2019-04-28, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Badkarsrunkaren.... svara inte vad jag är nöjd med eller inte, håll dig till fakta. För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster. Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg. Acceptera att Paj är banemannen och rikta energin dit så kommer mycket att komma fram!

Någon av mr p och BÅ mördade uppenbart Eva, mr P var orolig av en anledning under natten och dagen efter.
Citera
2019-04-29, 21:20
Medlem
Citat:
Badkarsrunkaren.... svara inte vad jag är nöjd med eller inte, håll dig till fakta. För din och alla andras kännedom..Berit mördade inte Eva, SE, mördade inte Eva, GN mördade inte Eva, Anneli mördade inte sin syster. Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg. Acceptera att Paj är banemannen och rikta energin dit så kommer mycket att komma fram!

Håller helt med om att allt tyder på att PAJ är mördaren. Tyckte Cold Case Tv-programmet som gjordes om fallet var väldigt bra.
Citera
2019-04-30, 11:14
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2016-11-06, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av theSavant
Jag såg programmet nyss. Tyckte det var ojuste att framställa att med sån antydan/säkerthet att Mr P skulle ha gjort det. Vi flyttade till Kramfors när jag var 7år gammal. Jag tyckte alltid att han var så snäll när jag var liten och det låter helt befängt att det skulle vara han, då han är en av de fromaste jag någonsin mött även i vuxen ålder. Håller däremot att han lät suspekt när de intervjuade honom på telefon, då han hamnade på defensiven tämligen omgående.Tilläggas bör så känner jag inte igen bilden som uppmålades av Pia i programmet. Men det har ju hänt förr att män har betett sig helt olikt emellanåt när det kommer till kärlek/mani.

Det jag undrar över är om cykeln hittades efteråt eller inte?. Jag brukade leka bakom stattshotellet när jag var liten, en dag stod det en röd damcykel på bakgården, vilket är väldigt bökigt att ta sig till om man inte går via insidan huset) Man fick klättra över stenar på en halvdan stig för att ta sig dit annars. Den såg dock inte ut som den på bilden som fanns här på forumet utan var mer knallröd och såg ut att vara nästan ny, vilket jag tyckte var väldigt konstigt då den inte hade några defekter men ändå bara stod där undangömd en dag.

Mr P hade en vän som var officer som kallades för "Lampan". Han brukade cykla eller gå, hade en schäfer. Jag såg aldrig han prata med någon annan än just Mr P. "Lampan" brukade ha en mössa som hamnarbetare/lumpare brukar ha och är den enda person jag sett med regnställ utanpå jackan till vardags inne i stan. I tråden har det nämnts regnställ samt tunn grå mössa vagt i någon artikel. Nu vet jag inte vart Lampan bodde men jag såg han oftast vid Edlingsgatan. Om man kommer från Brunne/brottsplatsen så kunde man gena upp för en backe bredvid statt och fortsätta vidare hem till både Mr.P och cykelmannen eller där Lampan brukades ses dagtid. Däremot så var Mr.P och Lampan gäster lite då och då på Statt och gick den vägen ibland.

Min teori har alltid varit att det är Lampan, tränad i militären då han var officer. Det skulle förklara kniven. Han umgicks med Mr.P och det är ganska troligt att han då vet vem Eva är. Han brukade ha regnställ ibland och tunn mössa. Ett av vittnena beskrevs som "hundförare" vilket passar in på honom. Sen har han flyttat därifrån antar jag för såg han aldrig mer sen. Signalementet stämmer väldigt bra bortsett från längden(183cm är väldigt specifikt...). Dock ska väl den tas med en nypa salt när man håller på bli påkörd mitt i natten. Hundföraren/vittnet var denna person eventuellt Lampan?

Mr. P´s senare flickvän som han var ihop med ett hyfsat tag hade även hon en röd damcykel så jag vet inte hur mycket man kan hänga upp sig på den. Kanske var vanligaste damcykeln på den tiden.
Min teori har alltid varit att det är Lampan, tränad i militären då han var officer.

2016-11-06, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ett uppenbart trollinlägg med avsikt att få PAJ att framstå som helt oskyldig.
Den här historien och alternativa GM ger jag inte 5-öre för.

