2019-04-16, 00:20
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja jag tror också mer och mer på SE, kanske kunde han inte hantera att Eva skulle flytta ?
Han kanske såg henne som sin vårdare, som den enda vännen som nu skulle svika honom ?
Hans profil är helt klart intressant att utreda, på papper är han den perfekta GMen. Psykiskt instabil person med schizofrena drag, kanske var han frustrerad på sin situation som homosexuell vilket inte var lätt att leva som på 80 talet.
Varför tar han på sig ridkläder ?
Är han alltid psykiskt sjuk eller är det bara i perioder ?

'boanchga har fått i uppdrag av mig att ta reda på varför den psykiskt sjuke, schizofrene SE tar på sig ridkläder en gång i månaden, har han ett hästintresse sen gammalt eller?
Om SE inte har en bakgrund med hästar och ridning så är beteendet högintressant med tanke på hans koppling till Eva Söderström som bokstavligen levde för sina hästar och ridningen. Det är ju därför som det är så oerhört viktigt att få svar på den här frågan.

SE bör ha insjuknat i schizofreni i 18-25 års åldern. Majoriteten som får diagnosen är unga personer i den åldern vilket skulle innebära att SE började få sina psykoser nångång mellan 1978-85 och mordet skedde ju -87 vilket passar perfekt in i tidsschemat.

SE är alltid sjuk, - ja - som svar på din fråga. Den schizofrene kan under perioder bli sämre men kan givetvis även ha bättre perioder. Vad det gäller SE så är det uppenbart att han tar på sig ridbyxorna och ridstövlarna när han går in i sina psykotiska och maniska perioder. Det här är perioder som i regel präglas av stark ångest, hallucinationer och tvångsstankar, den sjuke kan även uppleva sig själv som styrd, fabulera, tro sig var någon annan osv..
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 01:01.
Citera
2019-04-16, 00:44
Medlem
Majsargotts avatar
Men innan SE insjuknade, hade han intresse för hästar då på riktigt? Alltså ridning, egna hästar t.e.x? Mr P har jag förstått såklart men SE?

Edit: Ron.Frangu, sorry såg ditt inlägg nu. Är väldigt trött :-(
Senast redigerad av Majsargott 2019-04-16 kl. 00:51.
Citera
2019-04-16, 01:22
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Jag brukar också träffa Staffan och prata med honom, har känt honom sen tidigt 80-tal och jag måste säga att jag känner verkligen inte igen personen ni beskriver som Staffan.

Nej det är klart att du inte gör, du har förmodligen endast träffat på en av hans personligheter och det är den "vanliga" Staf*an som du brukar prata med. Men när man är schizofren som SE är så lider man av en personlighets klyvning, dvs den sjuke har ofta flera olika personligheter vilket alltså betyder att även SE's mörkaste sidor och hans mest abnorma personlighet också finns där någonstans i hans inre. SE's utkämpar som schitzofren en ständig kamp mot sina inre demoner och inre hotfulla röster och han får hjälp att hålla dom i schack genom livslång medicinering.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 01:32.
Citera
2019-04-16, 01:36
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Men innan SE insjuknade, hade han intresse för hästar då på riktigt? Alltså ridning, egna hästar t.e.x? Mr P har jag förstått såklart men SE?

Edit: Ron.Frangu, sorry såg ditt inlägg nu. Är väldigt trött :-(

Bra fråga, det är dom här frågorna som måste få ett svar.

Det är oerhört viktigt att reda ut det här.

Jag utgår ifrån att 'boanchga' vet hur det ligger till med SE's eventuella hästintresse eftersom skribenten har "känt" SE sedan tidigt 80-tal.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 02:32.
Citera
2019-04-16, 02:17
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Helt klart är det någon i Evas närmaste krets som utfört handlingarna, finns säkert personer som skyddar varandra, brukar vara så. Brevet 2017 tyder ju på att flera personer lär ha kännedom om mordet.

Eller så är det kanske GM själv som är "flera personer"?

Det vansinniga tipset att Eva-mordet skulle vara ett beställningsjobb passar ju klockrent in på SE och hans diagnos! En stolle-idé som kan ha kläckts i ensamhet av en schizofren, psykiskt sjuk person som pratar och för en dialog med sina inre röster. Rösterna berättar för SE vilka som har gjort vad och SE känner sig efteråt manad att kontakta polisen eftersom han inte vet om det som har sagts i hans huvud är verklighet eller inte.

