Hej,
Jag har hamnat i en knivig situation där jag inte får mycket gjort med mina komvux studier. Hittills har allting skett på distans, NTI-Skolan. Jag har fått F i mina kurser flertals gånger på grund av prestationsångest, och brist på motivation. Kurserna som jag kämpar med idag är Fysik 1a, Kemi 2, Biologi 2, och Matematik 4. Ni vet, de där typiska kurserna som man behöver en studiekamrat för. Tyvärr har det varit svårt för mig att hitta motivationen för att kämpa igenom dessa kurser, därtill är min studieplan också inte suverän, jag läser inte en kurs i taget.
Nu när jag har täckt fundamentet för min dagssituation vill jag även tillägga att jag också inte varit bestämd i mina utbildningsval för framtiden, det är nu på sistone som jag kommer till insikt vad som passar mig mest. Fullbordade karriärstester som tog hänsyn till personligheten visade att jag passade till
dessa olika yrken.
Till min förvåning hitta jag ''läkare'', men jag är tämligen obeslutsam om det är ett yrke för mig i framtiden, jag är en person som vill hjälpa människor i större skala. Dock är medicin självklart ett intressant område, men frågan är om jag blir uttråkad av det i framtiden. Detta är orsaken till varför jag har förhalat med utbildningen såpass länge. Vad tror ni kan vara lösningen för mig? Tror ni orsaken till förhalningen beror på mig, och mitt ointresse för kurserna? Eller kan det bero på prestationsångest och brist på hjälp omkring mig?
Edit: Till mitt yrke söker jag status, och en hög lön. Gärna att jag kan ha en hög ledighet under åren också. Jag förstår att det är höga krav jag ställer, men jag tänker inte nöja mig med medelmåttighet under senare del av mitt liv och ångra detta livet ut. Jag är trots allt född i ett land av möjligheter, med föräldrar från tredje världen.
Uppskattar vägledning.