Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-18, 09:58
Moderator
pewpews avatar
Detta är INGEN diskussion om Assangefallet som sådant, det finns det andra trådar om, och det handlar heller inte om #prataomdet.

Snarare handlar det om kvinnor, som i mitt tycke totalt tappat alll verklighetsuppfattning och rim och reson i feminismens yra och som i sina maktpositioner, faktiskt är samhällsfarliga.

För er som inte vet vem Irmeli Krans är så är hon polisen som initialt förhörde en av kvinnorna i Assangefallet.

En lista över de saker som framkommit under utredningen, endast fakta:
* För det första är hon vän med den ena av kvinnorna innan förhöret hölls (Anna Ardin) JÄV kallas det och hon underlät sig nämna detta.
* Förhöret hölls med den andra kvinnan (SW) och Anna Ardin fick vara närvarande vid förhöret, det spelades dessutom inte in så som är brukligt samt sammanskrevs inte heller på flera dagar.
http://www.expressen.se/nyheter/avslojar/1.2360369/polisen-van-med-kvinna-som-anmalde-assange

* Irmeli Krans har dessutom under hela utredningen uttryckt sina åsikter om fallet via status på sin facebook: https://www.flashback.org/sp30124295

Hur ska man någonsin få tilltro att vårat rättsystem är jämnställt, när vi tillåter denna typen av feminister att härja fritt i viktiga frågor? Vad tycker feminister om Irmeli Krans - hennes agerande, samt åtgärderna som INTE vidtagits gentemot henne.

Märk väl - hon är inte sparkad

Jag blir rädd när fler och fler kvinnor av denna kalibern poppar upp mer och mer i offentliga sammanhang.
Citera
2011-04-18, 10:09
Medlem
RosaMaggans avatar
Är hon inte bara som män med de här positionerna alltid har varit?
Citera
2011-04-18, 10:21
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaMaggan
Du får gärna lista manliga poliser som varit jäviga samt delat sin personliga åsikt om fall där de själv varit förhörsledare innan rättegång. Som dessutom tillåts göra det utan konsekvenser. Det är absolut lika fel det är det ingen tvekan om.

Sen ursäktar inte det ena det andra.
Citera
2011-04-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaMaggan

Rättfärdigandet.

Och inte bara det... det här visar på vad många svenska kvinnor anser om svenska män i vilken befattning vi än finns - så länge motsatsen inte bevisats personligen.
Citera
2011-04-18, 10:41
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Hur ska man någonsin få tilltro att vårat rättsystem är jämnställt, när vi tillåter denna typen av feminister att härja fritt i viktiga frågor? Vad tycker feminister om Irmeli Krans - hennes agerande, samt åtgärderna som INTE vidtagits gentemot henne.

Märk väl - hon är inte sparkad

Jag blir rädd när fler och fler kvinnor av denna kalibern poppar upp mer och mer i offentliga sammanhang.

Vad du beskriver är korruption och maktmissbruk värdigt en diktatur, och det är väl det som är så svårt att få fram till många svenskar - att vi inte lever i en demokratisk rättsstat.

I går kväll tog jag några öl med en av mina äldsta och bästa vänner, vars rättrådighet och människokärlek är stor. Nå, samtalet gled in på hur korrupt vårt land blivit, vi talade om åsiktsförtryck och hjärntvätt. Men vad som förvånade mig var min väns frågor:

"Vad är Könsmaktsordning?" "Vad är genusvetenskap?"

Här är en kille som läser SvD, tittar på nyheterna och talar med arbetskamraterna. Men han var bara medveten om det mest uppenbara av kulturmarxismens vapen - Multikulturalismen. Feminismen hade han hittills sett som det den utger sig för att vara, "för jämställdhet":

Det hela påminner mig om uttrycket "Djävulens största trick var att övertyga världen om att han inte finns". Mitt enda kvarvarande hopp för landet jag lever i är att när tillräckligt många inser sanningen så kommer bägaren rinna över. Problemet är att media är korrupta, så vi måste kommunicera genom att tala med varandra för att nå dem som inte hinner, vill eller kan nå alternativa nyhetskällor.

Och även när vi talar med varandra måste vi välja tillfälle - det här är inget man tar upp på i fikarummet (beroende på bransch iofs) erller en casual parmiddag där de givna ämnena är resor, renovera köket och jobbet.
Citera
2011-04-18, 10:57
Medlem
Rifter666s avatar
Kan bara instämma, dom är en samhällsfara. Dock bra att sånt här kommer fram så folk får upp ögonen hur det fungerar. Dom ögonen som man själv fick upp för några år sen. Ingen skräll att det var Schyman så väckte mitt intresse hur feminismen fungerar och genomsyrat samhället.

Lite mer såna här skandaler och avslöjanden och feminismen är borta till slut.

Problemet är bara att det inte blir repressalier fast det avslöjas. Polishögskolan var ett sådant exempel där dom systematiskt hade diskriminerat fast det är förbjudet. Vad jag vet fick inga inblandade sparken. Enda dom fick var en tillsägelse vilket dom tagit åt sig eftersom dom ändrat det till senaste antagningen.

Det är först när det börjar delas ut repressalier när feministerna går över gränsen som vi verkligen kan få bort skiten från samhället.

