Citat:
Ursprungligen postat av
Josef.K.33
Du har bara massa vaga anekdotiska argument som ingen köper. Det finns forskning i den här frågan och det finns ingenting som tyder på att det du säger ens är i närheten av att stämma.
Jag tror att man ganska lugnt kan utgå från att slumpmässig teknisk fysikstudent inte är i närheten av att skriva 1.5 verb, jag vet rätt många KTHare som har A i princip allt men som är på högstadienivå när det kommer till att producera text, tar dom en vecka att skriva prosamessäerna på två A4.
Skriver "det finns forskning" och kommer sen med en vag anekdot nästa stycke... om de minst relativt allmänbildade studenterna i Sverige... Du tror alltså att de på teknisk fysik som har kommit in med HP behövde plugga i månader för att klara poängen?
De från teknisk fysik jag har pratat med har inte fått mindre än 1.5hp första försöket, och har inte varit särskilt intresserade av svenska. 1.9+ på matten är garanterat, och på tre försök borde även de kunna förstå språkdelen tillräckligt. Även om de får runt 1.2 på den delen brukar man öka minst 0.3p efter 3 försök.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tropicanan
Du verkar tro att högskoleprovet är lätt för alla genom att påstå att ts sätter 1.7 med "1 veckas plugg 2-3 gånger".
Lätt för nästan alla av den akademiska förmågan att de får för sig att söka maxbetyg eller HP högt nog för att komma in var som helst.