2019-04-29, 16:46
Medlem
Jag tycker synd om Bo nu, han har fått mycket skit och jag vet inte riktigt om vi rakt av skall köpa negergrabbarnas påståenden.
Citera
2019-04-29, 16:53
Medlem
Han blev aldrig gripen av Margate polisen. De kom ut och pratade med honom och kanske gav honom en varning. Det han gjorde med grabbarna i Margate parken är ett prakt exempel på simple battery eller misdemeanor battery. Att man går upp och tar tag i någon.

Snutarna i Margate skrev en rapport som inte finns med på Broward sajten. De kontaktade också kollegorna i Coral Springs eftersom Hansson uppgav en adress där. Typ håll ett öga på den här skumma gubben med ljusblå badbyxor.

Vidare vill jag poängtera att han INTE är dömd för sexuellt ofredande. Jag skrev för länge sedan att det skulle bli en plea bargain med simple battery eftersom det skulle bli svårt för åklagaren att bevisa att han hade sexuellt uppsåt. Faktum är att han rörde pojken och det är per definition simple battery.

Dessutom är det tydligt att depositionen den 22 april visade att pojken är ett dåligt vittna och att åklagaren fattade att det inte kommer att gå bra in en rättegång. Vidare brukar åklagare att skona barn från att vittna. I fall där barn under 12 våldtas då är brottsrubriken i Florida dödsstraff, men det blir ofta plea bargain med lewd and lascivious molestation (Hanssons åtal) som innebär 30 eller 40 år för barn under 12.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag är extremt skeptisk till Aftonbladets rapportering i allmänhet. De klarar i princip aldrig av att ge en rättvisande bild av en händelse. Så fort det krävs en subjektiv bedömning eller faktakunskaper springer de bort sig.

Men här rör det sig inte om att reportern ska tillföra något själv. Då blir frågorna följande:

1) Tror man på att det finns en polisrapport från Margate PD? - Ja, i förhören från Coral Springs PD står det klart och tydligt att Bosse blev gripen av Margate PD, och man refererar till en del av detta.

2) Tror man på att Aftonbladet verkligen fått tag på polisrapporten från Margate PD? - Ja, en så specifik sak tror jag inte reportern blåljuger om i detta fallet.

3) Tror man att Aftonbladets reporter översatt polisrapporten rätt? - Ja, här är texten. Den innehåller inget komplicerat språk, och jag tror inte att reportern medvetet förvrängt den:

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/5VaeXe/tv-profilen-andrade-sina-uppgifter-enligt-polisen
”När jag [polismannen] pratade med mannen [Bosse] verkade han nervös. Jag förklarade att han var gripen. Först förnekade han att han hade närmat sig ungdomarna. När jag berättade att det fanns övervakningskameror, ändrade han genast sin historia. Han sade att han bara hade frågat hur de tränade, eftersom han såg dem springa och blev imponerad. Han uppgav att han aldrig hade rört dem eller försökt att röra dem.”
Vilken del är du så skeptisk mot att du tvivlar på detta?
Citera
2019-04-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bosse har inte tagit en Alford plea. Alford plea innebär dessutom att den dömde säger att rättegången genomförts riktigt och att bevisen var tillräckliga för ett fällande även utan erkännande.

Och givetvis säger den något om skuldfrågan.

Webster's New World Law Dictionary defines Alford plea as: "A guilty plea entered as part of a plea bargain by a criminal defendant who denies committing the crime or who does not actually admit his guilt. In federal courts, such plea may be accepted as long as there is evidence that the defendant is actually guilty."
Du får förstå att det ska finnas bevis, betyder inte att någon är skyldig. Det kan finnas bevis som tyder på skuld, men som inte med säkerhet ger fällande dom, det kan finnas bevis som med säkerhet ger fällande dom och är enkel i en skuldfråga rent filosofiskt. Själva processen med Plea deal´s är just att det är i mål där åklagaren inte räknar med fällande dom till 100% och den utpekade inte anser att den vill ta risken med ett domstolsförfarande med jury, där många oskyldiga genom åren blivit fällda.

