Citat:
Absolut, jag håller med. Det är intressant att veta vad "rasism" innebär enligt den som använder ordet. Jag har bara pekat på det enkla faktum att "rasism" inte syftar på i grunden "rasistiska" handlingar riktade mot vita. Banalt? Japp.Vi håller varandra om det fetmarkerade ovan. Men som jag skrivit tidigare så måste frågan ställas (till motståndaren): vad exakt menar du med "rasist"/"rasism"? Jag vet, det är tungt. Det känns ovant eftersom det vänder på situationen där du är anklagad. Det går inte att hoppa över den frågan för att i stället gå till standardläget där du ska motivera dig med något babbel om att det är instinkt och inte "rasism" eller något sådant vlket du försökte med när du svarade på mitt inlägg.
Citat:
Men du. Kapitulationen och misstaget bestod ju i att jag avvek från min linje och gick med på att det är viktigt med konfrontation eftersom rasism-kortet funkar på barn och unga, om inte på oss vuxna. Detta har du själv skrivit flera gånger. Jag upplevde inte alls att du anklagade MIG för något. Jag gick bara med på det du skrev. Är det kanske du som gärna vill se mig som hjärntvättad? Vi verkar missförstå varandra hela tiden i den här tråden, men det är en bra tankeövning.
Det är intressant att du säger att du gjorde misstaget att kapitulera för det jag tog upp. Det är inte dig jag anklagade för något, men trots det så "kapitulerar" du för anklagelsen. Hur går det ihop? Jag tror att det är för att du är så indoktrinrad till att vara den anklagade att när jag lägger fram en anklagelse så identifierar du dig med den anklagade.