Forts.
Kan du förklara "vetenskapen" bakom detta? hmm?
Snälla uven, ingen nation kan rädda klimatet, detta är något som MÅSTE ske globalt, via globala samarbeten, lagar, via att vi alla börjar anpassa oss efter vad denna planet klarar.
Sverige som I-land med högt utsläpp och resursutnyttjande måste ta sitt ansvar som alla andra och enligt mig..mer! än ex länder som Sudan, Etiopien och Bangladesh som inte spytt ut ens hälften av den koldioxid, plast, och skit som idag skapar våra problem.
Det är snarat tonårsflickor som klarar se sanningen i vitögat, medan gubbar som du helst bara vill gömma undan och försöka lura i folk att det viktiga här i världen är att straffa och klämma åt kvinnor.
Ingenting mot de gigantiska kostnader ditt samhälle med abortförbud, tonvis med föräldralösa barn, nya grupper fattiga och utsatta människor, tvångsäktenskap, fängslande etc etc kommer ge.
I USA kostar kriminalvården ( som är av usel kvalitet för övrigt)
enligt amerikansk "Bureau of Justice Statistics" $81 billion.
enligt https://www.prisonpolicy.org/reports/money.html $182 billion.
( och en amerikansk billion är alltså samma som en svensk miljard)
Sverige har idag problem med integration ja, eftersom utanförskap i ett samhälle skapar kriminalitet och våld hos just unga män.
Lösningen på detta heter inte köra ut alla invandrare, utan det heter göra detsamma för dem som Sverige gjorde 1930-50 med sin fattiga befolkning.
Dvs satsa på människor.
Hur mycket detta nu retar x antal rasister i detta landet.
Jag vill inte leva i något av dessa tack för ingen av dem respekterar mig som kvinna speciellt.
Citat:
Ja, vi gör skillnad på människor och djur. Så?
Det är ett värderingsställningstagande, och mitt ställningstagande är att jag engagerar mig i Sverige, men kan inte ta ansvar för hela världen. Det kan ingen, även om några skulle få för sig att förklara Åmål för koldioxidfri zon.
Jepp just det...djurliv är inte ett skit värt....människoliv däremot = Heligt! tom när det inte ens är utvecklat.Ja, vi gör skillnad på människor och djur. Så?
Det är ett värderingsställningstagande, och mitt ställningstagande är att jag engagerar mig i Sverige, men kan inte ta ansvar för hela världen. Det kan ingen, även om några skulle få för sig att förklara Åmål för koldioxidfri zon.
Kan du förklara "vetenskapen" bakom detta? hmm?
Snälla uven, ingen nation kan rädda klimatet, detta är något som MÅSTE ske globalt, via globala samarbeten, lagar, via att vi alla börjar anpassa oss efter vad denna planet klarar.
Sverige som I-land med högt utsläpp och resursutnyttjande måste ta sitt ansvar som alla andra och enligt mig..mer! än ex länder som Sudan, Etiopien och Bangladesh som inte spytt ut ens hälften av den koldioxid, plast, och skit som idag skapar våra problem.
Citat:
"lura"????
Ja, Ni försöker lura i folk sådant. Det har lyckats rätt bra med okunniga och omdömeslösa tonåringar. Bäst går det som vanligt att lura tonårsflickor. Det är nästan så det påminner om den gravida tonårsflickan som utbrast "Men han sa att det var akupunktur!".
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7192831
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7192831
Det är snarat tonårsflickor som klarar se sanningen i vitögat, medan gubbar som du helst bara vill gömma undan och försöka lura i folk att det viktiga här i världen är att straffa och klämma åt kvinnor.
Citat:
Då har Du litet att göra i Sverige där vi har gigantiska sociala kostnader och gigantiska problem som kommer att kosta ännu mer - och de presenterade "lösningarna" är alltid högre offentliga utgifter.
Ingenting mot de gigantiska kostnader ditt samhälle med abortförbud, tonvis med föräldralösa barn, nya grupper fattiga och utsatta människor, tvångsäktenskap, fängslande etc etc kommer ge.
I USA kostar kriminalvården ( som är av usel kvalitet för övrigt)
enligt amerikansk "Bureau of Justice Statistics" $81 billion.
enligt https://www.prisonpolicy.org/reports/money.html $182 billion.
( och en amerikansk billion är alltså samma som en svensk miljard)
Sverige har idag problem med integration ja, eftersom utanförskap i ett samhälle skapar kriminalitet och våld hos just unga män.
Lösningen på detta heter inte köra ut alla invandrare, utan det heter göra detsamma för dem som Sverige gjorde 1930-50 med sin fattiga befolkning.
Dvs satsa på människor.
Hur mycket detta nu retar x antal rasister i detta landet.
Citat:
Vad Du vill. Japan är ett av världens högst utvecklade länder, Sverige på 20-talet var en tillväxtekonomi med kvinnlig rösträtt mm, Finland på 50-talet utvecklade långsammare än Sverige ett fungerande välfärdssamhälle som sedan visat sig vara påfallande robust än idag. Rätt bra samhällen allihop.
Jag vill inte leva i något av dessa tack för ingen av dem respekterar mig som kvinna speciellt.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2019-04-06 kl. 10:49.
Senast redigerad av Merapi 2019-04-06 kl. 10:49.