Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-20, 16:31
Medlem
Byggherren Nujen ska nu undervisa Skanskas byggnadsarbetare mm:

Citat:
@ozznujen

Idag håller jag min föreläsning ”Mångfald eller Enfald?” för SKANSKA i #Göteborg. Vi ses snart alla byggjobbare och kontorsarbetare 😄😘❤️ #föreläsning #mångfald #arbete #svpol
https://twitter.com/ozznujen/status/1064863106239787011
Citera
2018-11-21, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Tror tyvärr inte Region Gotlands byggnadsnämnd kommer reda ut detta. Man har varit generellt slapp med att beivra svartbyggen, vilket det finns mängder av. Nu senast har en fastighetsägare (av utländsk härkomst) rivit hus i Visby innerstad utan att myndigheten reagerat. Nu skall även nämnden, med ny politisk majoritet, slås ihop med miljö/hälsoskydd så det lär vara kaos närmaste året. Föreslagen ordförande är en pk centerpartist.

Ja, precis den bedömningen gör jag också. Jag ser det som troligt att exploatörer kommer få mer fria händer att bygga hur som helst och var som helst. Byggnadsnämnden är nog en del av politiken där det står mycket pengar på spel och där vänskapskorruption kan göra sig tydlig. Den här jag pratat med i byggnadsnämnden och haft flera hetsiga telefonsamtal med tycks dela min uppfattning (fast den gäller givetvis inte personen själv :-)).

Personen sa tydligt och klart att tillsynsärenden kan man låta ligga hur länge som helst. Man kan mycket väl veta att det förekommit olovliga ombyggnader men om man inte vill öva tillsyn så behöver man inte.

Det tycks dessutom som den absolut enda politiker på Gotland som uppmärksammat Nujjen-klanens skumraskaffärer är ute ur spelet nu.
Citera
2018-11-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ja, precis den bedömningen gör jag också. Jag ser det som troligt att exploatörer kommer få mer fria händer att bygga hur som helst och var som helst. Byggnadsnämnden är nog en del av politiken där det står mycket pengar på spel och där vänskapskorruption kan göra sig tydlig. Den här jag pratat med i byggnadsnämnden och haft flera hetsiga telefonsamtal med tycks dela min uppfattning (fast den gäller givetvis inte personen själv :-)).

Personen sa tydligt och klart att tillsynsärenden kan man låta ligga hur länge som helst. Man kan mycket väl veta att det förekommit olovliga ombyggnader men om man inte vill öva tillsyn så behöver man inte.

Det tycks dessutom som den absolut enda politiker på Gotland som uppmärksammat Nujjen-klanens skumraskaffärer är ute ur spelet nu.

Du borde nog försöka låta bli att ha hetsiga samtal med dina vänner i byggnadsnämnden - det tjänar bara Nujens på. För övrigt har du helt missuppfattat vad ett tillsynsärende är. Det är absolut inte en fråga för någon bypolitiker i nämnden att ha en personlig uppfattning om, det är i första hand ett tjänstemannaärende. Sköter inte kommunen sina arbetsuppgifter enligt gällande bestämmelser i lagar och förordningar, finns det också metoder att rätt omgående komma tillrätta med detta. Du har väl inte längre kvar ditt mandat som vild "regionpolitiker", hoppas jag. Därför kanske du skall lämna även detta ärende.
Citera
2018-11-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Du borde nog försöka låta bli att ha hetsiga samtal med dina vänner i byggnadsnämnden - det tjänar bara Nujens på. För övrigt har du helt missuppfattat vad ett tillsynsärende är. Det är absolut inte en fråga för någon bypolitiker i nämnden att ha en personlig uppfattning om, det är i första hand ett tjänstemannaärende. Sköter inte kommunen sina arbetsuppgifter enligt gällande bestämmelser i lagar och förordningar, finns det också metoder att rätt omgående komma tillrätta med detta. Du har väl inte längre kvar ditt mandat som vild "regionpolitiker", hoppas jag. Därför kanske du skall lämna även detta ärende.

Suck.

(Det finns en viktig och intressant sak som jag fått veta genom mina samtal med denne ledamot. Det görs massor av anmälningar av svartbyggen och det upprättas massor av tillsynsärenden i en byggnadsnämnd - det innebär INTE att man tar itu med alla anmälningar eller utövar tillsyn som det heter utan mycket sådant blir år efter år helt enkelt liggande. Ibland trycker politiker på för att tillsyn skall utövas - ibland inte. Det är ju just därför jag å min sida kontaktat politiker i nämnden.)
Senast redigerad av hannes.muller 2018-11-21 kl. 10:50.
Citera
2018-11-21, 11:03
Medlem
Citat:
Suck.

(Det finns en viktig och intressant sak som jag fått veta genom mina samtal med denne ledamot. Det görs massor av anmälningar av svartbyggen och det upprättas massor av tillsynsärenden i en byggnadsnämnd - det innebär INTE att man tar itu med alla anmälningar eller utövar tillsyn som det heter utan mycket sådant blir år efter år helt enkelt liggande. Ibland trycker politiker på för att tillsyn skall utövas - ibland inte. Det är ju just därför jag å min sida kontaktat politiker i nämnden.)

