Citat:
Ursprungligen postat av
royoroger
Tack för länken. Tydligen har Özz inte läst nämndens "bedömning och beslut".
Samfundet har bara bekräftat att de accepterar Debbies lögner och dimridåer och anser att hon har varit helt ovetande om makens skumma affärer.
Özz näsa växer hela tiden när ljuger om att Advokatsamfundet har rentvått hela släkten.
Misstankarna om svarta löner och svartbyggen stärks ju bara av deras lögner.
Den debila advokaten Debbie Nujen ljuger för advokatsamfundet. Eller slirar på sanningen. Eller vet inte. Eller så rabblar hon upp ramsor som alla inom skrået känner till och girigt tar till sig, när kollegan ljuger. Det handlar inte om enskild advokats rykte. Det handlar om alla andra advokater som inte vill befläckas, och därför skakar av sig anklagelser om långfingrade advokater tagna med fingrarna i fel kakburkar.
Advokatsamfundet är ingen domstol. Advokatsamfundet är en sammangaddning för advokater, där Ann Rambergs livsuppgift har varit att ge sken av något annat, lite finare..
Ett beslut i advokatsamfundet, kan omprövas med ny anmälan mot advokaten, där lögnen från advokaten som beslutet lutade sig på, beskrivs och dokumenteras i anmälan. Ett beslut i advokatsamfundet ska inte förväxlas med en laga kraft vunnen dom.
-
det har jag inte hört talas om....
-
de dokumenten har jag aldrig sett...
-
det har jag missat...
-
dessa dokument vet jag inget om...
-
det är min man, eller någon annan...
Det hanteringen i advokatsamfundet innebär rent praktiskt i detta fall är att brott riskeras att preskriberas. Genom den senfärdighet som det innebär att brottslighet som enligt lag är under allmänt åtal, i stället hanteras välvilligt i ett kollegialt, utomrättsligt forum. (Bara i Sverige)
Det betyder att Debbie Nujen räknar dagarna. Hon har säker koll på när hennes brott preskriberas och om hon kan bli straffrättsligt ansvarig för sina brottsliga gärningar.
Min bedömning är att hon fortfarande är ansvarig gentemot myndigheter, nämnder, kommuner, etc., med olika lov och skatter, men riskerar inte att bli dömd för de brottsliga gärningarna.
Det vi ser i Sverige är att en annan Ramberg, nu får löpa gatlopp, där skammen ersätter ett rättssamhälle som ser till att brottslingar ställs inför rätta och får proportionerliga straff. Att begå brott och ljuga är ingen bra strategi för klanen Nujen.
Vi ser ilskan i den feministiska stormakten som utmäter utomrättsliga straff i folkdomstolen, som retroaktiva straff och yrkesförbud.