Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Det er vel ikke signaturen hannes.muller eller personen Hannes Müller der er hovedproblemet?

Polis, Skatteverk, EBM, Regionen, Länsstyrelsen, media etc. er vel hver for sig og tilsammen langt større problemer?

Jag har aldrig påstått att HM är ett "huvudproblem". Men han skapar genom sina "aktioner" rätt hållbara argument till familjen Nujens försvar. Det är bevisligen mycket lätt att i Sverige lagföra en person som uttrycker sig nedsättande om nyanlända - antingen dessa är tiggare från Östeuropa eller ensamkommande "barn" från Afrika och Mellanöstern (det har i Sverige utvecklats en hel industri kring detta). Det är långt mycket svårare att lagföra personer med invandrarbakgrund som har gjort sig skyldiga till mycket allvarligare brott. Svenska rättsvårdande myndigheter tar av uppenbara skäl stort intryck av uttalanden och handlingar som kan misstänkas ha rasistiska bevekelsegrunder. Det bästa vore om HM insåg att hans behov av personlig uppmärksamhet skadar själva saken (alltså huvudsaken, som ju är att få Nujens lagförda, eller åtminstone noggrant utredda för sina misstänkta brott).
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 13:41.
Citera
2019-12-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det som jag fetat: På mig gjorde hon tvärtom ett mycket tafatt intryck då hon i skrift (offentlig handling) avslöjade sin åsikt att viss partitillhörighet borde diskvalificera någon från vissa rättigheter. Att anmälaren kommer före den anmälde i kontakt med den som anmälan riktas till är bara en banal självklarhet, som hon försökte göra ett nummer av.

Rasistkortets valör har sin begränsning. Hon gjorde sig själv till åtlöje, åtminstone i den kritiske betraktarens ögon, vilket är bra. Vilken illafungerande jurist hon verkar vara!

Edit: som svar på det sista stycket i ditt senaste inlägg. Javisst, fallet har utvecklats lysande!

Jag håller helt med dig om att överklagandena ger ett tafatt för att inte säga inkompetent intryck. Man kan inte som juristutbildad advokat hävda, att eftersom det finns tusentals personer på Gotland som på nätet hyr ut sina stugor till sommargäster, så är det orimligt att kräva bygglov för förändrad användning av just familjen Nujen men inte av alla andra. Räknar man bort alla privatpersoner som helt legalt hyr ut till högst åtta personer eller högst fyra gästrum samtidigt blir det inte särskilt många annonser kvar där uthyrarna enligt lag behöver lov, vare sig på Airbnb eller på Abritel-HomeAway. Debbie Nujen avslöjar bara att hon inte läst på läxan då lagstiftningen om hotell och pensionat grupptentades av i juristutbildningen.
Citera
2019-12-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Hannes! Det är väl ändå en viss skillnad mellan att kommentera vad någon skriver i ett inlägg och vad någon gör utanför den här tråden. Jag har inte alls kommenterat de inlägg du efter din avstängning har lagt upp i tråden. Att jag skriver "negativt" om din aktivitet utanför den här tråden beror på att du går Nujens ärenden när du viker ut dig med dina insändare i lokalpressen och på Janouchs hemsida på nätet. Istället för att räkna mina inlägg kanske du skall försöka ta till dig vad som står i dem. Du är på Gotland en känd före detta "Sverigedemokratanhängare" med rasistiska åsikter som inte ens ditt eget parti vill kännas vid. Det är just därför ditt agerande kan användas till Nujens försvar. Du får därför finna dig att bli kritiserad av mig.

I de här tolv (som väl numera växt till 15? :-)) har du varken kritiserat vad jag skrivit i inägg eller sådant som jag skrivit i tex tidningen. Du har heller inte kritiserat min demonstration. Det du nu gjort c:a 15 gånger är att gå till personangrepp och förtalat mig med olika kränkande och nedriga epitet. Du går OT i dina personangrepp och därför borde du näpsas.

Det är väl samma sak med Katerina Janouch. Du har tidigare kritiserat att hon skrev om det här från början och du har ju nu sett det som en katastrof att hon skrivit igen och publicerat det jag skrivit i tidningen. Men du har heller inte kritiserat henne för det hon gjort utan lägger in en ren förtalsartikel skriven av några AFA/Expo för att ta heder och ära av henne för saker som inte alls heller har med trådens ämne eller vad hon nu gjort att göra.

