Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag är enig med dig, det är intressant att veta vilka som är Nujens beskyddare, de flesta står nog att finna på vänsterkanten och i fackföreningsrörelsen men jag hörde Mona S. säga att hon och Carl Bildt ibland skvallrade på telefon även efter det att hon lämnat politiken så nätverket spänner nog över hela det politiska spektrumet.

Här är ett bildspel som kan ge viss ledning:

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=%2f6SPSgt%2b&id=25B48679 3B09561FA57A93C8FFC97FCC896C4AF1&thid=OIP._6SPSgt-caXPd8KNCgqL4wHaEK&mediaurl=https%3a%2f%2ftommyhan sson.files.wordpress.com%2f2013%2f07%2f2903699_520 _292.jpg&exph=292&expw=520&q=nujen+%2b+mona&simid= 608016090604834419&selectedIndex=4&ajaxhist=0
Tack för bildspelet!
I det fann jag denna Expressen-krönika jag hade glömt:
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/vamjeligt-anna-kinberg-batra/

Igår skrev jag om ett tänkt möte mellan ÖN och AKB i trapphuset där inte bara ROA, utan även Anna Kinberg Batra AB huserar. Efter att friskat upp mitt minne vad gäller hur ÖN i sin krönika kritiserar AKB, så borde mötena dem emellan i trapphuset kunna vara frostiga.
Fast det tror jag inte de är. AKB vet att ÖN inte har nån moral öht, så hon kan säkert milt överse med hans påhopp i krönikan. Hon vet att han kan beskrivas som en papperstiger. Eller som en tamkatt som försöker fräsa.

Efter ÖN:s formidabla magplask hos JJ i UG, kan hela Sverige bara rått garva åt honom. Minus då den del av landet som är beordrade till att bli roade av honom..

I vilket demonstrationståg finner man honom idag? Hos Fi-falangen i Gbg, de som idag skall demonstrera i Kungälv mot NMR? Fast så mycket stake tror jag inte att ÖN har så att han skulle våga sig dit. Han stöder Fi genom att sticka till dem lite småslantar:
https://www.expressen.se/nyheter/komikern-ozz-nujen-skanker-100-000-till-fi/

Tycker gott att Fi nu, när de vet att ÖN hänsynslöst utnyttjar flyktingar, kunde betala tillbaka de 100 tkr och påpeka att de inte vill ha att göra med folk som ekonomiskt utnyttjar andras trångmål.
Özz Nujen är en hycklande orm! Tvi!

Jag vill än en gång påminna om att vi vet att Nujens läser här. Det tycker jag är riktigt skoj!

Edit: Var rädd om din hälsa, medianox!
Det är minsann inte bara du som behöver den. Tänker givetvis i första hand på din fru och son, men även en liten smula på den här tråden, om du ursäktar det sista..
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-01 kl. 14:14.
Citera
2019-05-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man borde kartlägga beröringspunkter på Nujens och makthavare. Med en gång dyker ju Batra, Sahlin, Ramberg, och ÖB upp, men de ingår naturligtvis i ett stort nätverk.

Man borde också intressera utländsk press i ärendet. Både MSM och alternativmedia. Det borde vara godis för våra grannländer att gotta sig i den utbredda korruptionen i Sverige.

Tror att just kartlägga beröringspunkter kan vara väldigt bra. Vilka människor är det som man kan säga allra mest troligt eller kanske till och med helt säkert är införstådda i sakernas tillstånd?

Att engagera utländsk press var en god idé. Tror som du, att framför allt, grannländerna kan vara mycket intresserade men även USA, du vet vad hände i Sverige i går kväll?
Citera
2019-05-01, 23:24
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Tror att just kartlägga beröringspunkter kan vara väldigt bra. Vilka människor är det som man kan säga allra mest troligt eller kanske till och med helt säkert är införstådda i sakernas tillstånd?

Att engagera utländsk press var en god idé. Tror som du, att framför allt, grannländerna kan vara mycket intresserade men även USA, du vet vad hände i Sverige i går kväll?

Jag tillskrev för bortåt ett år sedan de nordiska grannarnas ledande dagstidningar. Noll respons. Axelryckning antagligen. De vet hur Sverige funkar. Och vad skulle dom bry sig om en mer eller mindre bortglömd standup-snubbe med konstigt namn?

Att myndigheter i Sverige mörkar och att korruptionen och den politiska naiviteten är gigantisk vet de förstås redan.

Det är klart att man skulle kunna kontakta nån blaska eller nyhetsredaktion i USA, men en eventuell publicering därifrån skulle ju bara bedömas på ett sätt av svensk mainstreammedia.

Nä, jag måste ge medianox rätt, helt rätt att börja gräva från grunden, dvs. de uppenbara misstag och underlåtenheter som begåtts av lokala instanser på Gotland och i färdriktningen tunga svenska myndigheter.