Juridik i USA handlar nästan ingenting om att få en rättvis prövning, utan om huruvida du har råd att få en rättvis prövning.

Nog för att jag tror han har gjort bort sig och fulat sig, men mer än så vet vi ju inte säkert kan jag tycka. Vill bara vara lite försiktig i att döma andra människor för tidigt. Dessutom var påståendena om att ett Plea Deal är samma sak som att man är skyldig, och det är det inte. Påstår man det är man okunnig om det amerikanska systemet.
Senast redigerad av scheele 2019-04-29 kl. 17:34.
Citera
2019-04-29, 17:51
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Bosse är verkligen en gåtfull person. Det har framkommit att han är skygg och håller en låg profil när det gäller sitt privatliv. Trots detta valde han ett yrke där han i decennier exponerades för miljoner av TV-tittare.

Psykologer och psykiatriker har säkert ett namn eller diagnos för ett sådant beteende. Kanske någon form av personlighetsstörning. Att försöka bota en 85-åringen är nog utsiktslöst.
Citera
2019-04-29, 18:05
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Bosse är verkligen en gåtfull person. Det har framkommit att han är skygg och håller en låg profil när det gäller sitt privatliv. Trots detta valde han ett yrke där han i decennier exponerades för miljoner av TV-tittare.

Psykologer och psykiatriker har säkert ett namn eller diagnos för ett sådant beteende. Kanske någon form av personlighetsstörning. Att försöka bota en 85-åringen är nog utsiktslöst.
Det kan tyckas lite märkligt, fakiskt.
Han började dock som en radiojournalist och kom först till TV när han närmare 40.
Har läst att kvinnorna på den tiden gillade hans röst och ansikte när de tittade upp från sina stickningar, när han läste sportresultaten under sportnytt på kvällen.
Även min lillasyster, som jag alltid bedömt som en balanserad person uttryckte en gång att Bosse såg söt ut.
Han gick hem hos kvinnor som egentligen inte gillade sport...
Kvinnor är märkliga och man kan aldrig veta vad som pågår inom deras trånga kranium...
Senast redigerad av Rimbert 2019-04-29 kl. 18:12.
Citera
2019-04-29, 18:13
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du får förstå att det ska finnas bevis, betyder inte att någon är skyldig. Det kan finnas bevis som tyder på skuld, men som inte med säkerhet ger fällande dom, det kan finnas bevis som med säkerhet ger fällande dom och är enkel i en skuldfråga rent filosofiskt. Själva processen med Plea deal´s är just att det är i mål där åklagaren inte räknar med fällande dom till 100% och den utpekade inte anser att den vill ta risken med ett domstolsförfarande med jury, där många oskyldiga genom åren blivit fällda.

.

Den biten stämmer inte ~90% av domarna i USA är plea bargain , väldigt ofta finns det massvis med bevis och den åtalade är utan tvivel tvärskyldig.
Att åklagare väljer plea bargain handlar om ekonomi.
Citera
2019-04-29, 18:22
Medlem
Ett annat tecken på Hanssons demens eller gaggighet är hans kommentarer till Expressen om att han var isolerad, att hans telefoner var spärrade och att han inte kom ut på internet. Med antydan att myndigheterna hade ordnar detta. Bland annat att han bara kunde ringa lokalsamtal, men ej till Miami till exempel.

Han har ju besökt Florida i flera år. På enklare hotel (som Motel 6 eller ESA) ingår ofta lokalsamtal men man måste ha ett calling card för long distance. Ett samtal till Miami är ett regionalsamtal. Bättre hotell tar gärna ordentligt betalt för lokalsamtal eller samtal till Uzbekistan och lägger det gärna på notan. Jag har inte använt en telefon på ett hotellrum på 10 eller 15 år förutom att ringa till receptionen men räknar med att ovanstående fortfarande gäller.

Problem med internet är troligen att ESA har sunkigt internet eller att han hade dålig signal på rummet. Eller egen klantighet. Han fick låna en Iphone av Bailbondsman McGoo. Har han en gammaldags dumbphone i vanliga fall? Har han en laptop?

