Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Det handlar om mer specifika budskap som mediumen har gett som t ex problem i ett specifikt knä, bilolycka, bra beskrivning av nära anhörig osv. Om nu mediumen verkligen fuskade så borde väl dessa ha ännu mer specifik info?
Tröttsamt med folk som talar om att leva i verkligheten när vi alla vet att verkligheten är så individuell och olika på jorden. Det är ju t ex väldigt stor skillnad på verkligheten om du är född i en rik familj på Östermalm eller i en utsatt i Rinkeby, om du föds i Sverige eller i krigets Kongo. Verkligheten förändras också hela tiden och är inte den samma som för t ex 50 år sedan.
New Age handlar mer om att ta fram nya verktyg som tar vara på och accepterar nya möjligheter och sätt att leva på. Det handlar mer om självutveckling än att vara fast i ett specifikt och icke förändrat medvetandetillstånd.
Vilken släkting, anhörig har inte haft problem med ett knä?
Jag har hört medium även där har failat.
Mediumet: Hade din pappa problem med sitt vänstra knä? Han tar sig på det och säger aj aj.
Offret: Nej men jag har (eller haft) lite problem med mitt vänstra knä.
Mediumet: Då är det det han visar. Du bör ta det lugnt med det säger han för du kan lätt belasta det. ”Fail”
Ett annat jag varit med om i liknande fråga om ett knä har varit.
Mediumet” Hade hon problem i sitt vänstra knä?
Offret: Nej men i det högra.
Mediumet: Då får jag det till mig spegelvänt. (Det blir så ibland) Men hon pratar om sitt knä att hon hade problem med det.
När specifika träffar inträffar under en sittning så har det med tur att göra. Har klienten någon gång tänkt på dom missar som mediumet hade under sittningen?
Skulle inte tro det, för offret är för insnöad och vill bara ta vara på informationen som blev rätt och glömmer missarna.
Sen när det kommer till programmet det okända.
Programmet är redigerat till deras fördel precis som med alla spökprogram.
Sen när du pratar om verkligheter.
Det är klart alla har olika verkligheter då alla är uppväxta med olika bakgrunder. Men det betyder inte att folk kan tala med dom döda för det.