2013-03-30, 18:20
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Förstår inte vad ni har emot Selby. Tycker han uppträder elegant och respektingivande, lite snooker-världens svar på Roger Federer.
Håller med, jag har alltid haft Selby som favorit tillsammans med The Rocket.
Citera
2013-03-30, 21:17
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Elegant och respektingivande, javisst. Lite som Stephen Hendry på sin tid. Men hur mycket charm och karisma hade han? Obefintligt mer än noll, som Selby. Jag har ingenting emot Selby som spelare, men tycker han är rätt tråkig att titta på. Jag kan ana samma utveckling med honom som med Ebdon, som i början av sin karriär var en virvelvind för att sedan falla in i ett dvalaliknande spel. Selby om tio år är som Ebdon idag. Det är jag ganska övertygad om. Men jag beundrar Selby för den vinstmaskin han är för tillfället. Tyvärr tror jag att han kommer att dominera sporten i 4-5 år till innan ungtupparna har växt till sig ordentligt.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det bästa med Selby är frugan. Hon är en jäkla kalaspingla. ;-)

Selby spelar för defensivt för ofta. Visst har det sin charm med men man vet lätt hur det blir när Selby är inblandad. Jag vill ha fartfyllt!
Citera
2013-03-31, 01:07
Medlem
god.childs avatar
Ah det är ju det defensiva, det gnetiga, det ack så geniala som är halva charmen med snooker. Den andra hälften är uppiggande offensivspel :-).
Således optimalt med Selby som the man to beat och Trump. Kiserlisky som utmanare :-)
Senast redigerad av god.child 2013-03-31 kl. 01:10.
Citera
2013-03-31, 08:47
Medlem
Skatteskolks avatar
Dåliga nyheter. Erian Willams dömer finalen. Hur många kommer han att slänga ut? Det bra är att han inte kommer att dömma VM-finalen. Fast jag är som tidigare sagt helt säker på att Brendan Moore dömer VM-finalen. Han har väl dömt semifinal? Dessutom kommer han från Sheffield och har fått större förtroende den här säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Ah det är ju det defensiva, det gnetiga, det ack så geniala som är halva charmen med snooker. Den andra hälften är uppiggande offensivspel :-).
Således optimalt med Selby som the man to beat och Trump. Kiserlisky som utmanare :-)

Jag antar att du menar Lisowski?
Citera
2013-03-31, 09:18
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Dåliga nyheter. Erian Willams dömer finalen. Hur många kommer han att slänga ut? Det bra är att han inte kommer att dömma VM-finalen. Fast jag är som tidigare sagt helt säker på att Brendan Moore dömer VM-finalen. Han har väl dömt semifinal? Dessutom kommer han från Sheffield och har fått större förtroende den här säsongen.
Själv hoppas jag Ivy får dömma finalen, tror dock hon är för oerfaren för en VM-final.
Ifjol dömde hon första matchena, och fick sedan sitta o föra protokoll.
Såg reprisen igår kväll, trodde aldrig Robertson skulle ta sig till final.
Tror detta blir en jämn historia, men Selby vinner.
Citera
2013-03-31, 11:04
Medlem
pettachis avatar
Selby underpresterar, tror dock på en långdragren historia.
Hoppas ni har Esp 2, själv blir det Ronde van Vlaanderen efter 12 trots 18-19 mil till mål. Kolla repris eller bandar snooker, fasiken hur ska man hinna med allt.
Citera
2013-03-31, 11:06
Medlem
Moltas666s avatar
Robertson - Selby 4-1 för tillfället. Grabbarna väckte mig för en stund sedan och påminde mig om finalen.

Jag får huvudvärk av kokta ägg har jag märkt.
Citera
2013-03-31, 11:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Robertson - Selby 4-1 för tillfället. Grabbarna väckte mig för en stund sedan och påminde mig om finalen.

Jag får huvudvärk av kokta ägg har jag märkt.

5-1 till Robertson. Först till 10 frames är det som gäller.
Citera
2013-03-31, 12:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Robertson leder med 6-1 nu. Robertson utnyttjar minsta lilla misstag från Selby.

När det gäller Selby så beundrar vi hans enorma skicklighet och hans elegans som spelare. Han behärskar ALLT inom snooker och är alltid korrekt. Selbys problem är att han anses lite opersonlig, han saknar helt O´Sullivans karisma t ex.

Många anser att Selby lite för ofta förvandlar matcherna till defensivuppvisningar. Han är inte lika extrem som Ebdon men lite för defensiv för att förvandla matcherna till klang- och jubelföreställningar. Han gör det därför att han är duktig på defensiva upplägg och i 8 fall av 10 nöter han ut sina motståndare.

För snookerns del tror jag det är bra om Selby förlorar en och annan turnering. Om inte kommer han nog tyvärr att cementera sin spelstil. Så länge han förlorar med jämna mellanrum kan han aldrig slå sig till ro utan tvingas hela tiden att förändra sin spelstil och sin attityd...vilket gynnar snookern i sin helhet.
Citera
2013-03-31, 14:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

6-4 till Robertson. Mycket ovisst.
Citera
2013-03-31, 15:28
Medlem
Skatteskolks avatar
Jag hatar fotboll! Kim kan inte ens varit beredd på att sändningen skulle brytas för rätt vad det var klippte de. Han pratade om snooker ikväll men vad fan. Nazibollen har inte ens börjat. Spelarna har inte kommit in. Det gör det i detta ögonblick. :-/
Citera
2013-03-31, 15:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
6-4 till Robertson. Mycket ovisst.

7-4 till Robertson.

Jag begriper mig inte på Eurosport. Vid 15-tiden avbryter man snookersändningen för något hjärndött reklaminslag som varar i 10 minuter. Sen släpper man in snooker igen under några minuter. Rätt som det är avbryter man, helt utan förvarning, snookersändningen samtidigt som Kim kommenterar. Tysk fotboll gör sitt inträde.

Lider hela Eurosport-redaktionen av ADHD eller Asperger? Något måste vara grundläggande fel i planeringen när man sänder en hel turnering i snooker bara för att avbryta den när man är halvvägs in i finalen.

Det är dags för Eurosport 3!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in