2020-06-10, 22:08
Medlem
Surt att hamna så rakt på svart efter den fina sista röda. Nåja, fint försök!

Kim yrar på om att Gilbert fortfarande hade kunnat vinna...
Citera
2020-06-10, 23:15
Medlem
Millediablos avatar
Men Carty kan väl vinna i kvällens sista och ta gruppsegern, eller yrar jag också nu😀?

Edit. Visst kan det gå, kom igen nu Ashley!
Senast redigerad av Millediablo 2020-06-10 kl. 23:27.
Citera
2020-06-11, 08:48
Medlem
Brecel, Woollaston, Day och Bingham i finalgruppen alltså. Förmodligen blir det positiv och spännande snooker under kvällen iaf. Bingham är redan kvalificerad för Champion of Champions i höst, men för övriga kan detta vara bästa chansen de får i år.

___

Tydligen kan det bli problem för Ding att delta i Tour Championship. Han är fortfarande kvar i Kina och om han inte får dispens från Storbritanniens stränga karantänsregler efter ankomst kan han omöjligen delta.
Citera
2020-06-11, 22:24
Medlem
Nu är det bekräftat att Ding inte kommer delta i Tour Championship och därmed ersätts han av Maguire.

____

Ingen aktivitet här i tråden på finaldagen av Championship Leauge? Jag har inte sett så mycket tidigare under kvällen, men fortfarande mycket spänning kvar.

Om Bingham lyckas vinna med 3-1 mot Day, har han fortfarande chansen att vinna titeln om Brecel och Woollaston spelar oavgjort. Vinner Brecel eller Woollaston sista matchen vinner denne också turneringen.

Om Bingham inte lyckas vinna mot Day blir det en ren final mellan Brecel och Woollaston, men då innebär oavgjort att Brecel vinner turneringen.
Citera
2020-06-11, 23:41
Medlem
Mitt i finalen passar Kim på att nämna att det varit en fin artikel i "en av våra kvällstidningar".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/0n5ppE/vilodagar-pysslar-vi-inte-med-i-den-har-branschen

Marcus Leifby som varit och träffat Kim. Den hade jag missat.

____

1-1, Woollaston måste vinna båda de återstående framen.

Edit: Gick till helt avgörande frame, där Brecel går till 2-2 och vinner Championship Leauge! Mycket fin breakbuilding i finalen, men inte någon direkt spänning i framen. Alla framen avgjordes efter att ena spelaren gjort ett ganska simpelt misstag och motståndaren svarar med en hög serie som vinner framet.

Tre raka hundraserier i slutet av turneringen ska man iofs inte klaga på!
Senast redigerad av EatableAcrobat 2020-06-12 kl. 00:14.
Citera
2020-06-12, 00:49
Moderator
Hjv9s avatar
Snyggt spel av båda. Men det här med finalgrupp var väl sådär.

Citat:
Mitt i finalen passar Kim på att nämna att det varit en fin artikel i "en av våra kvällstidningar".

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-har-branschen

Marcus Leifby som varit och träffat Kim. Den hade jag missat.

Ja "kvällsdrakarna" sa han väl till och med. Känns som Kim har mkt kul att berätta, en memoarbok med alla hans snookerupplevelser hade varit ngt jag definitivt hade velat läsa. Roligt att Kim har en son som heter Kimson...
Citera
2020-06-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ja "kvällsdrakarna" sa han väl till och med. Känns som Kim har mkt kul att berätta, en memoarbok med alla hans snookerupplevelser hade varit ngt jag definitivt hade velat läsa. Roligt att Kim har en son som heter Kimson...
Ja, så sa han nog.

Kim är duktig på att berätta historier, även om det blir rätt mycket repetition när man sett många timmar snooker. Igår kom historien om Murphy, Maguire och kritan igen... Dessutom tycker jag han fokuserar alldeles för mycket på den där facebookgruppen sedan något år tillbaka.

Jag tycker fortfarande det är "mysigt" med Kims kommentering när mindre turneringar puttrar på och spelet emellanåt blir ganska ointressant. Under tex. VM eller slutfasen av de flesta turneringar tittar jag dock med brittisk kommentering om jag bara har tillgång till det.
Citera
2020-06-13, 20:27
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Under tex. VM eller slutfasen av de flesta turneringar tittar jag dock med brittisk kommentering om jag bara har tillgång till det.

