2019-04-29, 00:28
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
]”När jag [polismannen] pratade med mannen [Bosse] verkade han nervös. Jag förklarade att han var gripen. Först förnekade han att han hade närmat sig ungdomarna. När jag berättade att det fanns övervakningskameror, ändrade han genast sin historia. Han sade att han bara hade frågat hur de tränade, eftersom han såg dem springa och blev imponerad. Han uppgav att han aldrig hade rört dem eller försökt att röra dem.”

Vilken del är du så skeptisk mot att du tvivlar på detta?
Blev skeptisk till den här journalisten redan från början. Hans reportage gav ett oprofessionellt intryck, bl.a. ställdes inte relevanta frågor till Bosse som kunde klarlagt en del oklara omständigheter.

Jag tror helt enkelt att det han rapporterar ovan är hörsägen. Varför finns det annars ingenting om detta i allt det material som finns bifogat i Bosses case?
Citera
2019-04-29, 00:39
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Här är lagen om "battery" som Bosse blev dömd efter (källa):
"The offense of battery occurs when a person actually and intentionally touches [...] another person against the will of the other"
Domstolen fann honom alltså skyldig till att medvetet vidrört pojken mot hans vilja.

I Sverige hade det kallats "sexuellt ofredande".
I Sverige verkar det vara accepterat beteende att kramas och tafsas på alla möjliga delar av kroppen i tid och otid.Jag själv tycker det är mycket obehagligt.Jag äger min kroppsliga integritet. Jag har liknande syn som det amerikanska rättsväsendet på icke önskvärd beröring.
Just i detta fall med Sportkommentatorn tyder det på "kulturkollision".Han betedde sig som en svensk hemma i Sverige med noll koll på den sociala kontexten i USA.Det är bra märkligt att han ansedde sig ha en speciell rätt att lägga sig i andra individers sätt att träna. I detta fall småpojkar.
Rättssystemet fungerar annorlunda i USA.Gillar ni det inte så besök inte USA.Om ni åker dit så gör inget dumt.
Svensk lag och svenska värderingar gäller inte i USA.
Senast redigerad av GNOMDS 2019-04-29 kl. 00:40. Anledning: Stavfel.
Citera
2019-04-29, 00:43
Avslutad
Är förresten Bosse Bög hemma nu? Det har ju gått några dagar så han borde väl ha landat hemma i Sverige vid det här laget?
Citera
2019-04-29, 07:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Är förresten Bosse Bög hemma nu? Det har ju gått några dagar så han borde väl ha landat hemma i Sverige vid det här laget?

Är du korkad? Ja uppenbarligen på många sätt och inte klarar du att ta infomation till dig heller, men vräker ur dig ovidkommande epiteter.

Arbetsskygg Bög, jag kan berätta att Hansson anlände Sverige förra torsdagen. Det står i tråden, vilket alla normalfuntade hade kunnat berika sig med.
Citera
2019-04-29, 08:37
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är du korkad? Ja uppenbarligen på många sätt och inte klarar du att ta infomation till dig heller, men vräker ur dig ovidkommande epiteter.

Arbetsskygg Bög, jag kan berätta att Hansson anlände Sverige förra torsdagen. Det står i tråden, vilket alla normalfuntade hade kunnat berika sig med.

Ingen anledning att vara oförskämd.

Alla har inte ett samma osunda intresse för en gammal sportjournalist som du och jag, och kan mycket missa det om man inte läser noggrant bland all annan diskussion.
Citera
2019-04-29, 09:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Ingen anledning att vara oförskämd.

Alla har inte ett samma osunda intresse för en gammal sportjournalist som du och jag, och kan mycket missa det om man inte läser noggrant bland all annan diskussion.

Det finns all anledning att ge svar på tal på frågor som formuleras insinuant. För övrigt har jag inget specifikt intresse för just BH. Mitt främsta intresse är att människor ska få en rimlig bedömning och i detta fall är det helt galet hur uppskrivet det har blivit och hur inhumant det amerikanska systemet är.

Sedan tycker jag naturligtvis att det är tragiskt att BH överhuvudtaget lever sitt liv som en solitär, men ändå inte förstår att man inte ska fraternisera med okända och speciellt inte yngre tonåringar även om syftet [från hans sida] är välvilligt.
Citera
2019-04-29, 11:20
Avslutad
Citat:
Det finns all anledning att ge svar på tal på frågor som formuleras insinuant.
Insinuant betyder försåtligt antydande. Med tanke på vad Bosse är dömd för och hur han levt sitt liv helt i avsaknad av kvinnligt sällskap så känner åtminstone jag att det inte är så mycket som behövs antydas. Det går bra att tala klarspråk.

Men visst, jag förstår att du kanske känner en samhörighet med Bosse Barnkladdare och det motiverar givetvis dig att fara ut i magsura angrepp på människor som inte är helt uppdaterade i ärendet och inte känner för att traggla igenom en 3500 inlägg lång tråd. Jag tar inte illa upp.
Citera
2019-04-29, 12:44
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Insinuant betyder försåtligt antydande. Med tanke på vad Bosse är dömd för och hur han levt sitt liv helt i avsaknad av kvinnligt sällskap så känner åtminstone jag att det inte är så mycket som behövs antydas. Det går bra att tala klarspråk.