2016-11-06, 19:52
Citat:
Instämmer, vet mycket väl vem Lampan är.

2016-11-06, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av theSavant
Ok, tror du att jag är helt ute och cyklar då?

2016-11-06, 20:17
Citat:
Ja det tror jag
Ja det tror jag

2016-11-06, 22:08
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Saidas-Kula
Intressant. "Lampan", kniven och militären är eller kan vara ett intressant spår i någon mening. Har du mer detaljer du kan minnas om Lampan? När (år ungefär) kan ha flyttat från Kramfors, tror du?

Inte alls, tycker jag. "theSavant" kommer med ganska intressant info. Söker du trollinlägg kan du snarast blicka mot användaren boanchga med sitt upprepade svammel och luddiga halvmeningar.

Jag har som sagt ingenting emot teorin att PAJ sannolikt är GM (men det är som mycket annat en spekulation, tills vidare...).

Citat:
För kännedom, han tror att han har bra vänner på fb åtminstone, men från dem läcker det som ett såll vad han skriver någon av dem eller några? Har i alla fall ringt polisens tipstelefon. Bravo och heja på dig, er
Du skriver mycket flum i den här tråden, som exempelvis detta. Det du nämner här är rätt kontraproduktivt. Du ger signal till PAJ att se över vilka vänner/vänners vänner han har på sin Facebook genom detta inlägg. Hade jag varit PAJ hade jag omedelbart granskat vilka som är vänner och börjat rensa.
Söker du trollinlägg kan du snarast blicka mot användaren boanchga med sitt upprepade svammel och luddiga halvmeningar.

Är boanchga ett Troll?

Du skriver mycket flum i den här tråden, som exempelvis detta.

Jag håller med Al-Saidas-Kula i att boanchga skriver mycket flum i den här tråden.

Det hade visst någonting med hennes mens att göra:

2019-04-18, 20:11
Citat:
Kul att du nämner raketforskare, jag är med i mensa, har väldigt hög IQ.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Ok det var nytt för mig. Man kan alltså inte tänka i nya banor utan att man skyddar någon?
Du verkar intelligent - raketforskare?

Men jag tror är ju för bövelen att PAJ är skyldig men väljer ändå att lämna en dörr på glänt, är det förbjudet?

2016-11-06, 22:28
Citat:
Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar, vad de såg i att vara med den där gamla gubben ca 10 år äldre var att den utpekade var så fruktansvärt barnslig, 30 år ca och leker krig i skogen med ett gäng grabbar. Den utpekade jagade alla typer av tjejer även unga, bra att ha unga kompisar då. Till dig som antydde att Eva hade varit tillsammans med den utpekade ett bra tag, vilket skämt, han knullade Evas, i det här fallet, okända kompis bakom ryggen på Eva, ytterligare en orsak för eva att backa ur något som aldrig blev. Den så kallade kompisen bodde i Ullånger då, var gift eller sambo, hon och Eva bröt sitt kompisskap efter det. Hon heter Agneta eller Gunilla.
Eva Anneli och en kompis till dem, även en jobbarkompis till den utpekade och Anneli, var hos den P den kvällen enbart för att planera flytten av hästen, P skulle köra släpet. A åkte tidigare till sin pojkvän som hon haft sen ca ett år tillbaka i tiden. Resten vet ni. Glöm inte att det finns ingen som inte lände Laban hade kunnat kalla in honom.
Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar

Lampan är en reko kille!

2019-04-24, 16:25
Citat:
Lampan sitter på den rätta infon...Mathias Landström!

Vad fick boanchga att ändra uppfattning om Lampan?

2019-04-18, 20:12
Citat:
Jag har stenkoll på allt som händer, mig skulle du vilja träffa😃
Jag har stenkoll på allt som händer

Nu vet vi, boanchga har stenkoll på allt som händer ...

2019-04-18, 20:28
Citat:
Jag har som jag skrivit tidigare stenkoll på allt som rör Eva.

... och på allt som rör Eva.