Det finns redan en skvallertråd om Katerina Janouch på Flashback och jag tipsar dig nu om att starta en ny om mig. Inte mig emot. Lägg bara ned dina tarvliga personangrepp mot mig här.
Citera
2019-12-29, 15:41
Medlem
Citat:
Sedan november förra året tycker jag själv att rätt mycket har uppnåtts, som nog få deltagare i den här tråden för ett år sedan trodde var möjligt. Till de största skeptikerna och pessimisterna hörde faktiskt Hannes Müller, som i det längsta tog till alla medel för att försöka bevisa att inga som helst framsteg gjordes förrän han själv den 2 april lämnade in sin "tilläggsanmälan" och fick allt att hända - till råga på allt på en enda dag.

På det lokala planet (kommunal nivå) kan vi se följande effekter av vår verksamhet i tråden:

- Tre tillsynsärenden rörande Nujens fastigheter registrerades i november och december 2018
- Aktiv utredning av samtliga tre tillsynsärenden inleddes i februari och mars 2018
- Besiktning av Nujens fyra svartbyggen genomfördes i maj 2019
- Beslut om lovföreläggande togs i två av de tre tillsynsärendena i juni 2019
- Överklaganden av de två besluten om lovföreläggande lämnades av familjen Nujen i juni 2019
- Länsstyrelsen har nu legat på ärendena i snart ett halvår utan att fatta beslut i något av dem

På det övergripande planet (den statliga nivå) kan vi se följande effekter av vår verksamhet:

- Skattekontor Stockholm har kontaktat både miljö- och byggnämnden och polisen på Gotland och har (sannolikt) inlett en utredning av Debbie Nujens och Özz Nujens lämnade uppgifter för inkomstbeskattningen
- Skattekontor Enköping har (sannolikt) inlett en utredning av Debbie Nujens och Özz Nujens lämnade uppgifter för fastighetsbeskattningen
- Polisen i Visby har inlett en förundersökning av familjens misstänkta brott mot bl a bestämmelserna i lagen om hotell- och pensionatrörelse
- Efter förhör av bl a Debbie Nujens make Rickard Damm har den av polisen i Visby inledda förundersökningen lagts ned, vilket inte hindrar att den kan tas upp igen

- Advokatsamfundets styrelse och nya generalsekreterare har slutligen (sannolikt) sedan sommaren haft flera krismöten med disciplinnämndens ordförande om hur man skall förfara med de nya för Debbie Nujen graverande uppgifter som framkommit om svartbyggen omfattande en totalyta om 1325 kvm (inte 1400 kvm golvyta som HM felaktigt uppgivit i sina insändare) och svartarbeten för kanske miljontals kronor

Jag tycker alla trådens deltagare skall vara både nöjda och litet stolta över de effekter som skriverierna här i tråden trots allt har gett upphov till. Om bara HM håller sig i skinnet skall vi nog så småningom även kunna få se de misstänkta lagförda för sina brott.

Det fetade är felaktigt.

Min tilläggsanmälan till den jag sände in i början av augusti 2018 skrev och sammanställde jag 1 maj - arbetarnas högtidsdag.

Jag sände in min tilläggsanmälan den 2 maj och denna dag registrerades den även. Den innehöll specifika bevis i form av bilder på Sockenmagasinet interiört/exteriört på "olovligt byggande"

Den tredje maj beslutade regionens tjänstemän om att utföra ett tillsynsbesök på famijen Nujjens fastigheter den 16 maj. Jag fick även mail den dagen från regionens jurist.

Ja jag tycker det beslutet (om tillsynsbesök) var den första och då enda tydliga framgången. Jag tycker även det här beskedet att skattemyndigheten nu ställt frågor kring fastigheterna enligt ett svar på min insändare för det låter trovärdigt och även det i så fall en tydlig framgång.

Att de fattade det där beslutet en dag efter min tilläggsanmälan kan naturligtvis vara en tillfällighet och jag har heller inte påstått något annat. Har heller inte haft lust att fråga - ganska oväsentligt för min del.
Citera
2019-12-29, 17:20
Medlem
Nu låter jag Hannes i lugn och ro fundera på hur han skall näpsa sina vedersakare och vilken eventuell klimatkomplettering hans plakat behöver, om han nu eventuellt lyder mitt råd att fara till huvudstaden och demonstrera tillsammans med Greta framför riksdagshuset.