Det som behövs just nu är lite tålamod att bida tiden.
Citera
2019-05-02, 17:43
Medlem
Det är verkligen sorgligt att den avdankade f d "förtroendemannen" Hannes Müller fortsätter att göra sig påmind och obstruera - både här i tråden och där i kommunen. Idag har korkskallen lämnat in en egen "komplettering" av sin tidigare tvåraders "anmälan" (rörande Gazeliigården). Man tar sig för pannan. Enligt Hannes egen utsago tidigare idag skall bygg- och miljönämndens ordförande ha bett honom lämna ön - om nu detta är sant (Hannes far som bekant ofta med osanning) förstår jag henne till fullo. Är han avlönad av Nujens? Antagligen har han inte fått någon handläggare att yttra sig - på grund av sådana som Hannes har samtliga tjänstemän i kommunen sedan en tid infört ett system som gör att det inte går att ringa till dem. Då skriver han till dem istället!
Senast redigerad av medianox 2019-05-02 kl. 18:43.
Citera
2019-05-02, 22:37
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Saken, tänker jag mig, är makthavare, massmedia och kulturutövare i samexistens. Upproriskhet godkänd av staten - mot "strukturer", rasism, vita män, hela det paketet. Sällskapsliv hör också dit. Anna Ardin, sosse, har gästat Nujens i Tingstäde, sannolikt Mona Sahlin också (i.a.f. har hon umgåtts med Özz och Debbie på Gotland i samband med Almedalsveckan) och Berge känner alltså Özz. Dessa är bara exempel, det handlar om människor som är "godkända". Pengar är förstås mycket viktigt i sammanhanget, vilket inte betyder att alla lojala beviljas så rikliga tilldelningar som Özz. Andra kan få nöja sig med att fjäska runt guldkalven för förmodliga småslantar, som Lars Berge.
Jag tar upp detta (det fetade) igen. Anna Ardin. Gotländskan från forna Broderskapsrörelsen och nuvarande Tro och solidaritet, som gått in för att sänka Julian Assange. Samma Anna Ardin som är kompis med Irmeli Krans. Samma Irmeli Krans som i sin tur är väldigt bundis med i synnerhet Debbie. Och som har vänner i hela makteliten. Nu kanske det börjar bli dags för mig att börja prova ut en välsittande foliehatt - men ponera att Irmeli Krans - som var den som försökte forcera fram en anmälan om våldtäkt mot Assange från Sofia Wilén - vilket fick Anna Ardin att faktiskt anmäla Assange - ponera att Irmeli Krans sammanförde Debbie Nujen med Anna Ardin för att diskutera juridiken kring Assange och vem vet vad mer. I så fall är de bundna till varandra inte bara genom vänskap, utan även genom Assange-affären. Och den affären kan vara gigantisk rent politiskt och vara intimt förbunden med Sveriges relation till främst USA. Den ytterst svaga beviskedja man snärjt Assange med brister direkt om den sätts i rejäl belysning. Och Debbie vet kanske något om detta. Vilket i så fall skulle kunna förklara det närmast totala mörkandet av Debbie Nujens brott - om hon är den svagaste länken. Ett långskott - jag vet - men visst är det lite intressant att fundera kring dessa mycket märkliga affärer ändå?
Citera
2019-05-02, 22:43
Medlem
carambolls avatar
"Marianne Ardin
Nämndsekreterare tekniska nämnden at Region Gotland"

Tekniska nämnden ...

Anna Ardins släkting månne?
Senast redigerad av caramboll 2019-05-02 kl. 22:47.
Citera
2019-05-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Jag tar upp detta (det fetade) igen. Anna Ardin. Gotländskan från forna Broderskapsrörelsen och nuvarande Tro och solidaritet, som gått in för att sänka Julian Assange. Samma Anna Ardin som är kompis med Irmeli Krans. Samma Irmeli Krans som i sin tur är väldigt bundis med i synnerhet Debbie. Och som har vänner i hela makteliten. Nu kanske det börjar bli dags för mig att börja prova ut en välsittande foliehatt - men ponera att Irmeli Krans - som var den som försökte forcera fram en anmälan om våldtäkt mot Assange från Sofia Wilén - vilket fick Anna Ardin att faktiskt anmäla Assange - ponera att Irmeli Krans sammanförde Debbie Nujen med Anna Ardin för att diskutera juridiken kring Assange och vem vet vad mer. I så fall är de bundna till varandra inte bara genom vänskap, utan även genom Assange-affären. Och den affären kan vara gigantisk rent politiskt och vara intimt förbunden med Sveriges relation till främst USA. Den ytterst svaga beviskedja man snärjt Assange med brister direkt om den sätts i rejäl belysning. Och Debbie vet kanske något om detta. Vilket i så fall skulle kunna förklara det närmast totala mörkandet av Debbie Nujens brott - om hon är den svagaste länken. Ett långskott - jag vet - men visst är det lite intressant att fundera kring dessa mycket märkliga affärer ändå?

