Citat:
Ang det sista du skriver:
Ja, medianox har ju tydligt.skrivit att han bott där på ön, så han borde ju veta. (Men du tror väl inte ens att han existerar öht, eller hur var det nu?)
Men nu var det inte han, utan jag, som tog upp vattenfrågan, så jag svarar för mig själv. Som alltid.
Nej, jag är inte på nåt vis insatt i öns vattenfråga, men eftersom Rapport fyra dagar innan ett bevattningsförbud är tänkt att träda i kraft, informerar om det, tycks det vara av riksintresse, eller hur?
Och eftersom asylant-utnyttjarna Nujens också är av riksintresse, så anser jag det finns skäl att ta upp frågan om deras sommarvatten kopplat till deras sommar-"gäster" (läs: hotellgäster) och hur det kan komma att påverka öns VA-system.
(det lilla fetade)
Du skiljer på 'makthavare' och 'politiker'. Det vanliga är ju att folk ser politiker som just makthavare.
Är det av personliga skäl du gör den där distinktionen?
Ja, medianox har ju tydligt.skrivit att han bott där på ön, så han borde ju veta. (Men du tror väl inte ens att han existerar öht, eller hur var det nu?)
Men nu var det inte han, utan jag, som tog upp vattenfrågan, så jag svarar för mig själv. Som alltid.
Nej, jag är inte på nåt vis insatt i öns vattenfråga, men eftersom Rapport fyra dagar innan ett bevattningsförbud är tänkt att träda i kraft, informerar om det, tycks det vara av riksintresse, eller hur?
Och eftersom asylant-utnyttjarna Nujens också är av riksintresse, så anser jag det finns skäl att ta upp frågan om deras sommarvatten kopplat till deras sommar-"gäster" (läs: hotellgäster) och hur det kan komma att påverka öns VA-system.
(det lilla fetade)
Du skiljer på 'makthavare' och 'politiker'. Det vanliga är ju att folk ser politiker som just makthavare.
Är det av personliga skäl du gör den där distinktionen?
Ja det vet jag väl att det inte var han som tog upp det där med sommargäster och turisters vattenförbrukning. Det var det att du är lika oinsatt som den där andre om inställningen hos makthavare och politiker visavi turister och sommargäster som enligt dem är ett slags oberörbara VIP. Brist på dricksvatten skylls ENBART på bristande regnfall och INTE på horder av turister och sommargäster.
När jag skriver "politiker och makthavare" kunde jag väl visserligen skrivit "politiker och andra makthavare" men det är en sämre formulering. Nä det är inget personligt bakom formuleringarna.
För övrigt har jag varit i debatt med Bygg & Miljönämndens nya ordförande på facebook. Hon är verkligen en "kapitalistlakej" jämfört med den föregående. Dryg och överlägsen med. Han som företrädde henne fick hur mycket skit som helst men han hörde till de bästa politikerna på ön.