2019-02-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vad är det som inte stämmer i det du citerar då?

Hillevi Engström är väl Moderat?
Citera
2019-02-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

De menar en annan Hillevi - Hillevi Larsson. Socialdemokratisk palestina-aktivist i riksdagen.

https://mobile.twitter.com/rebeccawu...16441600749568
Citera
2019-02-03, 23:57
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Blanda ihop efternamn är naturligtvis inte bra, men det är mänskligt. Men är det så pass fel att man då kan dra alla hennes skriverier över en kam och säga att de består av "grova och enkla sakfel"?

Jag tycker inte det. Däremot ska man, som alltid, vara ifrågasättande och skeptisk till det som folk skriver och extra mycket när det gäller de som försöker driva politiska frågor på social media...
Citera
2019-02-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vad är det som inte stämmer i det du citerar då?

Enkel faktakoll. Skriver man mycket, dagligdags är det lätt hänt att sanningen får stå åt
sidan. Ett råd är att alltid korrekturläsa det man skriver, om det är avsett att beskådas
av andra. Dels kan man upptäcka språkliga fel, felaktiga syftningar och upprepningar,
men man kan också upptäcka rena faktafel.

Här var det enkelt faktafel. Ledtråd : Karin Hybinette.

Det hon skrev om vem som var brun och varför hamnar i en annan kategori.
Citera
2019-02-14, 08:39
Bannlyst
Denna jude, eller okej då, judinna, polisanmälde en viss Fabian. Hans enda "brott" var att ställa en fråga om det finns ett samband mellan pedofili och judendom.

Måste säga att denna lättkränkthet gör mig förbannad. Judarna ska inte komma undan. Vill man veta något ska man vara fri att fråga dem om vad som helst.

Från ett ställe här på Flashback:

Hej Katerina Janouch,

Eftersom du tydligen deltar i Talmudiska ceremonier så undrar jag ärligt om detta med sex med barn (https://youtu.be/tDDZoY2mb5M). Beskrivs detta i den Babylonska Talmud? Är det något som din Rabbin eller trosuppfattning tydligt tar avstånd från, eller är uppgiften om barnsex en lögn? Det är inte för att provocera dig utan för att fråga dig som judinna, som jag anser har hög trovärdighet och, i alla fall innan "avslöjandet" om Talmudiska ceremonier, jag ansåg ha ett gott uppsåt för Sverige och svenskarna.

I kommentarsfältet kan man se Katerina Janouch skriva :

Citat:
"Den här skiten är polisanmäld. Tack för pingning"
Senast redigerad av Mertillen 2019-02-14 kl. 08:42.
Citera
2019-02-14, 19:25
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
polisanmälde en viss Fabian Fjälling.
Sorry, har missat detaljerna i detta. Vore tacksam om du kunde länka och/eller ge en kort redovisning.
Tack på förhand.
Citera
2019-02-14, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Sorry, har missat detaljerna i detta. Vore tacksam om du kunde länka och/eller ge en kort redovisning.
Tack på förhand.

Sid 270 i tråden om Granskning Sverige i Medier och journalistik.
Citera
2019-02-15, 09:25
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden men är det någon som vet vad som gjorde att Katerina blev galen? Har inte träffat henne på flera år, men hon var helt normal förr. Nåt måste ju ha hänt??
Citera
2019-02-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitthecat
Orkar inte läsa igenom hela tråden men är det någon som vet vad som gjorde att Katerina blev galen? Har inte träffat henne på flera år, men hon var helt normal förr. Nåt måste ju ha hänt??

Vet inte hur du definierar galen, men eftersom omvändelsen från SD-motståndare till högerextrem twitterbasun var så pass dramatisk så känns det logiskt att anta att det var något som drabbade någon av hennes söner. Dottern verkar vara ultrahipster så det kan ju knappast vara omsorg om henne som var den utlösande faktorn.
Citera
2019-02-15, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vet inte hur du definierar galen, men eftersom omvändelsen från SD-motståndare till högerextrem twitterbasun var så pass dramatisk så känns det logiskt att anta att det var något som drabbade någon av hennes söner. Dottern verkar vara ultrahipster så det kan ju knappast vara omsorg om henne som var den utlösande faktorn.

Att vara högerextrem twitterbasun är ungefär vad jag definierar som galen. Du menar att någon av hennes söner har drabbats av något invandrarrelaterat? Eller vad menar du?
Citera
2019-02-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitthecat
Du menar att någon av hennes söner har drabbats av något invandrarrelaterat? Eller vad menar du?

Ockham rakning-gissning. Grejen är väl att om jag var någon tråksosse/liberal med tonårsbarn så hade jag blivit hardcore-SD om:

1. Tonårsdotter blir ghettoblattehangaround. Exempel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...arsligan/promo
2. Tonårsdotter blir våldtagen.
2. Tonårsson blir rånad.

Eftersom hennes dotter är hipster så tror jag sannolikheten är minimal att det är hon som har drabbats av någon mångkultur. Tonårstjejer som drabbas av blattekriminalitet är oftast de som söker sig mot den miljön (vilket hipsterbrudar inte gör). Så då återstår bara sönerna.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-02-15 kl. 12:10.
Citera
2019-02-18, 10:48
Medlem
"17 February, 2019 11:41
Ända sedan Annie Lööf tillträdde posten har hon haft svårt att förstå vad en politiskt vision är och vad det innebär. Desto vanligare har det därför blivit med floskler, övertramp och ett framvisande av inte tro på sin egen politik."

http://katerinamagasin.se/annie-loof...-pa-instagram/

Två enkla grammatiska fel i var och en av de första meningarna. Hon korrekturläser inte,
vilket ställer hennes skrivande i en ännu mera tveksam position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in