Det är intressant att fundera över. För det är ju så här det har gått till, även om man inte i nuläget kan bevisa eller vara säker på vilka personer det handlar om. Känner själv inte till så mycket om Krans men din teori kan kanske stämma. Gotländska. Hmm... I vilka åldrar är de här tre kvinnorna? Kanske man kan hitta fler knutpunkter med Debbie som huvudperson förstås. Vilka orter har de bott på?
Citera
2019-05-02, 23:41
Medlem
carambolls avatar
Irmeli Krans är väl äldst, med Debbie i mitten och Ardin som yngst. Men en sak till som förenar Anna Ardin och Irmeli är att jag tror bägge är lesbiska, Anna är kanske bisexuell men startade tydligen en hbtq-klubb i Visby.
Citera
2019-05-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Irmeli Krans är väl äldst, med Debbie i mitten och Ardin som yngst. Men en sak till som förenar Anna Ardin och Irmeli är att jag tror bägge är lesbiska, Anna är kanske bisexuell men startade tydligen en hbtq-klubb i Visby.

https://www.flashback.org/sok/debbie?sp=1&t=1240728

Finns en del om Debbie Nujen i tråden om Massi Fritz. Och Gotland. Det där måste läsas igenom noga av mig om jag ska hänga med. Kanske någon annan i den här tråden vet mer om det som står där och hur det hänger ihop? Det låter som om EMF lurar staten på pengar och att Debbie Nujen då har fått strålkastarna att gå från sig själv till EMF. Men jag har inte läst ännu klart.
Citera
2019-05-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag misstänker att Debbie Nujen har kallat på polarna för att sätta dit EMF. Nu är det Elisabeth Fritz som ska dras i smutsen medan Debbie Nujen slipper undan. Debbie Nujen utreds av Advokatsamfundet för oegentligheter.

Första inlägget i andra tråden. Vad är det egentligen D Nujen har sysslat med? Någon som vet mer?

Ashberg inblandad i något kring D Nujen?
Senast redigerad av katalina 2019-05-03 kl. 00:13.
Citera
2019-05-03, 00:33
Medlem
Det har ju varit prat om kurder och våldtäkter. Aschberg och Aftonbladet gav sig på Massi Fritz. Debbie också på något sätt som jag inte är helt klar över än. Men det kan ha haft något med att EMF uttalat sig negativt om invandrarkillars våldtäktskultur. Man får ju inte säga så om invandrarmän menar många, ganska många har det i ryggmärgen på något sätt.

Men i den andra tråden om EMF så fanns också det här om att Debbie Nujen gick till angrepp mot EMF för att få bort strålkastarljuset från sig själv och Özz och Akilov. Så uttalandet av EMF kanske berörde DN och ÖN men det fanns annan orsak också att peka på någon annan. Ashbergs inblandning hör kanske inte alls hit.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp.
Och det RIKTIGT JÄVLA SJUKA ÄR, att det hon sagt som är så kontroversiellt, är:
"Vi MÅSTE börja prata om invandrarkillars våldtäktskultur".

Trots att ALLA FATTAR att vi MÅSTE börja prata om invandrarkillars våldtäktskultur! Gör vi inte det är vi dömda. Gör vi inte det kommer framtiden döma oss, också.
Varför våldtar vissa folkgrupper så oerhört mycket i jämförelse med andra? Var ligger problematiken, och hur får vi bort den? Det är ju våra flickor, kvinnor vänner systrar, arbetskamrater, döttrar etc som offras!

Vi måste svälja stoltheten, sluta skrika "rasist" och ifrågasätta varför det ser ut som det gör i Sverige!
Citera
2019-05-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
https://www.flashback.org/sok/debbie?sp=1&t=1240728

Finns en del om Debbie Nujen i tråden om Massi Fritz. Och Gotland. Det där måste läsas igenom noga av mig om jag ska hänga med. Kanske någon annan i den här tråden vet mer om det som står där och hur det hänger ihop? Det låter som om EMF lurar staten på pengar och att Debbie Nujen då har fått strålkastarna att gå från sig själv till EMF. Men jag har inte läst ännu klart.
På tal om vad som finns på Flashback, så skall tråden om den nyss omnämnda Irmeli Krans inte glömmas bort:
(FB) Kvinnor såsom Irmeli Krans - Samhällsfara
Inget postat där sen 2011, så det finns därför massor av plats där att fylla på med fakta, funderingar och folietankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in