2016-11-06, 23:01
Citat:
Hej Trollet bra försök. Tror inte att någon skulle sitta i tv och säga såna saker om de verkligen inte var säkra. Eller vad tror du?
Hej Trollet bra försök.

Jag säger som boanchga; Hej Trollet bra försök.

Det luktar Troll om boanchga!

Konstigt att inte experterna Bo Åström och Mark Safarik lade märke till det i Svenska fall för FBI del 1, säsong 2?

Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-30 kl. 11:53.
Citera
2019-04-30, 12:01
Medlem
Åh herregud, nu försöker du igen!!! Tror att de flesta genomskådar dig, det är ju trots allt många här som har huvudet på skaft. Du försöker bara kasta skit på det du inte gillar. Du får nog lugna ner dig lite nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
2016-11-06, 18:43

Min teori har alltid varit att det är Lampan, tränad i militären då han var officer.

2016-11-06, 19:40

2016-11-06, 19:52

2016-11-06, 19:56

2016-11-06, 20:17

Ja det tror jag

2016-11-06, 22:08

Söker du trollinlägg kan du snarast blicka mot användaren boanchga med sitt upprepade svammel och luddiga halvmeningar.

Är boanchga ett Troll?

Du skriver mycket flum i den här tråden, som exempelvis detta.

Jag håller med Al-Saidas-Kula i att boanchga skriver mycket flum i den här tråden.

Det hade visst någonting med hennes mens att göra:

2019-04-18, 20:11

2016-11-06, 22:28

Lampan och Linkan som jag nämnde är två reko killar

Lampan är en reko kille!

2019-04-24, 16:25

Vad fick boanchga att ändra uppfattning om Lampan?

2019-04-18, 20:12

Jag har stenkoll på allt som händer

Nu vet vi, boanchga har stenkoll på allt som händer ...

2019-04-18, 20:28

... och på allt som rör Eva.

2016-11-06, 23:01

Hej Trollet bra försök.

Jag säger som boanchga; Hej Trollet bra försök.

Det luktar Troll om boanchga!

Konstigt att inte experterna Bo Åström och Mark Safarik lade märke till det i Svenska fall för FBI del 1, säsong 2?

Citera
2019-05-02, 00:19
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Åh herregud, nu försöker du igen!!! Tror att de flesta genomskådar dig, det är ju trots allt många här som har huvudet på skaft. Du försöker bara kasta skit på det du inte gillar. Du får nog lugna ner dig lite nu.
Jag håller med dig i att många här har huvudet på skaft och förstod fingervisningen.

2017-02-05, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Här är Nya Norrlands omslag när "Sven" trädde fram första gången, med en bild på vägen där han blev omkörd:
http://s1033.photobucket.com/user/da...vhjjv.jpg.html
Artikeln:
http://s1033.photobucket.com/user/da...ns2tk.jpg.html
http://s1033.photobucket.com/user/da...gtidy.jpg.html

Någon åklagare var inte inkopplad när vittnet trädde fram.

Sven trädde även fram i bla Expressen:
http://s1033.photobucket.com/user/da...afsvm.jpg.html
Alla som vet hur Limstagatan mot Brunne såg ut 1987 känner igen sig i den här vyn; se bilden på Nya Norrlands framsida i nedanstående länk:
https://s1033.photobucket.com/user/d...vhjjv.jpg.html

Enligt den här länkens text från Expressen så cyklade cyklisten in på Kontorsvägen och vidare bort mot skogsdungen där EVA senare hittades mördad dagen efter. Även här känns bildens vy igen eftersom kurvan är densamma som på föregående bild:
https://s1033.photobucket.com/user/d...afsvm.jpg.html

Dessa två länkar bekräftar att cyklisten kom cyklandes på Limstagatan från Kramfors centrumhållet i riktning mot Bruket (Norrlimsta, Brunne).

Men frågan är om det var mördaren eller ”arrangemangs-teknikern” som kom cyklandes?

Låt oss anta att det var PAJ som cyklade.
- Varför valde han då den längre vägen till Bruket via Kontorsvägen istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom?