"Man" tar givetvis inte itu med alla "anmälningar" av den enkla anledningen att många av dessa inte är seriösa sådana. Det är tjänstemännens uppgift att avgöra vad som skall göras - men inte efter någon nämndledamots "påtryckning". Länsstyrelsen har för övrigt en viss möjlighet att själv ta över besvärliga ärenden. Din anmälan kanske inte uppfattas som riktigt seriös - och därför händer inget. Av den anledningen har jag kontaktat en advokat i Stockholm, som har fått i uppgift att upprätta en formell anmälan till vilken mitt öppna brev och min skrivelse till Advokatsamfundets styrelse bifogas.
Det är inget att sucka över.
Senast redigerad av medianox 2018-11-21 kl. 11:06.
Citera
2018-11-21, 11:08
Medlem
Citat:
"Man" tar givetvis inte itu med alla "anmälningar" av den enkla anledningen att många av dessa inte är seriösa sådana. Det är tjänstemännens uppgift att avgöra vad som skall göras - men inte efter någon nämndledamots "påtryckning". Länsstyrelsen har för övrigt en viss möjlighet att själv ta över besvärliga ärenden. Din anmälan kanske inte uppfattas som riktigt seriös - och därför händer inget. Av den anledningen har jag kontaktat en advokat i Stockholm, som har fått i uppgift att upprätta en formell anmälan till vilken mitt öppna brev och skrivelse till Advokatsamfundets styrelse bifogas.
Det är inget att sucka över.

Du får nog ta och läsa på lite bättre om du skall kontakta en advokat och har du gjort det så får du rätta dina uppgifter. Ett tillsynsärende är upprättat i maj i år av en bygghandläggare gällande en av fastigheterna

Det är dina personangrepp och översittarfasoner jag suckar över.
Senast redigerad av hannes.muller 2018-11-21 kl. 11:11.
Citera
2018-11-21, 11:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Byggherren Nujen ska nu undervisa Skanskas byggnadsarbetare mm:

https://twitter.com/ozznujen/status/1064863106239787011

Det där känns ju rätt vågat. Ungefär som Kapten Klänning som höll föredrag inför poliser och jurister om kvinnoförtryck och dåligt beteende mot kvinnor.

Läxa upp byggnadsarbetare och göra sig lustig över svenskar när man som invandrare anlitat illegala invandrare för svartjobb... hoppas det finns några byggjobbare som utmanar.

Någon som har kontakter med Skanska borde kanske upplysa dem om medianox sammanställning.
Citera
2018-11-21, 11:30
Medlem
Citat:
Du får nog ta och läsa på lite bättre om du skall kontakta en advokat och har du gjort det så får du rätta dina uppgifter. Ett tillsynsärende är upprättat i maj i år av en bygghandläggare gällande en av fastigheterna

Det är dina personangrepp och översittarfasoner jag suckar över.

Det "tillsynsärende" du syftar på har faktiskt inget alls med din "anmälan" att göra. Det uppkom per automatik i och med att Debbie Nujen själv inte kände till under vilka betingelser de så kallade attefallsreglerna är tillämpliga. Det har alltså ingenting med ett eventuellt svartbygge att göra. Min kontakt med advokaten ifråga, som råkar vara min egen son, togs redan den 14 november så det är möjligt att kommunen redan har hört av honom. Jag har inte angripit din person på något sätt - bara konsekvenserna av ditt eget handlande som f d regionfullmäktige. Du har själv ingått i det lilla kotteri som du nu så starkt kritiserar för korruption- efter att ha blivit utesluten från det. Det är inte översittarfasoner att påpeka detta utan snarare klara fakta(åtminstone för oss som är initierade).
Senast redigerad av medianox 2018-11-21 kl. 11:39.
Citera
2018-11-21, 12:00
Medlem
Citat:
Det "tillsynsärende" du syftar på har faktiskt inget alls med din "anmälan" att göra. Det uppkom per automatik i och med att Debbie Nujen själv inte kände till under vilka betingelser de så kallade attefallsreglerna är tillämpliga. Det har alltså ingenting med ett eventuellt svartbygge att göra. Min kontakt med advokaten ifråga, som råkar vara min egen son, togs redan den 14 november så det är möjligt att kommunen redan har hört av honom. Jag har inte angripit din person på något sätt - bara konsekvenserna av ditt eget handlande som f d regionfullmäktige. Du har själv ingått i det lilla kotteri som du nu så starkt kritiserar för korruption- efter att ha blivit utesluten från det. Det är inte översittarfasoner att påpeka detta utan snarare klara fakta(åtminstone för oss som är initierade).

Det upprättades ett tillsynsärende c:a 19 maj om olovliga byggåtgärder på en av fastigheterna.