Om SE mördade Eva så lär han plågas av samvetskval än idag och det är i sådant fall troligt att dialogen med dom inre rösterna är ett sätt att hantera det hela när ångesten och allt det andra kommer över honom.
Vilket det säkert gör då och då om han är skyldig. Fantasierna och rösterna i hans huvud fungerar som en ventil, en skydddmekanism för att kunna stå ut och orka leva med det psykiska traumat över hur han bestialiskt mördade Eva Söderström.

Jag kan mycket väl tänka mig att enstöringen SE hemma i sin ensamhet och under sina dippar och svåra perioder kan ha gäckat utredarna och drivit med polisen utan att han själv har förstått det.
En psykiskt sjuk person är ju fullkomligt övertygad om att det den själv ser och hör och inbillar sig är verklighet.

SE kan alltså ha tipsat polisen i all välmening, i tron att han faktiskt hjälper till att lösa mordet.

Rent hypotetiskt kan SE ligga bakom en mängd "stolle-tips" som har inkommit till polisen under dessa 30 år.
Han sitter hemma isolerad, hör och pratar med sina röster och utses till budbärare, en länk mellan det onda och goda där han sedan "rapporterar", lämnar över informationen anonymt till polisen. Det är mycket vanligt förekommande att schizofrena personer känner sig utvalda och speciella, att dom tycker sig få information från en högre makt eller instans och det här passar också perfekt in på SE och hans diagnos som jag ser det.

Det här är även förklaring på varför polisen aldrig kommer framåt i utredningen trots alla påstådda tips som har kommit in under årens lopp. En stor mängd av tipsen kanske kommer från GM själv och om GM nu är en psykiskt sjuk person så förstår man varför många av tipsen aldrig leder någonvart.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 02:58.
Citera
2019-04-16, 06:55
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Helt klart är det någon i Evas närmaste krets som utfört handlingarna, finns säkert personer som skyddar varandra, brukar vara så. Brevet 2017 tyder ju på att flera personer lär ha kännedom om mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Precis, det är definitivt inte en random person som har gjort detta.
2016-11-02, 21:35
Citat:
Det är de skyldiga som brukar skrika högst....
2019-04-14, 08:10
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Det var ett spel för galleriet ackompanjerad av PIA som var den aktive i fallet. Tursamt för ANNELI var att PIA skickade drevet på PAJ och inte efter henne.
PIA!
Citera
2019-04-16, 10:26
Kan det ha varit så att SE var förälskad i någon av killarna som Eva var förälskad i ?
Alltså kan det ha varit ett hämndmord, därav alla knivhuggen på Eva och en förklaring till varför hon inte blev våldtagen utan enbart mördad.
Lägg till att personen var psykiskt sjuk vid tillfället, han kanske inte ens kommer ihåg vad han gör när han får sina psykoser.
Kanske var det därför Eva ville flyttade för att hon kände sig förföljd av någon ?
Att mördaren slog till kvällen innan flytt var inte en slump.
Citera
2019-04-16, 11:01
Medlem
För mig är det så solklart att det trollas i tråden. Tafatta försök att kasta blickarna åt ett annat håll än PAj,s. Det är alltid vissa som vill göra sig märkvärdiga med att låtsas sitta på info som de faktiskt inte har. Så, för Eva och hennes familj som är kvar, sluta med det ni sysslar med och lite proffsiga istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Hej boanchga!

Jag har ett par frågor till dig:

*Vet du något om SE's alibi?

*Har han ens något?

Vet du om SE blev förhörd efter Eva-mordet? Många i Eva's ålder förhördes ju men var SE en av dom eller lyckades han flyga under radarn redan 1987?

*Har du någonsin pratat med SE om mordet på Eva?

*Om du känner SE väl så bör du även kunna svara på varför han ca 1 gång i månaden iklär sig ridbyxor, ridstövlar, påmålad mustasch och cylinderhatt?

*Om inte, vågar du ställa honom mot väggen och fråga honom om ridbyxorna och ridstövlarna nästa gång du träffar på honom?

*Eller är det så att du och SE bara pratar väder och vind å andra ytliga saker (som folk ofta gör) när ni träffar på varandra på stan?
Handen på hjärtat hur väl känner du honom egentligen, du känner väl honom knappast på djupet?
Citera
2019-04-16, 13:42
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
För mig är det så solklart att det trollas i tråden. Tafatta försök att kasta blickarna åt ett annat håll än PAj,s. Det är alltid vissa som vill göra sig märkvärdiga med att låtsas sitta på info som de faktiskt inte har. Så, för Eva och hennes familj som är kvar, sluta med det ni sysslar med och lite proffsiga istället.

Är det solklart att det trollas i tråden bara för att jag inte är 100% övertygad om att PAJ är skyldig?

Här finns det en potentiell GM som det tidigare aldrig har pratats om: Staf*an Ed*in som jag ser som högintressant med tanke på att han var schizofren och fanns i Eva's närhet.

