2019-03-23, 20:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu kanske folk inser att gnagare som velat se Quaison, Olsson och Isak i laget inte är speciellt enögda.
Larsson däremot kanske får passa sig nu när han inte är frisparksläggare, tycker man får fokusera på att hitta den optimala parhästen till Olsson.

Blir intressant att se om Isak kan få starta nästa samling när man möter Malta hemma. Berg kan få vila och starta borta mot Spanien.
Citera
2019-03-23, 21:04
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu kanske folk inser att gnagare som velat se Quaison, Olsson och Isak i laget inte är speciellt enögda.
Larsson däremot kanske får passa sig nu när han inte är frisparksläggare, tycker man får fokusera på att hitta den optimala parhästen till Olsson.

Blir intressant att se om Isak kan få starta nästa samling när man möter Malta hemma. Berg kan få vila och starta borta mot Spanien.

Olsson skulle in i laget långt innan han gjort en match för AIK. Isak borde få fler chanser, även om jag helst ser helsvenska spelare.
Citera
2019-03-23, 21:09
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Olsson skulle in i laget långt innan han gjort en match för AIK. Isak borde få fler chanser, även om jag helst ser helsvenska spelare.
Sådana som håller högerhanden på hjärtat och sjunger "Du gamla du fria" bättre än de spelar fotboll?
Citera
2019-03-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Du tycker vi skulle nyttja vårt sista byte för att ersätta en forward mot en annan när vi leder med knappa 2-1 och Rumänien trycker på?
Ja för forwarden som kommer in är en rörlig spelare som går ner bra och passar spelbilden. Dessutom fanns det inga vettiga defensiva byten kvar. Eller menar du att spara på bytet IFALL någon skadar sig är bättre? För där håller jag inte med.

-------

Vad gäller folk som tycker Berg va overall bra idag förstår jag inte riktigt hur dom kan nå den slutsatsen när de bedömmer hans helhet genom matchen. Han hade några bra aktioner men inte mer än så och han ska vara våran målgörare. Det håller inte som krav tyvärr.
Citera
2019-03-23, 22:07
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Haha, Olsson skulle alltså som bänknötare i Danmark var med i landslaget, tycker du? Soffexperterna upphör aldrig att förvåna...

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vad gäller folk som tycker Berg va overall bra idag förstår jag inte riktigt hur dom kan nå den slutsatsen när de bedömmer hans helhet genom matchen. Han hade några bra aktioner men inte mer än så och han ska vara våran målgörare. Det håller inte som krav tyvärr.

Det är ju bara att du tittar på matchen igen, och kollar hur han agerar när han inte har bollen. Finns ingen anfallare i Sverige som är i närheten av hans nivå vad gäller effektivt lagarbete och spelintelligens. Han vinner dueller och frisparkar betydligt mer än andra i offensiven, han agerar ständigt rätt i presspelet och tar (nästan) hela tiden rätt beslut såväl offensivt som defensivt med korrekt understöd och smarta löpningar. Det är synd att han är så tekniskt usel - tillslag som Isaksson emellanåt, för fan. Tror även hans självförtroende fått sig en törn av måltorkan. Han påminner om Ivica Olic som även han ofta bespottades av vanligt folk men var desto mer uppskattad av lagkamrater och ledare för sin arbetskapacitet och "smartness", teknisk begränsning till trots.

Men men, folk lär väl fortsätta intala sig att Janne enträget startar honom helt utan anledning - det kan ju ovanligt vara så att man själv missar nått, liksom...
Senast redigerad av Korder 2019-03-23 kl. 22:16.
Citera
2019-03-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, Olsson skulle alltså som bänknötare i Danmark var med i landslaget, tycker du? Soffexperterna upphör aldrig att förvåna...

Det är ju bara att du tittar på matchen igen, och kollar hur han agerar när han inte har bollen. Finns ingen anfallare i Sverige som är i närheten av hans nivå vad gäller effektivt lagarbete och spelintelligens. Han vinner dueller och frisparkar betydligt mer än andra i offensiven, han agerar ständigt rätt i presspelet och tar (nästan) hela tiden rätt beslut såväl offensivt som defensivt med korrekt understöd och smarta löpningar. Det är synd att han är så tekniskt usel - tillslag som Isaksson emellanåt, för fan. Tror även hans självförtroende fått sig en törn av måltorkan. Han påminner om Ivica Olic som även han ofta bespottades av vanligt folk men var desto mer uppskattad av lagkamrater och ledare för sin arbetskapacitet och "smartness", teknisk begränsning till trots.

Men men, folk lär väl fortsätta intala sig att Janne enträget startar honom helt utan anledning - det kan ju ovanligt vara så att man själv missar nått, liksom...

Helvete va otrevlig du blev så fort någon inte håller med dig. Lugna dig, är Berg din storebror eller?

Ja, berg är en bra krigare och ska inte bara ses som målgörare. Men det gör inte att jag tycker han är bra för det. Han hade flera bra aktioner som jag sa tidigare men overall tycker jag inte alls han var särskilt vass.

Sen att du säger att han har överlägsen spelintelligens i jämnförelse med de andra anfallarna i Sverige tycker jag är absurt. Det är en 19åring som har bättre ytspel, rörelsemönster och link-up än honom och det är där en anfallares spel-intelligens skiner mest. Kan köpa att Berg är bättre defensivt nere i våran planhalva dock... men återigen, det är inte ens top 3 prio när vi kikar på anfallare.

För att inte tala om Claessons spelintelligens. Springer cirklar runt Bergs på alla plan.

Vi får nog hålla med om att itne hålla med här. Speciellt när du blir dryg direkt.
Citera
2019-03-23, 22:45
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Helvete va otrevlig du blev så fort någon inte håller med dig. Lugna dig, är Berg din storebror eller?