Den som länge har följt utvecklingen i den här tråden, har säkert lagt märke till att de otvetydiga "nyheterna" serveras litet pö om pö (som svenskarna säger när de omedvetet uttrycker sig på franska). Det finns ett tungt vägande skäl till detta - Nujens skall inte kunna dra nytta av den information de kan hämta från tråden för sitt eget försvar. Det dröjde länge innan nyheten att familjen utnyttjat en kamrat till Özz Nujens bror Ulas Nujen som "huvudentreprenör" för ombyggnaden av det gamla projektilmagasinet till HVB-hem. Det spelar alltså sedan besiktningen genomförts den 16 maj i år inte längre någon roll att denna till synes mycket komprometterande uppgift publiceras på FB. Rickard Damm fick vid besiktningstillfället en möjlighet att ta sig ur knipan, men gjorde det inte. Han påstod inför konfrontationen med sina egna signeringar i den slutliga kontrollplanen för "Villa Zetterling" att han byggt det mesta själv och bara till en liten del anlitat personal. Gott så. Nu får han även i fortsättningen försöka vidhålla sitt eget vittnesmål även vid en eventuell brottsutredning och rättegång.

Min son och hans medarbetare har fått betalt av mig för att bl a försöka fastställa identiteten hos framför allt de av familjen Nujen under fyra års byggnadsverksamhet anlitade svart betalda firmorna, hantverkarna och arbetarna. De har faktiskt lyckats med detta i ett förvånansvärt stort antal fall. Enne har redan publicerat namnet på en av de så kallade entreprenörer som Nujens har anlitat, en lettisk medborgare med enskild "firma" på Blocket men som sedan 2012 inte längre är registrerad för vare sig F-skatt eller moms. Personen ifråga har liksom flera av de identifierade utländska personerna med "firmor" redan lämnat landet. Det finns även fler avslöjanden om vilken roll regionens egna förtroendemän och tjänstemän har spelat för att Nujens ostört kunnat bygga ut sin nuvarande hotellanläggning i Tingstäde. Men, som sagt, det får vänta med publiceringen tills tiden är mogen. Nu vill vi bara att länsstyrelsens jurisister får ändan ur vagnen och tar ett beslut i överklagandeärendena i början av januari. Sedan får vi se.
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 17:26.
Citera
2019-12-29, 18:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Att få tillgång till klanen Nujens samtliga kontoutdrag från den här perioden skulle vara en dröm.

Det skulle med största sannolikhet vara slutet för klanens trovärdighet för alltid. Att kontoutdragen inte skulle vara belamrade med utbetalningar av svarta löner till illegala invandrare ser jag som högst osannolikt.

Antagligen är de 85 000:- som betalats ut till Akilov bara en liten droppe i havet.

Att inte skattemyndigheterna kastat sig över detta har gjort att jag slutgiltigt insett att våra myndigheter är ockuperade av aktivister och att samhällskontraktet är brutet.
Så är det. Och det vore intressant att diskutera om hur det är möjligt. Özz är en kändis men knappast någon folkkär person. Hans popularitet (som aldrig varit stor) har nu helt förtvinat. Han är rökt som artist. Kan kanske mjölka pengar ett tag till tillsammans med Måns Möller - kanske landets mest icke-roliga komiker (iofs starkt utmanad av Özz) - men jag tror det är en snabbt nedåtgående spiral.

Men hela frågan har växt till något mycket större än familjen Nujens kriminella aktiviteter. Medel-Svensson har ännu inte insett att våra myndigheter beordrats att särbehandla skatteärenden pga etnicitet. Nujens har fått det klart för sig - det spelar ingen roll vad de gör - svenska staten kommer backa dem till 100%. Med andra ord praktiseras rasism helt öppet. Av så kallade "anti-rasister".

Om du (som svensk) fuskar med skatten så kommer du bestraffas mycket hårt. Om du är riksblatte så sopar man det under mattan. För annars kan det ju gynna SD...
Citera
2019-12-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Så är det. Och det vore intressant att diskutera om hur det är möjligt. Özz är en kändis men knappast någon folkkär person. Hans popularitet (som aldrig varit stor) har nu helt förtvinat. Han är rökt som artist. Kan kanske mjölka pengar ett tag till tillsammans med Måns Möller - kanske landets mest icke-roliga komiker (iofs starkt utmanad av Özz) - men jag tror det är en snabbt nedåtgående spiral.

Men hela frågan har växt till något mycket större än familjen Nujens kriminella aktiviteter. Medel-Svensson har ännu inte insett att våra myndigheter beordrats att särbehandla skatteärenden pga etnicitet. Nujens har fått det klart för sig - det spelar ingen roll vad de gör - svenska staten kommer backa dem till 100%. Med andra ord praktiseras rasism helt öppet. Av så kallade "anti-rasister".

Om du (som svensk) fuskar med skatten så kommer du bestraffas mycket hårt. Om du är riksblatte så sopar man det under mattan. För annars kan det ju gynna SD...

Nej, Vallero, jag tror du har fel (i det fetade). Välkommen tillbaka till händelsernas centrum förresten, efter snart ett helt års bortavaro - vem vill inte vara med om upplösningen på detta spännande drama, -queen eller -queer kvittar lika. Fast det beror ju på vad du menar med "svenska staten" förstås. Ingen regeringsmedlem kommer att fortsätta backa Nujens efter mitt och min sons öppna brev till herr inrikesminister Damberg, som jag hoppas kommer att publiceras av Svenska Dagbladet. De rättsvårdande myndigheterna kommer inte heller att backa dem, att de inte redan agerat beror nog bara på ett ministerstyre som försvagas i takt med att den sittande regeringen förlorar all trovärdighet - inte minst på grund av herr Dambergs egen oförmåga att uppträda som statsman och göra något åt de dagliga skjutningarna, bombningarna och lägenhetsbränderna. Häromdagen försökte han på Facebook under 60 sekunder rabbla upp alla åtgärder som regeringen vidtagit för att ta itu med våldet bland invandrarungdomarna. Att rabbla barnramsor så fort man kunde sysslade vi barn med på rasterna i småskolan på 1940-talet. Det passar sig inte för en minister som tycks tro att han fortfarande befinner sig på dagis. Nu säger jag godnatt till er alla - från oss alla i Grimaud.
Senast redigerad av medianox 2019-12-29 kl. 19:58.
Citera
2019-12-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Hur mycket går snacket på byn? Viskas det i kassaköer osv?
Tror tyvärr att de flesta i allmänhet är totalt ovetande om affären Nujen. Nyheten att Akilov arbetat på "sommarhuset" har blåst över, Josefssons intervju med Özz sändes inte i TV, enstaka artiklar i lokaltidningarna har inte lyckats sätta strålkastarljuset på vidden av oegentligheterna. Inte ens lokalinvånarna är medvetna om att de var en hårsmån från att få ett större asylboende / ungdomshem inpå knuten. Ingen media har rapporterat om förundersökningen om misstänkt olaglig hotellverksamhet.

Medianox uppgift i föregående inlägg att svågern insisterar på att han själv byggt om projektilmagasinet till Villa Zetterling är häpnadsväckande. En chef på Telia har omöjligt haft tid och möjlighet att utföra ett så omfattande arbete. Richard och Debbie var där då och då och inspekterade eller instruerade balterna (eller ex-sovjetmedborgarna / uzbekerna) som utförde arbetet under flera år, 2015-18. Det finns bevis för det, liksom att arbetarna då var inkvarterade i den av Nujen Media AB ägda fastigheten Gazeligården. Även utrustning som levererats till Villa Zetterling har varit märkt med Özz Nujens namn på emballaget.

Att Mamoste Nujen sedan juni 2019 är folkbokförd på Zetterlings väg 4 (projektilmagasinet/villa Z) är också ett uppenbart bedrägeri, då han inte alls vistas där stadigvarande. Skenskrivningen skedde i samband med Debbies överklagande av Regionens föreläggande, där hon påstår att föräldrarna haft för avsikt att bosätta sig i huset och att det därför inte huvudsakligen använts för kommersiell uthyrning.
Citera
2019-12-29, 20:11
Medlem
Citat:
Nej, Vallero, jag tror du har fel (i det fetade). Välkommen tillbaka till händelsernas centrum förresten, efter snart ett helt års bortavaro - vem vill inte vara med om upplösningen på detta spännande drama, -queen eller -queer kvittar lika. Fast det beror ju på vad du menar med "svenska staten" förstås. Ingen regeringsmedlem kommer att fortsätta backa Nujens efter mitt och min sons öppna brev till herr inrikesminister Damberg, som jag hoppas kommer att publiceras av Svenska Dagbladet. De rättsvårdande myndigheterna kommer inte heller att backa dem, att de inte redan agerat beror nog bara på ett ministerstyre som försvagas i takt med att den sittande regeringen förlorar all trovärdighet - inte minst på grund av herr Dambergs egen oförmåga att uppträda som statsman och göra något åt de dagliga skjutningarna, bombningarna och lägenhetsbränderna. Häromdagen försökte han på Facebook under 60 sekunder rabbla upp alla åtgärder som regeringen vidtagit för att ta itu med våldet bland invandrarungdomarna. Att rabbla barnramsor så fort man kunde sysslade vi barn med på rasterna i småskolan på 1940-talet. Det passar sig inte för en minister som tycks tro att han fortfarande befinner sig på dagis. Nu säger jag godnatt till er alla - från oss alla i Grimaud.