Varför svarar du inte på mina frågor?
Som jag ser det är alternativen 2.

1.) Du KAN ELLER VILL INTE av olika anledningar svara på frågorna (vilket bara gör SE ännu mer intressant och ökar misstankarna)

2.) Du trollar själv i tråden för att du har en personlig vendetta och ett djupt rotat personligt agg och hat mot PAJ som förblindar dig totalt. Du VILL helt enkelt inte höra talas om en alternativ gärningsman, visst är det så?
Ditt förhållningssätt och hela din inställning är oerhört oproffsig.

Ta nu och svara på mina frågor som en vuxen människa, vad är det här för trams?

Du ska ha klart för dig att jag är110% seriös.
Frågorna som gäller SE ställer jag till dig för att det är oerhört viktigt att få svar på dom.
Att du väljer att kalla mig för ett troll istället för att vara behjälplig är helt ofattbart.

Du kände ju Eva och borde därför göra ALLT som står i din makt för att fallet ska bli löst. Det är din plikt anser jag. Att svara på ett par frågor om SE kan väl inte vara så svårt?

Du kan gärna PM:a om det känns bättre eller om det hela är känsligt.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 13:51.
Citera
2019-04-16, 14:47
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Kan det ha varit så att SE var förälskad i någon av killarna som Eva var förälskad i ? Alltså kan det ha varit ett hämndmord, därav alla knivhuggen på Eva och en förklaring till varför hon inte blev våldtagen utan enbart mördad. Lägg till att personen var psykiskt sjuk vid tillfället, han kanske inte ens kommer ihåg vad han gör när han får sina psykoser.

Ja det går givetvis inte att utesluta, SE kanske var förälskad i PAJ som själv påstod att han var ihop med Eva vid tidpunkten för mordet.
PAJ kanske hade stött bort SE's inviter och kärleksförklaringar på ett kränkande och förnedrande sätt, kanske t.o.m hånat SE offentligt ute på krogen. Det är för övrigt allmänt känt att PAJ kunde vara väldigt nedvärderande, kränkande och grov i mun.
Om den psykiskt sjuke SE blev ratad och kränkt kan det ha skapat ett hämdbegär vilket i sin tur ledde till mordet på PAJ's flickvän (Eva). Man ska nog inte stänga några dörrar i det här fallet.

Citat:
Kanske var det därför Eva ville flyttade för att hon kände sig förföljd av någon ?

Nej Eva flyttade för att hon hade fått ett nytt jobb i Sundsvall.

Citat:
Att mördaren slog till kvällen innan flytt var inte en slump.

Det beror på, om PAJ är skyldig så var det givetvis ingen slump.
Men om SE mördade Eva kan han t.ex. ha uppehållit sig vid hästhagen när Eva kom gåendes med Laban och i sådant fall kan mordet vara en slump.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-16 kl. 14:58.
Citera
2019-04-16, 15:49
Medlem
Dina frågor saknar helt betydelse för mig, de är helt orelevanta. Hur gärna jag än skulle svara på dessa frågor så finns det orsaker som gör att jag inte kan det. Tyvärr! Men, att någon annan än PAJ mördat Eva är faktiskt 100% uteslutet! Han tog hennes liv och dna kommer att visa det så för mig saknar alla andra spekulationer värde.QUOTE=Ron.Frangu|67331031]Ja det går givetvis inte att utesluta, SE kanske var förälskad i PAJ som själv påstod att han var ihop med Eva vid tidpunkten för mordet.
PAJ kanske hade stött bort SE's inviter och kärleksförklaringar på ett kränkande och förnedrande sätt, kanske t.o.m hånat SE offentligt ute på krogen. Det är för övrigt allmänt känt att PAJ kunde vara väldigt nedvärderande, kränkande och grov i mun.
Om den psykiskt sjuke SE blev ratad och kränkt kan det ha skapat ett hämdbegär vilket i sin tur ledde till mordet på PAJ's flickvän (Eva). Man ska nog inte stänga några dörrar i det här fallet.

Nej Eva flyttade för att hon hade fått ett nytt jobb i Sundsvall.

Det beror på, om PAJ är skyldig så var det givetvis ingen slump.
Men om SE mördade Eva kan han t.ex. ha uppehållit sig vid hästhagen när Eva kom gåendes med Laban och i sådant fall kan mordet vara en slump.[/quote]
Citera
2019-04-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2016-11-02, 21:35

2019-04-14, 08:10

PIA!
Men se där, till slut kom de jag väntat på ett tag nu. Antar de kändes bra att skriva just de namnet, FÖR DIG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in