Lite synd att ES inte kan erbjuda det valet. Det är ju roligare att få mer/bättre kommentering kring det aktuella spelet på bordet. Sen är det ju ofta med en spelare som åkt ur turneringen och ibland också nyligen spelat mot den ena eller t.o.m bägge av kombatanterna.

Det blir då ofta en mer aktuell presentation av stötar, spelarnas förmågor och form. Alan McManus och Joe Johnson är mina favoriter.
Ofta klockrena förklaringar till varför/hur vissa stötar bör spelas. Nivån höjs avsevärt i mitt tycke. Men alla har sin stil och Kim har sin egen vilket är helt ok.

Egentligen en icke-fråga i den här forumsdelen men det är bara min åsikt efter åratals snooker- tittande.
Senast redigerad av Millediablo 2020-06-13 kl. 20:31.
Citera
2020-06-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Lite synd att ES inte kan erbjuda det valet. Det är ju roligare att få mer/bättre kommentering kring det aktuella spelet på bordet. Sen är det ju ofta med en spelare som åkt ur turneringen och ibland också nyligen spelat mot den ena eller t.o.m bägge av kombatanterna.

Det blir då ofta en mer aktuell presentation av stötar, spelarnas förmågor och form. Alan McManus och Joe Johnson är mina favoriter.
Ofta klockrena förklaringar till varför/hur vissa stötar bör spelas. Nivån höjs avsevärt i mitt tycke. Men alla har sin stil och Kim har sin egen vilket är helt ok.

Egentligen en icke-fråga i den här forumsdelen men det är bara min åsikt efter åratals snooker- tittande.

Jag tycker att problemet med Kim är att han inte är eller har varit en tillräckligt duktig snookerspelare. Om man lyssnar på vilken som helst annan kommentator så kan de med sin rika erfarenhet kommentera varje läge, varje stöt på ett ytterst professionellt sätt. De förutser kommande stötar långt i förväg.

Kim kan inte göra det så han pratar om allt annat möjligt för att ha något att säga. Jag har träffat honom och han är en trevlig person och kanske det inte finns någon bättre svensk att använda sig av, det räcker ju inte bara att vara duktig på snooker.
Citera
2020-06-14, 13:43
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Jag tycker att problemet med Kim är att han inte är eller har varit en tillräckligt duktig snookerspelare. Om man lyssnar på vilken som helst annan kommentator så kan de med sin rika erfarenhet kommentera varje läge, varje stöt på ett ytterst professionellt sätt. De förutser kommande stötar långt i förväg.

Kim kan inte göra det så han pratar om allt annat möjligt för att ha något att säga. Jag har träffat honom och han är en trevlig person och kanske det inte finns någon bättre svensk att använda sig av, det räcker ju inte bara att vara duktig på snooker.
Så är det helt klart och dom gör alla ett mycket bra jobb som tillfredsställer majoriteten av tittarna. Som herr Ätbar-Akrobat skriver så blir utförligare kommentarer mer intressant när man kanske spelat lite själv och/eller följt touren mer intensivt.

Det ser ut som att VM-kval ska bli runt den 18:e juli (ej klart). Hoppas att det blir en Youtube-sändning som dom senaste åren. Jag tyckte att det var ganska spännande att se spelet från alla bord ändå in i kaklet.
Citera
2020-06-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Lite synd att ES inte kan erbjuda det valet. Det är ju roligare att få mer/bättre kommentering kring det aktuella spelet på bordet.
På Playern går det ju nuförtiden nästan alltid att få brittisk kommentering. Under VM, UK och Masters brukar BBCs kommentering finnas på Playern, under ITVs turneringar finns det tillgång till ITVs kommentering och under tex. Home Nations-turneringarna får man tillgång till brittiska Eurosports kommentering.

Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand

Jag tvivlar på att det finns någon svensk som är tillräckligt bra på snooker för att kunna ge den typen av expertanalyser som jag uppskattar. Då kanske en "Kim-typ" är det bästa alternativet.
Citera
2020-06-16, 00:56
Medlem
Millediablos avatar
Glöm nu inte att anmäla er till Q-skolan. Anmälningen stänger den 30:e och ingen behöver köa. https://wst.tv/q-school-open-for-entry/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in