Igår, 10:19
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
boanchga planterar trådsanningar utifrån vad EVA:s syster ANNELI påstås ha sagt.
Men är det realitetssanningar som boanchga tutar i oss, med tanke på att hon hatar PAJ ”in real life” –– i verkliga livet?
Tänk också på att boanchga:s eventuella trådsanningar styr hela händelseförloppet.
Vad är sant (realitetssanning) och vad är trams (trådsanning)?
2019-04-28, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Trådsanningen är den att det är PAJ som är EVA:s mördare, och VE den som sätter sig upp mot boanchga och Timeout:s övertygelse!
Men är det verkligen realitetssanningen?
—-
Vad har
boanchga skrivit?
Den senaste trådsanningen som jag tänker på handlar om EVA:s syster ANNELI och hennes
100% alibi.
2019-04-18, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Svartsjuka...ja där fick jag svar direkt att du har absolut ingen kännedom om dessa människor och framförallt inte Anneli. Vet du inte om att hon har 100% alibi? Lägg ner ditt skitsnack om henne.
100% alibi
Som sagt,
jag ger inte mycket för det alibit!
100% alibi
2019-04-19, 08:59
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Citat:
Ursprungligen postat av
Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?
Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.
Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.
I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.
Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?

Det verkar som att jag (
Badkarsrunkaren) inte var den första att ifrågasätta ANNELI.
”
Det verkar som att jag (Badkarsrunkaren) inte var den första att ifrågasätta ANNELI.”
2019-04-19, 09:43
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!
”
Vet du vad som hände i Bollsta? Jag vet!”
2019-04-19, 11:44
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Du kan endast veta till 100% att ANNELI är oskyldig till mordet på EVA såtillvida det är du (boanchga) som är hennes syster.
För mig krävs det mer än att bara dåvarande pojkvännen i Bollstabruk ger ANNELI ett alibi för tidpunkten. Han kanske rentav sov kl 23? Det tar inte mycket mer än 15 min att med bil köra från Bruket till Bollsta. Säg att mordet inträffade runt kl 22’45, då är man i Bollsta strax efter kl 23 för att ringa till PAJ och berätta för honom vad som har hänt EVA.
Du som vet, vad är ANNELIS 100% alibi tiden för mordet? Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?
”
Umgicks du med ANNELI i Bollstabruk mellan kl 22-23’30?”
2019-04-19, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
”
Ja, jag var med Anneli då!”
2019-04-19, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
Okej!
”
Okej!”
—-
boanchga ger ANNELI ett
100% trådsannings-enligt alibi för tiden mellan kl 22-23’30 den 25 september 1987!
Sant eller trams?
—-
Min kvinna såg Svenska fall för FBI del 1, säsong 2, med experterna Bo Åström och Mark Safarik för första gången igår kväll.
Hon reagerade direkt på ANNELI:s avsaknad av trovärdighet i programmet.
- ”
Det är någonting som inte stämmer med henne”, sa min kvinna.
Och där har vi kanske förklaringen till varför PAJ cyklade via Kontorsvägen till Bruket istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom.
Igår, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av
Badkarsrunkaren
2019-04-30, 12:01
Jag håller med dig i att många här har huvudet på skaft och förstod fingervisningen.
2017-02-05, 00:23
Alla som vet hur Limstagatan mot Brunne såg ut 1987 känner igen sig i den här vyn; se bilden på Nya Norrlands framsida i nedanstående länk:
https://s1033.photobucket.com/user/d...vhjjv.jpg.html
Enligt den här länkens text från Expressen så cyklade cyklisten in på Kontorsvägen och vidare bort mot skogsdungen där EVA senare hittades mördad dagen efter. Även här känns bildens vy igen eftersom kurvan är densamma som på föregående bild:
https://s1033.photobucket.com/user/d...afsvm.jpg.html
Dessa två länkar bekräftar att cyklisten kom cyklandes på Limstagatan från Kramfors centrumhållet i riktning mot Bruket (Norrlimsta, Brunne).
Men frågan är om det var mördaren eller ”arrangemangs-teknikern” som kom cyklandes?
Låt oss anta att det var PAJ som cyklade.
- Varför valde han då den längre vägen till Bruket via Kontorsvägen istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom?
(Det kan även ha varit Lampan (Mathias Landström), eller varför inte GN, SE eller vem som helst?)
”
Låt oss anta att det var PAJ som cyklade.
- Varför valde han då den längre vägen till Bruket via Kontorsvägen istället för Herrgårdsvägen som hade varit den snabbare rutten för honom?”
—-
ANNELI körde bilen hem till det Söderströmska föräldrahemmet. Där tog hon den röda cykeln och cyklade ner till Långbackens början för att där vänta in sin syster EVA. När EVA och LABAN kom gåendes så konfronterade ANNELI henne om någonting som framkommit under samkvämen. ANNELI hugger den flyende EVA i ryggen, alltmedan hon försökte undkomma sin rasande syster. I slyn utdelar ANNELI ytterligare 10 hugg i EVA:s kropp. När LABAN försökte gå emellan så högg ANNELI hunden i nacken. ANNELI skyndade sig därefter gåendes hem till föräldrahemmet för att där ringa till PAJ. PAJ fick panik och cyklade som en galning till det Söderströmska föräldrahemmet via Limstagatan och Kontorsvägen på sin lånade postcykel med väska baktill. På så vis slapp PAJ cykla uppför Långbackens lutning. Det är också anledningen till att PAJ cyklade förbi hundvittnet SVEN utefter Limstagatan. När PAJ kom fram till ANNELI så återberättade hon händelseförloppet för honom. Under tiden så hade den blödande LABAN tagit sig upp till föräldrahemmet och skällt, för att därefter linka sig tillbaka till mordplatsen för att dö. PAJ sa åt ANNELI att åka hem till Bollsta medan han skulle arrangera mordplatsen till ett sexbrott. Fast innan han skred till verket med arrangemanget så behövde PAJ ett alibi. Han cyklade sin brevbärarcykel till Hotell Kramm och visade upp sig. Senare under natten återvände PAJ till mordplatsen i arrangemangs-syfte där han tog av EVA:s kläder och lade dem fint bredvid henne. LABAN låg redan vid EVA:s sida. När PAJ var färdig med arrangemanget så återbördade han ANNELI:s cykel till det Söderströmska föräldrahemmet, för att därefter bege sig hemåt Björstagatan. Dagen efter kontaminerade både ANNELI och PAJ mordplatsen.
PAJ skyddar ANNELI, eftersom gammal kärlek aldrig rostar!
ANNELI har tramsat med
boanchga:s blåögdhet i alla år.