(Det kan även ha varit Lampan (Mathias Landström), eller varför inte GN, SE eller vem som helst?)
Citera
2019-05-02, 10:19
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
boanchga planterar trådsanningar utifrån vad EVA:s syster ANNELI påstås ha sagt.

2016-11-08, 13:4
Citat:
Ja det är fastställt. Om inte systern ljuger.
Kul att se dig igen Pontsiuspilatus. Vet du någon mera om vart dagboken tog vägen och hem som tömde lägenheten?
Om inte systern ljuger.

2016-11-08, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Skulle systern ha någon anledning att ljuga???????
Skulle systern ha någon anledning att ljuga???????

2016-11-08, 13:54
Citat:
Nej under inga omständigheter alls. Vart tror du att dagboken är och vem tömde lägenheten?
Nej under inga omständigheter alls.

2016-11-08, 15:01
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Menade just om Pia eller systern hade sagt något om dagboken och inte tex Nisse i tråden skrivit det för 20 sidor sen.
Om Pia ljuger om det vet vi ju inte men då får man väl endå ta det som bekräftat!
Om Pia ljuger om det vet vi ju inte men då får man väl endå ta det som bekräftat!

2016-11-08, 15:10
Citat:
Helnöjd med den infon? Litar du blint på boanchaga? risken finns att blir en trådsanning.
Trots allt så är hen bara en anonym skribent här på Flashback. Att boanchaga hävdar att systern har sagt det innebär per automatik inte att det är bekräftat
Helnöjd med den infon? Litar du blint på boanchaga? risken finns att blir en trådsanning.

2016-11-08, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Helt rätt av dig👏👏👏
Men om du läser mina poster här så kanske du ser att jag inte är den som inte ifrågasätter saker här.
Var en av de första i tråden att inte svälja allt från programet med hull å hår om att det måste vara paj som är mördaren!
Helt rätt av dig👏👏👏”

2016-11-08, 15:26
Citat:
Guldstjärna, tur att det finns såna som dig!
Guldstjärna, tur att det finns såna som dig!

2016-11-08, 15:27
Citat:
Pudelfrillan och Jimpos
Pudelfrillan och Jimpos

Med tanke på vad boanchga svarade Pudelfrillan och Jimpos här ovan så hånar även hon vid mothugg.

2019-04-28, 11:56
Citat:
Tonen i tråden är väldigt otrevlig emellanhåt. Hån när det blir mothugg.

Exempel på boanchga:s trådsanningar:

2016-11-07, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu kan jag absolut ha missat information här (då jag inte alls är lika inläst på detta fall som jag brukar vara innan jag ger mig in i debatter) men finns det verkligen information om vad som var skrivet i dagboken? Vet man ens om Eva skrev i sin dagbok fortfarande, om hon inte gjorde det så talar det väl snarast för att polisen hade dagboken då de som kontaktades som du skriver var bekanta från tidigare i hennes liv.

Jag upplever att mycket av det du skriver är spekulation, sånt du förutsätter att det skulle stå där men det är inget vi har en aning om.

Sammanfattningsvis:
Varifrån kommer uppgiften att hon, till att börja med, ö.h.t. hade en dagbok?
Om hon hade en, varifrån kommer uppgiften om att hon fortfarande skrev i den?
Detta är ett väldigt viktigt inlägg!

Mycket är trådsanningar, men vem sitter på fakta?
Mycket är trådsanningar, men vem sitter på fakta?

2016-11-07, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
....och varifrån kommer uppgiften om att det hade druckits alkohol i lägenheten på kvällen?
....och varifrån kommer uppgiften om att det hade druckits alkohol i lägenheten på kvällen?

2016-11-07, 21:17
Citat:
Påstående i tråden, listan jag gjorde var för att sammanfatta det som skrivits i tråden, var uppgiften ursprungligen kommer ifrån vet jag inte:

"870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha.."

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Påstående i tråden, listan jag gjorde var för att sammanfatta det som skrivits i tråden, var uppgiften ursprungligen kommer ifrån vet jag inte:

2016-11-07, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Verkar dyka upp första gången i 'boanchga' s inlägg ovan. Trådsanning om du frågar mig.

Edit: Ooops två där.
Verkar dyka upp första gången i 'boanchga' s inlägg ovan. Trådsanning om du frågar mig.

Just det, trådsanningarna om t.ex. dagboken och alkoholen dyker för första gången upp i 'boanchga' s inlägg.

Men är det realitetssanningar som boanchga tutar i oss, med tanke på att hon hatar PAJ ”in real life” –– i verkliga livet?

2017-07-20, 13:33
Citat:
Jag vet att du innerligt avskyr och hatar P-A J men hatet verkar ha lett till att du helt har tappat verklighetsförankringen. Jag kan garantera dig att om du slumpvis frågar 100 personer i Kramfors om vem som mördade ES för 30 år sedan så kommer majoriteten, jag skulle gissa på 95 av 100 att svara "Jag vet inte" och max 5 personer skulle säga P-A.
Nu avslutar vi den här diskusionen. Sök hjälp...
Jag vet att du innerligt avskyr och hatar P-A J men hatet verkar ha lett till att du helt har tappat verklighetsförankringen.

Sök hjälp...

boanchga verkar ha tappat verklighetsförankringen pga gentemot PAJ.

Tänk också på att boanchga:s eventuella trådsanningar styr hela händelseförloppet.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-05-02 kl. 11:16.
Citera
2019-05-02, 11:35
Medlem
Majsargotts avatar
Var det dagboken eller ett vanligt anteckningsblock som hittades en bit ifrån Eva? Om det var dagboken, var gjorde den där?? Anteckningsblock ok, men dagböcker har man väl oftast hemma i säkerhet.

Har Mr P fortfarande Facebook? Har sökt efter honom men inte hittat, kanske kallar han sig något annat där
Citera
2019-05-02, 12:29
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Var det dagboken eller ett vanligt anteckningsblock som hittades en bit ifrån Eva? Om det var dagboken, var gjorde den där?? Anteckningsblock ok, men dagböcker har man väl oftast hemma i säkerhet.

Har Mr P fortfarande Facebook? Har sökt efter honom men inte hittat, kanske kallar han sig något annat där

Varsågod:

https://www.facebook.com/slaktargatan9
Citera
2019-05-02, 14:48
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:

Varsågod:

https://www.facebook.com/slaktargatan9

Tack! Inte mycket att se dock.. det mesta är låst. Jag kanske kan skapa ett konto och låtsas vara en gammal polare från 70-talet för att få se mer, hehe ;-)
Citera
2019-05-03, 10:05
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Igår, 10:19
Citat:
boanchga planterar trådsanningar utifrån vad EVA:s syster ANNELI påstås ha sagt.

Men är det realitetssanningar som boanchga tutar i oss, med tanke på att hon hatar PAJ ”in real life” –– i verkliga livet?

Tänk också på att boanchga:s eventuella trådsanningar styr hela händelseförloppet.
Vad är sant (realitetssanning) och vad är trams (trådsanning)?

2019-04-28, 10:47
Citat:
Trådsanningen är den att det är PAJ som är EVA:s mördare, och VE den som sätter sig upp mot boanchga och Timeout:s övertygelse!
Men är det verkligen realitetssanningen?

—-

Vad har boanchga skrivit?

Den senaste trådsanningen som jag tänker på handlar om EVA:s syster ANNELI och hennes 100% alibi.

2019-04-18, 23:27
Citat:
Citat:
Svartsjuka...ja där fick jag svar direkt att du har absolut ingen kännedom om dessa människor och framförallt inte Anneli. Vet du inte om att hon har 100% alibi? Lägg ner ditt skitsnack om henne.
100% alibi

Som sagt, jag ger inte mycket för det alibit!
100% alibi

2019-04-19, 08:59
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.

Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.

Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?
Det verkar som att jag (Badkarsrunkaren) inte var den första att ifrågasätta ANNELI.
Det verkar som att jag (Badkarsrunkaren) inte var den första att ifrågasätta ANNELI.

2019-04-19, 09:43
Citat:
Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!

2019-04-19, 11:44
Citat:
Du kan endast veta till 100% att ANNELI är oskyldig till mordet på EVA såtillvida det är du (boanchga) som är hennes syster.