Angående Irmeli. Att prata om fallet på facebook måste väl bara det gå emot allt rättsväsendet står för och borde leda till åtgärder. Man kan ju ganska lätt inse att om hon pratar om det på facebook lär hon ju knappast vara tyst på fest och andra tillställningar.
Senast redigerad av Rifter666 2011-04-18 kl. 11:01.
Citera
2011-04-18, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Angående Irmeli. Att prata om fallet på facebook måste väl bara det gå emot allt rättsväsendet står för och borde leda till åtgärder. Man kan ju ganska lätt inse att om hon pratar om det på facebook lär hon ju knappast vara tyst på fest och andra tillställningar.

Men nu glömmer du ju bort att alla svenska män som håller på med förundersökningar gör samma sak... eller värre.
Citera
2011-04-18, 11:33
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Men nu glömmer du ju bort att alla svenska män som håller på med förundersökningar gör samma sak... eller värre.

Kom gärna med bevis som bevisar ditt påstående
Citera
2011-04-18, 11:52
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
...Märk väl - hon är inte sparkad

Svenska straffskandeler trampar varandra numer på fötterna

http://www.dn.se/debatt/polischefens-logner-maste-provas-i-domstol

En mer grotesk behandling av en människa är svårt att hitta. Oskyldigt dömd till 8 års fängelse för pedofili mot sin egen dotter.

Citat:
Justitieombudsmannen som granskat fallet har kortfattat meddelat att han inte avser att ens inleda förundersökning mot någon tjänsteman som handlagt fallet Bo Larsson. Därmed sitter Bo Larssons plågade dotter ensam kvar som fallets största förlorare.

Straffsystemet lägger skulden på den förvirrade dottern

Citat:
En partisk åklagare och två inkompetenta polisutredare lyckades få Bo Larsson dömd till åtta års fängelse för brott han inte begått. I flera år undanhöll rättsväsendet lådvis med bevis som kunde bevisa hans oskuld. Nu är det också bevisat att polismyndigheten i Helsingborg förlängde Bo Larssons tid i fängelse genom domstolstrots och rena lögner.

Men någon påföljd för de ansvariga för denna rättsröta är inte aktuell enligt JO som granskar fallet.

Systemets självsanering är obefintlig

Polisen, förhörsledaren Irmeli Karppila och vännen till AA hyllar Claes borgström
Claes borgström som var med och skapade en av svensk straffhistorias största skandaler

http://svt.se/2.119703/1.1813018/att_skapa_en_seriemordare_copy_copy_copy

Även här inga konsekvenser. Claes borgström arbetar fortfarande som advokat och är offentlig feminist
Senast redigerad av narlysimpelton 2011-04-18 kl. 11:55.
Citera
2011-04-18, 12:11
Medlem
whiteblacks avatar
För folk som vill gräva vidare efter "tjänstefel" hos Irmeli Krans så har hittade jag hennes logg från och med i början av augisti + hennes fotot osv tanka html filerna här:
http://www.2shared.com/file/e8-oIlr4/Irmeli.html

Lycka till
Citera
2011-04-18, 12:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Svenska straffskandeler trampar varandra numer på fötterna

http://www.dn.se/debatt/polischefens-logner-maste-provas-i-domstol

En mer grotesk behandling av en människa är svårt att hitta. Oskyldigt dömd till 8 års fängelse för pedofili mot sin egen dotter.

Straffsystemet lägger skulden på den förvirrade dottern

Systemets självsanering är obefintlig

Polisen, förhörsledaren Irmeli Karppila och vännen till AA hyllar Claes borgström
Claes borgström som var med och skapade en av svensk straffhistorias största skandaler

http://svt.se/2.119703/1.1813018/att_skapa_en_seriemordare_copy_copy_copy

Även här inga konsekvenser. Claes borgström arbetar fortfarande som advokat och är offentlig feminist

Jag hänger inte med riktigt nu;

Citat:
. Polismästare Knut Dreyer i Helsingborg vägrade att lyda kammarrätten och gömde undan tusentals sidor med dokument som skulle ha friat den incestdömde Bo Larsson. Till slut ljög polismästaren och hävdade att dokumenten inte existerade. När väl dokumenten kom fram friades Bo Larsson av hovrätten.

Är Knut Dreyer feminist? Aktiv i vilken organisation då? På vilket sätt har han gjort sig känd som feminist?

Citat:
Redan innan flickan började berätta om faderns övergrepp hade olika psykologutredningar konstaterat att hon saknade förmåga att skilja fantasi från verklighet. Enligt psykologerna hade hon utvecklat ett beteende som innebar att hon ljög för att uppnå sina syften men inte insåg konsekvenserna av sina handlingar.
[...]
På Ekbacken fick dottern gå i samtalsterapi varje fredag med den falske psykoterapeuten Kenneth Lind,

Är Kenneth Lind feminist? Aktiv i vilken organisation då? På vilket sätt har han gjort sig känd som feminist?

Att människor begår tjänstefel gör dem väl knappast automatiskt till feminister.
Citera
2011-04-18, 12:17
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hänger inte med riktigt nu;

Nej du brukar inte göra det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto