Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Vilka olovliga byggåtgärder (rent konkreta) har du påvisat i din anmälan. Inga vad jag vet.
Det finns varken en lokaltidnig på Gotland som du först påstod men inte heller tre som du nu påstår utan TVÅ. :-)
De olovliga byggåtgärder som nu omtalas här på Gotland, det är en ganska lång rad varav flera behandlades på senaste bygg & miljönämnden, är högst synliga. Att sätta eventuella skriverier i tidningarna i samband med dina skrivelser är ett drömtänkande från din sida.
Det går faktiskt inte för Özz Nujen att undanröja banktransktioner för han verkar i alla fall i Akilovs fall använt banköverföring som betalningssätt och inte cash. Att svågern gjort allt jobb själv utom dessa 85.000 kommer knappast en domstol godta som förklaring heller. Om skattemyndighetr börjar nysta i detta som kommer Özz Nujjen åka dit.
En hotfull anonym som utger sig för att vara en betydande person och ha media och fastighetsjurister bakom sig tror jag på sin höjd vållar löje eller ger PK-journalister en möjlighet att skriva om trakasserier från rasister.
Om du slutade upp med att vara så sjukligt fixerad vid min person kanske till och med du skulle se tecken i skyn litet tydligare än vad som nu är fallet. Jag vet vem
du är (och skriver och tilltalar dig därefter) medan ju du inte alls vet vem
jag är utan helt i onödan hetsar upp dig på en fullständigt anonym signatur som skriver på FB. Och det kan ju aldrig vara bra för den psykiska hälsan.
Visst får man räkna digitaltidningen helagotland.se som en "tredje" lokaltidning, Hannes. Varför ger du dig alltid på det omöjliga? Att stadsarkitekten i dagens artikel låtit sig intervjuas och förmedlar ett helt motsatt budskap angående kommunens arbete med tillsyn har väl inget med mig att göra. Det visar däremot att du själv haft fel hela hösten, när du uttalat dig om tillsynen, eller hur?
Fast jag själv tycker jag är en utmärkt pedagog verkar det helt omöjligt att få dig att förstå vad en mörkläggning innebär. Du fortsätter att yra om tillräckliga "bevis" för Nujens banktransaktioner. Men fattar du inte att man på Skatteverket och på Ekobrottsmyndigheten fullständigt skiter i det du kallar bevis? Det är ju ett mörklagt ärende, som inte
skall utredas! Man skickar till och med ut Lennart Weiss, som får uppgiften att till SvD:s läsare förmedla påståendet att Nujens brott gör sig tusentals svenskar skyldiga till varje dag när de anlitar hantverkare för att renovera sina badrum.
Kan vi däremot bevisa att Nujens brutit mot en mängd bestämmelser och lagar under sex hela år, kommer ärendet till slut i en ny dager. Det tror jag även stadsarkitekten på Gotland nu har förstått och det förmedlar han tydligt i dagens intervju i Gotlands Allehanda, hur gärna du än vill tolka det på något för dig mer fördelaktigt sätt. Nu får du inga fler kommentarer av mig. När du inser att jag använder mig av din dumhet för att förtydliga ärendets karaktär för nytillkomna läsare, så slutar du nog posta helt. Tack för idag.