Jag börjar tror på det här med att han har förtryckt sin homosexualitet och att det har börjat blomma nu i samband med en påbörjad demens där spärrarna släpps.

Till sist det här med att han var frihetsberövad är irriterande. Han satt häktad drygt två veckor men det var på grund av egen oförmåga och klantighet med att ordna borgen. Fram till mitten av mars hade en mildare form av husarrest där han kunde förflytta sig fritt på hotellet och hade 8 timmar i veckan för att handla och 20 timmar educational purposes, träffa advokat. Om han ville komma ut kunde han sagt att han måste åka till ett bibliotek, osv. Dessutom om han vore lokal invånare kunde han ha gått på jobbet. Sedan efter mitten av mars kunde han röra sig fritt inom de tre counties i södra Florida. Förmodligen var han för snål för att skaffa en hyrbil.

En amerikansk turist i Sverige som hade anklagats för ett allvarligt brott hade suttit häktad. Punkt slut. Sorry, pedofili är ett allvarligt brott i Florida och det är helt rätt.
Citera
2019-04-29, 18:27
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag tycker synd om Bo nu, han har fått mycket skit och jag vet inte riktigt om vi rakt av skall köpa negergrabbarnas påståenden.

Visst är det synd om Bosse. Oavsett om han är skyldig till brott eller inte så har jag alltid sett honom som en skötsam och reko kille. Dessutom otroligt kunnig när det gäller sport.

Kanske bör han, när han väl har hunnit ”landa” hemma i Solna, överväga att ”träda fram” och ställa upp på en intervju, vilket han säkert har fått förfrågan om att göra. Dels för att ge sin version av händelsen, men även för att rentvå sig själv om han är oskyldig.

Vad har han att förlora liksom? Alla vet väl vid det här laget att det är Bosse som är den hemska ”sportprofilen”.

Kom igen nu Bosse!
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-04-29 kl. 18:40.
Citera
2019-04-29, 18:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Juridik i USA handlar nästan ingenting om att få en rättvis prövning, utan om huruvida du har råd att få en rättvis prövning.

Nog för att jag tror han har gjort bort sig och fulat sig, men mer än så vet vi ju inte säkert kan jag tycka. Vill bara vara lite försiktig i att döma andra människor för tidigt. Dessutom var påståendena om att ett Plea Deal är samma sak som att man är skyldig, och det är det inte. Påstår man det är man okunnig om det amerikanska systemet.
Du försöker framställa USA:s rättssystem som rena bananrepubliken -- så är det inte.

Nej, själva grejen med plea-deal är att åklagaren sparar in statens pengar, samt att det finns en kutym av att skona offren från rättegång om det går.
Att det skulle handla om dåligt underlag är enbart din egen fantasi.
Plea-deals får även seriemördare som kan motbevisas många gånger om eftersom det handlar om statens pengar och att skona offrens anhöriga.

Jag tycker du framstår som mycket okunnig om det amerikanska systemet.
Citera
2019-04-29, 18:42
Medlem
Det här har inget samband med en Alford plea. Hansson erkände sig för det första inte skyldig och åklagaren hade inte starka bevis.

Alford gick med på 30 år för second degree murder för att slippa dödsstraff även om han protesterade att han var oskyldig. Allt pekade på att han var skyldig. Senare överklagade han med motivering att han hade pressats till erkännande. Supreme court dömde att det var OK eftersom det var i hans eget intresse.
Citera
2019-04-29, 18:48
Medlem
En annan detalj är att våldtäkt heter sexual battery på juridisk engelska. Hanssons dom för simple battery har absolut inget samband till detta.

Jag vill också säga att plea bargains hjälper med att spara tid. Mer så än pengar. Det skulle ta åratal att pröva alla fall i rättegång.
Citera
2019-04-29, 18:52
Medlem
En fråga. Nu när Hansson är dömd, varför fortsätter AB och Expressen att dölja hans namn. Jag kan första om han anklagas och sedan frias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in