2019-04-06, 18:32
Medlem
Millediablos avatar
Robertson vidare i en match med många märkliga händelser. Incidenten med krattan missade jag när jag hämtade förfriskningar och tyvärr fanns ingen repris att tillgå.
Lisowski ser ut att bli näste finalist, det man bli en spännade affär imorgon om Jack börjar bra. Konstigt nog tänker jag att ju längre distans desto mer fördel för Neil.
Hoppas på en lång och tajt match, heja den som vinner. Men jag håller med akrobaten i att balansen i VM känns viktig så att vi får in så många vassa spelare så sent som möjligt i turneringens sluttamp.
Citera
2019-04-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Robertson vidare i en match med många märkliga händelser. Incidenten med krattan missade jag när jag hämtade förfriskningar och tyvärr fanns ingen repris att tillgå.
Lisowski ser ut att bli näste finalist, det man bli en spännade affär imorgon om Jack börjar bra. Konstigt nog tänker jag att ju längre distans desto mer fördel för Neil.
Hoppas på en lång och tajt match, heja den som vinner. Men jag håller med akrobaten i att balansen i VM känns viktig så att vi får in så många vassa spelare så sent som möjligt i turneringens sluttamp.
Distansen spelar nog egentligen inte så stor roll. Är det jämnt och nervigt mot slutet är Neil mycket mer rutinerad, men om Lisowski går ifrån tidigt kan han kanske vinna.

O'Sullivan och Trump stöter på varandra så tidigt som kvartsfinal om de kommer dit i VM. Lite trist kan jag tycka.
Citera
2019-04-06, 18:52
Medlem
Citat:
https://twitter.com/WorldSnooker/status/1114546032904421377

Menar du denna incident?
Citera
2019-04-06, 22:19
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
https://twitter.com/WorldSnooker/status/1114546032904421377

Menar du denna incident?
Tack! Jag ser inget konstigt annat än att han bränner hålet med....."the proverbial yard" hahaha. Kön hoppar, krattan ligger still, kanske tvistade han stöten?
Senast redigerad av Millediablo 2019-04-06 kl. 22:22.
Citera
2019-04-07, 08:29
Medlem
Millediablos avatar
Första gången jag satt mobilens väckarklocka för att glo på snooker. Något ojämn första session där Jack inte alls motsvarar någons förväntningar.
Några väldigt oväntade missar och en hel del säkerhetsspel.
Citera
2019-04-07, 14:23
Medlem
Robertson vinner enkelt. Klasskillnad trots allt. I de fyra senaste rankingturneringarna som han har deltagit i har han gått till final. Seger i Welsh Open, finalförlust mot O'Sullivan i Players- och Tour Championship och nu vinner han China Open. Dessutom blev han pappa för andra gången mellan Players Championship och Tour Championship. Han verkar definitivt vara på en mycket bättre plats mentalt än för ett par år sedan.

VM-trädet bör bli så här:

Williams (1)
Gilbert (16)
Hawkins (9)
Wilson (8)

Robertson (5)
Bingham (12)
Murphy (13)
Higgins (4)

- - - -

Selby (3)
Brecel (14)
Lisowski (11)
Allen (6)

Trump (7)
Ding (10)
Maguire (15)
O'Sullivan (2)
Citera
2019-04-07, 16:10
Medlem
Millediablos avatar
I stort sett ett bra VM-träd, sen kommer det att bli någon skräll men det ser trevligt ut.
Citera
2019-04-07, 22:35
Medlem
Millediablos avatar
4 spelare jag som jag hoppas fixar kvalet är.
Ken Doherty, spelade bra i första omgången förra året.
Alan McManus, herr Vinkel har fått lite uppsving
Yan Bingtao, intressantaste kinesen i mitt tycke
Ali Carter, kan göra processen kort med vem som helst
Citera
2019-04-08, 13:47
Medlem
TilleyHats avatar
Med tanke på hur Robertson har spelat på sistone så bör han vara favorit i VM, tillsammans med O'Sullivan och Trump. Men det är nog farligt att räkna bort Selby och Higgins. Ding tror jag tyvärr inte längre på. Han riskerar ju dessutom stöta på Trump redan i andra omgången. Om Williams skulle lyckas försvara sin titel så vore det för mig en stor överraskning.
Citera
2019-04-08, 16:53
Medlem
Som vanligt är O'Sullivan oddsfavorit, men personligen tycker jag inte att han sticker ut mer än Trump och Robertson. Ingen av de tre herrarna har gjort det särskilt bra i The Crucible på några år, av lite olika anledningar. Higgins och Selby ska man aldrig räkna bort i VM, men samtidigt kan de förlora i första omgången utan att jag höjer på ögonbrynen.

Jag tror faktiskt inte det är helt osannolikt att Higgins lägger kön på hyllan om han inte får till ett vettigt VM nu.

Citat:
4 spelare jag som jag hoppas fixar kvalet är.
Ali Carter, kan göra processen kort med vem som helst
Carter är nog den kvalspelaren som nästan samtliga seedade spelare vill undvika i lottningen om han kvalar in.
Citera
2019-04-08, 17:47
Medlem
Millediablos avatar
Ng On Yee och Reanne Evans verkar vara dom kvinnliga deltagarna i kvalet.
Ng möter McManus vilket förmodligen inte ens går att betta på med handikapp, Evans lirar mot Zhang Yong och det lär inte bli lättare. Kul att dom ändå ställer upp, jag ska försöka se om det kommer någon länk till Youtube eller något.
Citera
2019-04-10, 12:34
Medlem
TilleyHats avatar
VM-kvalet har börjat. Förutsättningen för att ta sig till the Crucible är som bekant att man ska vinna tre kvalmatcher (alla först till tio vunna frame). En och annan överraskning lär vi få vara med om. Ska bli intressant att följa! En lite småintressant match som pågår just nu är Bingtao mot Kleckers. Bingtao leder med 2-1 men det är inte alls givet att han vinner matchen. Tycker han har sett lite svajig ut på sistone och ibland kan Kleckers blixtra till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in