2019-02-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Enkel faktakoll. Skriver man mycket, dagligdags är det lätt hänt att sanningen får stå åt
sidan. Ett råd är att alltid korrekturläsa det man skriver, om det är avsett att beskådas
av andra. Dels kan man upptäcka språkliga fel, felaktiga syftningar och upprepningar,
men man kan också upptäcka rena faktafel.

Här var det enkelt faktafel. Ledtråd : Karin Hybinette.

Det hon skrev om vem som var brun och varför hamnar i en annan kategori.

Karin Hubinette är alltså journalist på SvT och fråntogs delar av sina arbetsuppgifter
när hennes syster Hillevi blev minister. Väckte viss uppmärksamhet. Men kanske är
det bara jag som minns detta lätt o(roande) faktum.
Citera
2019-03-18, 13:17
Medlem
http://katerinamagasin.se/vansterpar...a-nya-zeeland/

Janouch beklagar inte med ett ord de många offren för skjutningarna ...
Citera
2019-03-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
http://katerinamagasin.se/vansterpar...a-nya-zeeland/

Janouch beklagar inte med ett ord de många offren för skjutningarna ...

http://katerinamagasin.se/kommer-mil...ropas-framtid/
Som sagt var.

En gång i tiden, säg 1967, var det ju just militär statskupp i Grekland, beläget i Europa.
Då Wallraffade Gunter genom att åka dit, kedja fast sig och bli litefängslad.
Citera
2019-03-31, 05:38
Medlem
Jag tycker Katarina J. utger sig som en vidrig uppviglare. Det är ju helvete sorgligt vad hon klagar på allt. Hur är det fatt med henne. Helt uppenbart att hon mår dåligt. Hon är helt rabiat. Jag tror om hon håller den här takten så kommer hon hamna på psyket snart. Varningsklockorna har börjat ringa oavbrutet.
Senast redigerad av Trontyke 2019-03-31 kl. 05:41.
Citera
2019-03-31, 10:38
Medlem
godboys avatar
Jag gillar henne, men hon kan bli lite för mycket ibland. Men jag skulle gärna bjuda henne på ett glas vin.
Citera
2019-03-31, 22:36
Medlem
https://www.svd.se/katerina-janouch-...r-ar-inte-sunt

Efter denna intervju borde hon bli drottning i Sverige. Klockren, tydlig och sund. Läs hennes svar om vad man gemensamt med en del:

Stina: Men har vi inte något gemensamt med alla bara för att vi är människor?
Katerina: Nej. Jag har ingenting gemensamt med till exempel en kvinna som är med och upprätthåller en kvinnoförtryckande struktur.

Hon vågar tycka det som vi all bör tycka.
Citera
2019-04-06, 13:11
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
https://www.svd.se/katerina-janouch-...r-ar-inte-sunt

Efter denna intervju borde hon bli drottning i Sverige. Klockren, tydlig och sund. Läs hennes svar om vad man gemensamt med en del:

Stina: Men har vi inte något gemensamt med alla bara för att vi är människor?
Katerina: Nej. Jag har ingenting gemensamt med till exempel en kvinna som är med och upprätthåller en kvinnoförtryckande struktur.

Hon vågar tycka det som vi all bör tycka.

Men kritiserar man judarna och judisk kultur ska det polisanmälas kors och tvärs. Där får det inte förekomma något ifrågasättande alls för henne.
Citera
2019-04-06, 14:12
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag tycker Katarina J. utger sig som en vidrig uppviglare. Det är ju helvete sorgligt vad hon klagar på allt. Hur är det fatt med henne. Helt uppenbart att hon mår dåligt. Hon är helt rabiat. Jag tror om hon håller den här takten så kommer hon hamna på psyket snart. Varningsklockorna har börjat ringa oavbrutet.

Och för det mesta har hon rätt! Men naturligtvis tycker inte vänstergalenskaparna så...
Citera
2019-04-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Och för det mesta har hon rätt! Men naturligtvis tycker inte vänstergalenskaparna så...

Måste man vara vänster för att kritisera galenpannan och lögnaren Janousch? Jag gillar inte henne då hon klagar på allt och att hon notoriskt ljuger.
Citera
2019-04-10, 23:52
Medlem
P55s avatar
Citat:
Måste man vara vänster för att kritisera galenpannan och lögnaren Janousch? Jag gillar inte henne då hon klagar på allt och att hon notoriskt ljuger.

Ja, oftast är det vänsterpatrasket och dess bloggare som angriper henne.
Men inget är hugget i sten naturligtvis så därför undrar jag varför du tycker hon är en galenpanna och att hon är en lögnare.
Och varför klagar hon på allt?
Ge gärna exempel på när hon notoriskt ljuger!
Citera
2019-04-11, 00:16
Medlem
P55s avatar
Citat:

Hon är ingen lögnare! Hon försöker att belysa hur det svenska samhället ser ut i dag.

Nej du måste inte vara vänster, men du har sparkat ut bollen och därför måste du nu förklara varför du inte gillar henne och varför du tycker hon är en galenpanna!

Din tur
Citera
2019-04-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja, oftast är det vänsterpatrasket och dess bloggare som angriper henne.
Men inget är hugget i sten naturligtvis så därför undrar jag varför du tycker hon är en galenpanna och att hon är en lögnare.
Och varför klagar hon på allt?
Ge gärna exempel på när hon notoriskt ljuger!

Jag refererar främst till det hon sa i tjeckisk tv för ett par år sedan.
Där bl.a. hon sa fler svenskar lär sig skjuta och beväpnar sig. Vilket inte var sant. Av 7 av hennes påstående i tjeckisk tv så stämde 5 inte alls. 2 delvis stämde men de hade hon kryddat rejält..
Ska påpekas att Janousch enda påstådda källa var en anonym polis som hon kände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in