Ja, berg är en bra krigare och ska inte bara ses som målgörare. Men det gör inte att jag tycker han är bra för det. Han hade flera bra aktioner som jag sa tidigare men overall tycker jag inte alls han var särskilt vass.

Sen att du säger att han har överlägsen spelintelligens i jämnförelse med de andra anfallarna i Sverige tycker jag är absurt. Det är en 19åring som har bättre ytspel, rörelsemönster och link-up än honom och det är där en anfallares spel-intelligens skiner mest. Kan köpa att Berg är bättre defensivt nere i våran planhalva dock... men återigen, det är inte ens top 3 prio när vi kikar på anfallare.

För att inte tala om Claessons spelintelligens. Springer cirklar runt Bergs på alla plan.

Vi får nog hålla med om att itne hålla med här. Speciellt när du blir dryg direkt.

Otrevlig? Ursäkta? Vad var det otrevliga? Det sista stycket var riktat mot folk i allmänhet, inte dig. Därför jag skrev "folk" och inte "du". Med tanke på att du (vad jag sett) heller inte skrivit att Janne startar Berg helt utan anledning så förstår jag inte hur du skulle kunna tro att det gällde dig. Om du tog illa upp av något annat som jag skrev vet jag inte vad jag ska säga, fanns liksom inget otrevligt där.

Vad gäller det övriga; håller inte alls med om Isak. Han är betydligt bättre än Berg med bollen, klart sämre utan. Hade han med den tekniska förmåga han har varit på Bergs nivå vad gäller spel utan boll så hade han spelat från start i Dortmund både nu och för längesen. Notera även att jag skrev "ingen anfallare i Sverige". Just att jag skrev att ingen anfallare är smartare var just eftersom även Claesson men framför allt Larsson är mycket skickliga i det avseendet.
Senast redigerad av Korder 2019-03-23 kl. 22:49.
Citera
2019-03-23, 22:53
Medlem
riskybizzys avatar
Så jävla dåligt av Forsberg och Olsen att inte prata med media efter matchen. Överbetalda divor, särskilt Forsberg
Citera
2019-03-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Otrevlig? Ursäkta? Vad var det otrevliga? Det sista stycket var riktat mot folk i allmänhet, inte dig. Därför jag skrev "folk" och inte "du". Med tanke på att du (vad jag sett) heller inte skrivit att Janne startar Berg helt utan anledning så förstår jag inte hur du skulle kunna tro att det gällde dig. Om du tog illa upp av något annat som jag skrev vet jag inte vad jag ska säga, fanns liksom inget otrevligt där.

Vad gäller det övriga; håller inte alls med om Isak. Han är betydligt bättre än Berg med bollen, klart sämre utan. Hade han med den tekniska förmåga han har varit på Bergs nivå vad gäller spel utan boll så hade han spelat från start i Dortmund både nu och för längesen. Notera även att jag skrev "ingen anfallare i Sverige". Just att jag skrev att ingen anfallare är smartare var just eftersom även Claesson men framför allt Larsson är mycket skickliga i det avseendet.
Då får jag be om ursäkt, då jag misstolkade ditt inlägg som riktat sarkasm mot mig. Sorry!

Och du har även rätt i 2a stycket, du preciserade anfallare så Claesson exemplet var meningslöst av mig där, även ifall Janne envisas med att se han som en anfallare .

Däremot håller jag inte alls med om att Isak hade startat i Dortmund om han nu hade Bergs intelligens (som jag inte tycker alls är lika bra som Isaks). Auba var given och sedan med allt tränarkaos osv så hade vi (är BVBare själv nämligen) kollat efter ny anfallare utöver det ett tag. Det var mer fysiken osv som saknades för att vi skulle våga gamblea på honom. Våran anfallare trupp är ännu tunn som fan tyvärr.

Anyway, agree too disagree on Bergs kvalitéer tror jag är bäst

EDIT:

Aftonbladet rapporterar att Forsberg nu lämnar truppen I BESVIKELSE för att han blev utbytt. Vilken jävla snorunge. In med Samba då. Laget över Jaget Foppa. Har ha n inte överseende med sin form och situation och gnäller över att få 1h spel och LÄMNAR när vi saknar så många spelare i ett viktigt kval är han en fitta. Fan va trött jag blir.

Sam.. visa han hur man kör nu.

EDIT2: Intressant poäng: https://twitter.com/Gbackontrack/status/1109584057728466944
Senast redigerad av znorlax 2019-03-23 kl. 23:36.
Citera
2019-03-23, 23:37
Medlem
För det första: Jag förstår fullkomligt Emil Forsbergs besvikelse över att bli utbytt. Mycket av vårat offensiva spel bygger på honom och det händer alltid något när han har bollen. Vi tappade väldigt mycket av framförallt vårt offensiva spel när han byttes ut. Janne ångrar nog att han bytte ut honom.

Och får inte Isak och Quiason chánsen från start mot Norge är något väldigt fel. Vad fasen har målsumparen Berg i startelvan att göra?
Citera
2019-03-23, 23:39
Medlem
Samizdats avatar
Cetinkaya... kanske ligger något i det ändå.

Om det stämmer att Forsberg lämnar truppen för att han blev utbytt så behöver han inte göra en minut till i landslaget. Tack och adjö.
Citera
2019-03-23, 23:40
Bannlyst
VAd fan är det frågan om egentligen?

Var det sista gången vi såg Emil Forsberg i landslaget? Jag tror tyvärr det. Han var grym i första halvlek mot Rumänien..

Han har tidigare sagt att resorna till landslagssamlingarna inte är optimalt nu när han har barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in