, det var ju inte direkt ovanligt på 80 talet och i kombination med sjukdomen så lackade han ur fullständigt. Att cowboy dräkten åker på är förmodligen någon slags ångestdämpande sätt att hantera saknaden efter Eva.
Citera
2019-04-03, 19:46
Medlem
Majsargotts avatar
Fast jag har hört att SE var (är) homosexuell?
Citera
2019-04-05, 11:54
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Fast jag har hört att SE var (är) homosexuell?
Ett rykte utan ben att stå på kan ändå springa långt.

Det är i vart fall första gången jag hör talas om det. Dock kan hans sexuella fallenhet under tid ändrat sin skepnad. Bortsett sin mor har jag aldrig sett SE offentligt hålla ihop med en man, eller kvinna. Det som sker innanför fyra väggar brukar oftast stanna där.

—-

När vi ändå är inne på sexuell läggning så är GN på Limstagatan 23 högintressant. GN har sedan fostervattnet bott på den adressen. Han hade full utsikt ner mot korsningen där BERIT släppte av EVA den ödesdigra septemberkvällen 1987. GN är jämnårig med både SE och PAJ. När vi ändå spekulerar, är det GN som är EVAS mördare?

Enligt mrkoll så flyttade GN till sin nuvarande villa den 7 april 1957.

https://mrkoll.se/person/Goran-Birger-Nordin-Limstagatan-23-Kramfors/ulaTuerAbTAQmbTAQmkyqRaQpuhQsqqkcYfrkyqRaQpuhQbTAQ muerA

GN bodde (och bor fortfarande) i direkt anslutning till både korsningen, Limstagatan, hundvittnet och mordplatsen.

http://sv.tinypic.com/r/245hjea/9

Hade GN någonting med ridklubben att göra, då som nu?

Fram med luppen, snart så VET VI också!
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-05 kl. 12:49.
Citera
2019-04-05, 14:07
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
https://www.pictame.com/user/jockstrapman/202707759

Intressant text ”Förgör du mig. Förgör jag dig”.

Hur förgjorde EVA RN innan mordet?
Citera
2019-04-05, 18:07
Medlem
Joe Blows avatar
Den här tråden börjar mer och mer likna Mordet på Orientexpressen.
Citera
2019-04-05, 18:09
Citat:
Ett rykte utan ben att stå på kan ändå springa långt.

Det är i vart fall första gången jag hör talas om det. Dock kan hans sexuella fallenhet under tid ändrat sin skepnad. Bortsett sin mor har jag aldrig sett SE offentligt hålla ihop med en man, eller kvinna. Det som sker innanför fyra väggar brukar oftast stanna där.

—-

När vi ändå är inne på sexuell läggning så är GN på Limstagatan 23 högintressant. GN har sedan fostervattnet bott på den adressen. Han hade full utsikt ner mot korsningen där BERIT släppte av EVA den ödesdigra septemberkvällen 1987. GN är jämnårig med både SE och PAJ. När vi ändå spekulerar, är det GN som är EVAS mördare?

Enligt mrkoll så flyttade GN till sin nuvarande villa den 7 april 1957.

https://mrkoll.se/person/Goran-Birger-Nordin-Limstagatan-23-Kramfors/ulaTuerAbTAQmbTAQmkyqRaQpuhQsqqkcYfrkyqRaQpuhQbTAQ muerA

GN bodde (och bor fortfarande) i direkt anslutning till både korsningen, Limstagatan, hundvittnet och mordplatsen.

http://sv.tinypic.com/r/245hjea/9

Fram med luppen, snart så VET VI också!

Man får verkligen kalla kårar när man träffar på denne GN, var säkert 10 år sedan jag såg honom sist, han är öppet bisexuell, Body builder, och nyligen skild.
Han jobbade på vallen när jag pluggade där för 20 år sedan och han delade ut QX tidningar där redan då, nu verkar han driva datafirma.
Han vara bara allmänt konstig, kallar sig gudfadern på FB. Tror dock bara han är granne till mordplatsen, men ändå en intressant tanke att kanske mördaren bodde i närheten, just med tanke på vädret den kvällen, eller att det var någon som var på besök i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in