Men visst, jag förstår att du kanske känner en samhörighet med Bosse Barnkladdare och det motiverar givetvis dig att fara ut i magsura angrepp på människor som inte är helt uppdaterade i ärendet och inte känner för att traggla igenom en 3500 inlägg lång tråd. Jag tar inte illa upp.

Tror inte att vår Bosse är någon barnkladdare.
Möjligtvis är han gammal och förvirrad och var lite skakig på handen, vid instruktionen för rätt utförda situps.
Har fått intrycket att Bosse inte ens verkar vara den barnkära typen...

Det så kallade offret kan knappast kallas för ett barn i vanlig bemärkelse, då han var en ovanligt storvuxen 14-åring med såpass välutvecklade muskler att de tydligen imponerade på Bosse, som gav beröm för dem.

Som den trolige autist som BH är kan han ha svårigheter att bedöma konsekvenser av sina spontana yttringar.

Hans hela liv handlar nog om sportstatistik och hans kära frimärkssamling med sportmotiv.
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-29 kl. 13:02.
Citera
2019-04-29, 14:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Som den trolige autist som BH är kan han ha svårigheter att bedöma konsekvenser av sina spontana yttringar.

Autister gillar rutiner och avskyr förändringar. De är inte typen som semestrar.
Autister brukar heller inte gilla kroppslig beröring och brukar alltså inte vara typen som är "too touchy feely".
Hade det inte varit 2 incidenter och inte varit Bosse-bögrykte det handlade om , så hade jag övervägt om detta handlar om hispiga jänkare.
Nu går det som en anka och kvackar som en anka.
Citera
2019-04-29, 14:53
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Autister gillar rutiner och avskyr förändringar. De är inte typen som semestrar.
Autister brukar heller inte gilla kroppslig beröring och brukar alltså inte vara typen som är "too touchy feely".
Hade det inte varit 2 incidenter och inte varit Bosse-bögrykte det handlade om , så hade jag övervägt om detta handlar om hispiga jänkare.
Nu går det som en anka och kvackar som en anka.

Det hela verkar hur som helst lite märkligt.
Bosse har alltid skytt barn som pesten.
Har alltid uppfattat honom arketypen för en typisk asexuell person.
Han är nog mest utsatt för illasinnade rykten, då han aldrig har behövt några kvinnor i sitt liv, eller några andra heller för den delen.
Är väl lite likadan, jag gillar kvinnor, men gillar inte att vakna med dem.
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-29 kl. 14:57.
Citera
2019-04-29, 16:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det hela verkar hur som helst lite märkligt.
Bosse har alltid skytt barn som pesten.
Har alltid uppfattat honom arketypen för en typisk asexuell person.
Han är nog mest utsatt för illasinnade rykten, då han aldrig har behövt några kvinnor i sitt liv, eller några andra heller för den delen.
Är väl lite likadan, jag gillar kvinnor, men gillar inte att vakna med dem.

Det krävs lite insikt i hur komplicerade människor kan vara för att förstå detta som du lyfter fram i det fetmarkerade. De flesta är dock tämligen svart/vita i sin syn på världen och människorna.

BH är lite grann som en robot och det tycker jag också bilden på honom, som pojken tog, vittnar om. Att pojken för övrigt fotograferade gör att jag tycker att det osar katt och där det osar katt ligger det en hund begraven.

BH meddelar via media att han godkände en »plea bargain« för att komma därifrån, men att han fortfarande håller fast vid att han är oskyldig till det som anmäldes.

Jag tycker att BH borde ha hållit sig på sin kant och inte försökt vara en spontan PT till yngre förmågor. Att det hände som hände tror jag beror på lätt demens, asexualitet och excentrisk personlighet (social oförmåga).
Citera
2019-04-29, 16:40
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Det krävs lite insikt i hur komplicerade människor kan vara för att förstå detta som du lyfter fram i det fetmarkerade. De flesta är dock tämligen svart/vita i sin syn på världen och människorna.

BH är lite grann som en robot och det tycker jag också bilden på honom, som pojken tog, vittnar om. Att pojken för övrigt fotograferade gör att jag tycker att det osar katt och där det osar katt ligger det en hund begraven.

BH meddelar via media att han godkände en »plea bargain« för att komma därifrån, men att han fortfarande håller fast vid att han är oskyldig till det som anmäldes.

Jag tycker att BH borde ha hållit sig på sin kant och inte försökt vara en spontan PT till yngre förmågor. Att det hände som hände tror jag beror på lätt demens, asexualitet och excentrisk personlighet (social oförmåga).
Ja, så är det det definitivt.
Vita medelålders och äldre män är speciellt utsatta för illasinnat förtal
Det är lite märkligt, då det är de som har byggt upp vårt jämlika välfärdssamhälle och inga andra.
Det verkar gå att hitta på vilka rykten som helst om dem i vår rubbade östrongenfyllda samtid.
Internet har både fördelar och nackdelar.
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-29 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in