Att Attefallsåtgärder på en icke bostadsfastighet inte får göras informerades Debbie Nujjen om redan i april i samtal med en bygghandläggare. Då blev hon även informerad om att man inte kan bygga om en samlingslokal till bostadsändamål utan bygglov. Hon drog inte tillbaka sin anmälan och DÅ upprättades tillsynsärende.

Som sagt: Du borde nog ta ut handlingarna innan du kontaktar advokat.

Jag tog ut handlingar kring detta och vet att jag så sent som i augusti var helt ensam att ha gjort det. Det tycker jag är synd och det visar hur pass lågt intresset egentligen är. Att vara primadonna och drama-oueen på flashback bland en massa andra anonyma papperspåse på huvudet gubbar är jag inte lika intresserad av. Lägg ned ditt eviga tjafsande din fjant.
Citera
2018-11-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det där känns ju rätt vågat. Ungefär som Kapten Klänning som höll föredrag inför poliser och jurister om kvinnoförtryck och dåligt beteende mot kvinnor.

Läxa upp byggnadsarbetare och göra sig lustig över svenskar när man som invandrare anlitat illegala invandrare för svartjobb... hoppas det finns några byggjobbare som utmanar.

Någon som har kontakter med Skanska borde kanske upplysa dem om medianox sammanställning.

Ja - att gå på Özz Nujjen personligen för detta är nog en bättre väg än att hoppas på myndigheter.

Det är ju ett flerdubbelt hån mot svenska byggnadsarbetare att anlita Ozz Nujjen som föreläsare.
Citera
2018-11-21, 12:51
Medlem
Citat:
Det upprättades ett tillsynsärende c:a 19 maj om olovliga byggåtgärder på en av fastigheterna.

Att Attefallsåtgärder på en icke bostadsfastighet inte får göras informerades Debbie Nujjen om redan i april i samtal med en bygghandläggare. Då blev hon även informerad om att man inte kan bygga om en samlingslokal till bostadsändamål utan bygglov. Hon drog inte tillbaka sin anmälan och DÅ upprättades tillsynsärende.

Som sagt: Du borde nog ta ut handlingarna innan du kontaktar advokat.

Jag tog ut handlingar kring detta och vet att jag så sent som i augusti var helt ensam att ha gjort det. Det tycker jag är synd och det visar hur pass lågt intresset egentligen är. Att vara primadonna och drama-oueen på flashback bland en massa andra anonyma papperspåse på huvudet gubbar är jag inte lika intresserad av. Lägg ned ditt eviga tjafsande din fjant.

Jag har utan tjafs bara påpekat att det tillsynsärende du låtsades ha medverkat till inte hade ett dugg med din s k anmälan att göra. Rätt skall vara rätt, eller hur?

Jag förstår faktiskt inte varför du envisas med att posta inlägg på FB. Du har ju själv i ett tidigare inlägg sagt, att du känner mer samhörighet med Akilov än med skribenterna här i tråden - och jag tror dig. Akilov och du har för övrigt vissa slående likheter - han försökte förgäves få IS att sanktionera sitt tilltag och bli betraktad som en "riktig" terrorist men lyckades bara övertyga tingsrätten. Du har likaledes försökt få SD att acceptera dina tilltag i kommunen - och bli betraktad som en "riktig" politiker - men har inte lyckats övertyga någon utan istället blivit utesluten ur det egna partiet. Gör som Mona Sahlin och andra politiskt desavouerade - ta en ordentlig time out på någon från omgivningen skyddad plats!
Senast redigerad av medianox 2018-11-21 kl. 13:18.
Citera
2018-11-21, 13:17
Medlem
Citat:
Jag har utan tjafs bara påpekat att det tillsynsärende du låtsades ha medverkat till inte hade ett dugg med din s k anmälan att göra. Rätt skall vara rätt, eller hur?

Jag förstår faktiskt inte varför du envisas med att posta inlägg på FB. Du har ju själv i ett tidigare inlägg sagt, att du känner mer samhörighet med Akilov än med debattörerna här i tråden - och jag tror dig. Akilov och du har för övrigt vissa slående likheter - han försökte förgäves få IS att sanktionera sitt tilltag och bli betraktad som en "riktig" terrorist men lyckades bara övertyga tingsrätten. Du har likaledes försökt få SD att acceptera dina tilltag i kommunen - och bli betraktad som en "riktig" politiker - men har inte lyckats övertyga någon utan istället blivit utesluten ur det egna partiet. Gör som Mona Sahlin och andra politiskt desavouerade - ta en ordentlig time out på någon från omgivningen skyddad plats!

suck 2

Jag har inte påstått att jag på något som helst sätt medverkat till att ett tillsynsärende upprättats.

En bygghandläggare informerade Debbie Nujjen om att man inte fick ansöka om Attefallsåtgärder vid fastigheter som inte var klassade som bostad. Han informerade henne då också om att han skulle bli tvungen att upprätta ett tillsynsärende om hon inte drog tillbaka sin anmälan. Hon gjorde det inte och efter drygt en månad upprättade bygghandläggaren ett tillsynsärende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in