För mig krävs det mer än att bara dåvarande pojkvännen i Bollstabruk ger ANNELI ett alibi för tidpunkten. Han kanske rentav sov kl 23? Det tar inte mycket mer än 15 min att med bil köra från Bruket till Bollsta. Säg att mordet inträffade runt kl 22’45, då är man i Bollsta strax efter kl 23 för att ringa till PAJ och berätta för honom vad som har hänt EVA.

Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?

2019-04-19, 11:53
Citat:
Ja, jag var med Anneli då!

2019-04-19, 11:55
Citat:
Okej!
Okej!”

—-

boanchga ger ANNELI ett 100% trådsannings-enligt alibi för tiden mellan kl 22-23’30 den 25 september 1987!

Sant eller trams?

—-

Min kvinna såg Svenska fall för FBI del 1, säsong 2, med experterna Bo Åström och Mark Safarik för första gången igår kväll.

Hon reagerade direkt på ANNELI:s avsaknad av trovärdighet i programmet.

- ”Det är någonting som inte stämmer med henne”, sa min kvinna.

Och där har vi kanske förklaringen till varför PAJ cyklade via Kontorsvägen till Bruket istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom.

Igår, 00:19
Citat:

Jag håller med dig i att många här har huvudet på skaft och förstod fingervisningen.

2017-02-05, 00:23

Alla som vet hur Limstagatan mot Brunne såg ut 1987 känner igen sig i den här vyn; se bilden på Nya Norrlands framsida i nedanstående länk:
https://s1033.photobucket.com/user/d...vhjjv.jpg.html

Enligt den här länkens text från Expressen så cyklade cyklisten in på Kontorsvägen och vidare bort mot skogsdungen där EVA senare hittades mördad dagen efter. Även här känns bildens vy igen eftersom kurvan är densamma som på föregående bild:
https://s1033.photobucket.com/user/d...afsvm.jpg.html

Dessa två länkar bekräftar att cyklisten kom cyklandes på Limstagatan från Kramfors centrumhållet i riktning mot Bruket (Norrlimsta, Brunne).

Men frågan är om det var mördaren eller ”arrangemangs-teknikern” som kom cyklandes?

- Varför valde han då den längre vägen till Bruket via Kontorsvägen istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom?

(Det kan även ha varit Lampan (Mathias Landström), eller varför inte GN, SE eller vem som helst?)

—-

ANNELI körde bilen hem till det Söderströmska föräldrahemmet. Där tog hon den röda cykeln och cyklade ner till Långbackens början för att där vänta in sin syster EVA. När EVA och LABAN kom gåendes så konfronterade ANNELI henne om någonting som framkommit under samkvämen. ANNELI hugger den flyende EVA i ryggen, alltmedan hon försökte undkomma sin rasande syster. I slyn utdelar ANNELI ytterligare 10 hugg i EVA:s kropp. När LABAN försökte gå emellan så högg ANNELI hunden i nacken. ANNELI skyndade sig därefter gåendes hem till föräldrahemmet för att där ringa till PAJ. PAJ fick panik och cyklade som en galning till det Söderströmska föräldrahemmet via Limstagatan och Kontorsvägen på sin lånade postcykel med väska baktill. På så vis slapp PAJ cykla uppför Långbackens lutning. Det är också anledningen till att PAJ cyklade förbi hundvittnet SVEN utefter Limstagatan. När PAJ kom fram till ANNELI så återberättade hon händelseförloppet för honom. Under tiden så hade den blödande LABAN tagit sig upp till föräldrahemmet och skällt, för att därefter linka sig tillbaka till mordplatsen för att dö. PAJ sa åt ANNELI att åka hem till Bollsta medan han skulle arrangera mordplatsen till ett sexbrott. Fast innan han skred till verket med arrangemanget så behövde PAJ ett alibi. Han cyklade sin brevbärarcykel till Hotell Kramm och visade upp sig. Senare under natten återvände PAJ till mordplatsen i arrangemangs-syfte där han tog av EVA:s kläder och lade dem fint bredvid henne. LABAN låg redan vid EVA:s sida. När PAJ var färdig med arrangemanget så återbördade han ANNELI:s cykel till det Söderströmska föräldrahemmet, för att därefter bege sig hemåt Björstagatan. Dagen efter kontaminerade både ANNELI och PAJ mordplatsen.