Det där var ju både en intressant och ny vändning. Du tänker alltså försöka få ditt öppna brev till "herr inrikesminister Damberg" i SVD. Lycka till och jag menar detta ärligt.

Däremot avråder jag dig å det bestämdaste att först publicera det här på flashback.

Jag vet flera människor som skrivit brev till olika ministrar genom åren - de har alla fått svar. Dessa är oftast ganska intetsägande men dock. Om du nu inte får in ditt öppna brev i SVD, särskilt som jag tror är mycket svårt särskilt om du använder dig av en sådan ton som du använder dig av mot honom här i inlägget, hoppas ju verkligen du publicerar Dambergs svar(eller rättare antagligen sekreterares) här i tråden.
Citera
2019-12-30, 00:04
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Min son och hans medarbetare har fått betalt av mig för att bl a försöka fastställa identiteten hos framför allt de av familjen Nujen under fyra års byggnadsverksamhet anlitade svart betalda firmorna, hantverkarna och arbetarna.
Blir intressant att se utfallet av detta.
Citat:
Ingen regeringsmedlem kommer att fortsätta backa Nujens efter mitt och min sons öppna brev till herr inrikesminister Damberg, som jag hoppas kommer att publiceras av Svenska Dagbladet. De rättsvårdande myndigheterna kommer inte heller att backa dem
När kan detta öppna brev väntas bli publicerat i SvD? Vad tror du, nu i januari?
Citera
2019-12-30, 17:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ingen regeringsmedlem kommer att fortsätta backa Nujens efter mitt och min sons öppna brev till herr inrikesminister Damberg, som jag hoppas kommer att publiceras av Svenska Dagbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oezen
Blir intressant att se utfallet av detta.När kan detta öppna brev väntas bli publicerat i SvD? Vad tror du, nu i januari?
Att SvD skulle publicera ett osignerat öppet brev till inrikesminister Damberg rörande Nujens skattefiffel är en fullständigt befängd tanke!
Citera
2019-12-30, 17:22
Medlem
Jag vill börja med att önska Medianox med familj ett Gott Slut på 2019!

Även Enne, Zurfarn m.fl. tillönskas detsamma.

Jag har sänt skrivelser till SKV vid två tillfällen och tror nog att just SKV har igång en utredning.

Det finns en sak som jag ibland funderar på och som verkar ha fallit i glömska lite i tråden.

Den där banken som Özz & Debbie nyttjade sig av kom väl vid något tillfälle att meddela att de inte kunde få fram transaktionsdata som var äldre än två år eller om det var tre år?

Just det måste vara en stor bluff som någon inom de rättsvårdande myndigheterna gått på. En bank i Sverige som inte kan plocka fram de senaste 10 årens transaktioner borde ju få sin oktroj indragen.

Preskription sker ju efter 10 år. En bokföringsskyldig behöver dock bevara sin bokföring i 7 år. Lite märkligt men så är det.

Att en bank ”slänger” sina transaktionsuppgifter efter säg tre år är helt osannolikt men EBM eller vilka de nu var verkar ha gått på det.

En skrivelse/anmälan till Finansinspektionen kring brott mot arkiveringslag m.m kanske kan göra susen. Banken med 1000-tals anställda får stänga ned eftersom de bryter mot grundläggande principer kring tillståndet att bedriva bankverksamhet.

Rätt tidigt i tråden har jag skrivit om det.

Tänk er att Den Norske Bank inte kunde visa Finanspoliti i Norge Breiviks banktransaktioner längre tid tillbaka än i tre år?

En infallsvinkel från min sida!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in