PAJ skyddar ANNELI, eftersom gammal kärlek aldrig rostar!

ANNELI har tramsat med boanchga:s blåögdhet i alla år.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-05-03 kl. 10:53.
Citera
2019-05-03, 22:48
Medlem
Citat:
Igår, 10:19

Vad är sant (realitetssanning) och vad är trams (trådsanning)?

2019-04-28, 10:47

Men är det verkligen realitetssanningen?

—-

Vad har boanchga skrivit?

Den senaste trådsanningen som jag tänker på handlar om EVA:s syster ANNELI och hennes 100% alibi.

2019-04-18, 23:27

100% alibi

2019-04-19, 08:59

2019-04-19, 09:43

2019-04-19, 11:44

Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?

2019-04-19, 11:53

2019-04-19, 11:55

Okej!”

—-

boanchga ger ANNELI ett 100% trådsannings-enligt alibi för tiden mellan kl 22-23’30 den 25 september 1987!

Sant eller trams?

—-

Min kvinna såg Svenska fall för FBI del 1, säsong 2, med experterna Bo Åström och Mark Safarik för första gången igår kväll.

Hon reagerade direkt på ANNELI:s avsaknad av trovärdighet i programmet.

- ”Det är någonting som inte stämmer med henne”, sa min kvinna.

Och där har vi kanske förklaringen till varför PAJ cyklade via Kontorsvägen till Bruket istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom.

Igår, 00:19

—-

ANNELI körde bilen hem till det Söderströmska föräldrahemmet. Där tog hon den röda cykeln och cyklade ner till Långbackens början för att där vänta in sin syster EVA. När EVA och LABAN kom gåendes så konfronterade ANNELI henne om någonting som framkommit under samkvämen. ANNELI hugger den flyende EVA i ryggen, alltmedan hon försökte undkomma sin rasande syster. I slyn utdelar ANNELI ytterligare 10 hugg i EVA:s kropp. När LABAN försökte gå emellan så högg ANNELI hunden i nacken. ANNELI skyndade sig därefter gåendes hem till föräldrahemmet för att där ringa till PAJ. PAJ fick panik och cyklade som en galning till det Söderströmska föräldrahemmet via Limstagatan och Kontorsvägen på sin lånade postcykel med väska baktill. På så vis slapp PAJ cykla uppför Långbackens lutning. Det är också anledningen till att PAJ cyklade förbi hundvittnet SVEN utefter Limstagatan. När PAJ kom fram till ANNELI så återberättade hon händelseförloppet för honom. Under tiden så hade den blödande LABAN tagit sig upp till föräldrahemmet och skällt, för att därefter linka sig tillbaka till mordplatsen för att dö. PAJ sa åt ANNELI att åka hem till Bollsta medan han skulle arrangera mordplatsen till ett sexbrott. Fast innan han skred till verket med arrangemanget så behövde PAJ ett alibi. Han cyklade sin brevbärarcykel till Hotell Kramm och visade upp sig. Senare under natten återvände PAJ till mordplatsen i arrangemangs-syfte där han tog av EVA:s kläder och lade dem fint bredvid henne. LABAN låg redan vid EVA:s sida. När PAJ var färdig med arrangemanget så återbördade han ANNELI:s cykel till det Söderströmska föräldrahemmet, för att därefter bege sig hemåt Björstagatan. Dagen efter kontaminerade både ANNELI och PAJ mordplatsen.

PAJ skyddar ANNELI, eftersom gammal kärlek aldrig rostar!

ANNELI har tramsat med boanchga:s blåögdhet i alla år.

Men ge dig nu, om Anneli är mördaren varför driver hon på utredningen?
Citera
2019-05-04, 09:58
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Men ge dig nu, om Anneli är mördaren varför driver hon på utredningen?
Det är inte ANNELI som driver på utredningen, det är PIA G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in